După Afaceri

Ingredientele care transformă un vis într-o afacere naţională

03 nov 2023 144 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Anul 2023 înseamnă pentru fondatorii Academiei Micilor Developeri 10 ani de antreprenoriat într-un domeniu în care au deschis o nişă, cea a cursurilor de IT pentru copii. Cum este să fii deschizător de drumuri, fără concurenţă, dar şi fără alte repere de piaţă, care îţi pot servi drept ghidaj în luarea deciziilor, şi cum ajungi la o prezenţă naţională şi o cifră de afaceri anuală de aproape 1 milion de euro?

Prima lecţie de business oferită de acest demers de pionierat, la vremea respectivă, este să fii mereu atent la informaţiile pe care le primeşti de la clienţi, în cazul Academiei, copiii şi părinţii. Curiozitatea de a comunica şi de a-i înţelege a făcut diferenţa, ingredient care se păstrează în ADN-ul afacerii, cu aceeaşi pasiune ca în prima zi. Astfel, un proiect pilot pentru copiii fondatorilor şi ai prietenilor acestora, 10 ani, o pandemie, o criză economică şi un război mai târziu, a ajuns la o cifră de afaceri de 800.000 de euro, în 2022, şi, conform estimărilor, va depăşi pragul de 1 milion de euro, până la finalul acestui an. Mai mult, arhitectura afacerii funcţionează atât de bine, încât, pe fondul creşterii accelerate a cererii de cursuri de IT pentru copii desfăşurate offline, care va evolua în continuare în anii următori, a fost creată franciza Academia Micilor Developeri, disponibilă la nivel naţional, antreprenorilor care îşi doresc să aibă un impact în comunitatea lor, oferind educaţie de calitate copiilor, într-un domeniu al viitorului.

 

Răbdarea şi atenţia la cifre, printre principalele lecţii din 10 ani de business

Visul de a dezvolta un proiect cu sens pentru comunitate a atins, până acum, viaţa a peste 20.000 de copii din Bucureşti şi din ţară, care au deprins tainele programării şi roboticii, participând la cursurile şi workshop-urile susţinute de centrele Academiei, din 2013. Care sunt ingredientele care au transformat un vis într-o afacere care dă tonul pe piaţa educaţiei în IT, unul din domeniile viitorului?

Răbdarea: Reuşita în afaceri nu vine peste noapte. Este nevoie de timp, efort şi perseverenţă pentru a vedea rezultatele dorite. Trebuie să fii pregătit să te ridici după fiecare eşec şi să înveţi din greşelile făcute. Greşelile sunt singurul mod de învăţare: încercare şi eroare.

Învăţarea continuă: Piaţa se schimbă constant şi este important să ţii pasul cu aceste schimbări. Continuă să te instruieşti şi să înveţi despre noile tendinţe si tehnologii. Antreprenorul care nu ţine pasul cu schimbarea se transformă într-o frână în calea creşterii firmei.

Prioritizarea relaţiilor: Relaţiile cu clienţii, partenerii de afaceri şi angajaţii sunt vitale pentru succesul afacerii tale. Fă tot posibilul pentru a menţine aceste relaţii puternice şi sănătoase.

Atenţia la cifre: Gestionarea eficientă a finanţelor este cheia supravieţuirii oricărei afaceri. Este esenţial să îţi monitorizezi cu atenţie veniturile şi cheltuielile şi să planifici viitorul. Cashflow, business plan, bilanţuri... învaţă să le foloseşti.

Adaptabilitatea: Capacitatea de a te adapta rapid la schimbările de pe piaţă sau la noi oportunităţi este vitală. Când a venit pandemia, în numai câteva săptămâni, am trecut de la cursuri în sălile de clasă la cursuri cu predare online.

Accentul pe valoare: Nu te concentra numai pe câştigul financiar. Oferirea de valoare autentică clienţilor tăi este esenţială. Noi nu numai că am creat o afacere cu semnificaţie, dar am investit timp şi efort în comunicare, pentru a rămâne în memoria clienţilor noştri ca o companie profesionistă şi prietenoasă în acelaşi timp.

Măsurarea performanţei: Este vital să îţi monitorizezi performanţa şi să îţi ajustezi strategiile în funcţie de rezultate. Nu poţi îmbunătăţi ceea ce nu măsori. La noi toate bonusurile sunt legate de indicatori de performanţă direct ancoraţi în cifra de afaceri.

Încrederea în echipă: Încrederea în echipa ta şi delegarea responsabilităţilor este esenţială pentru a-ţi creşte afacerea. Nu poţi face totul singur. Oamenii îşi dovedesc valoarea în situaţii limită, trebuie să le permiţi să acţioneze şi să-şi asume responsabilităţi.

Întâi oamenii, apoi produsele:  Profesorii şi angajaţii noştri sunt cei care fac ca afacerea să fie de succes. Investim timp şi energie în comunicarea clară a obiectivelor şi în promovarea valorilor interne.  Cele mai comune greşeli de evitat includ lipsa de planificare, subestimarea costurilor, evitarea feedback-ului negativ şi incapacitatea de a-ţi adapta afacerea în funcţie de schimbările de pe piaţă. De asemenea, e important să eviţi suprasolicitarea sau epuizarea oamenilor.

Cu o viteză remarcabilă de reacţie şi adaptare la piaţă, echipa Academiei Micilor Developeri este ghidată în deciziile de afaceri de misiunea de a folosi tehnologia la capacitate maximă, pentru a le aduce copiilor experienţe de învăţare utile, acaparante, măsurabile, interactive, la standardele acestei ere şi ale generaţiei digitale, care este de altfel avidă de nou şi de învăţare.

Misiunea afacerii este un far călăuzitor în orice moment de răscruce, dacă într-adevăr crezi în ea.

 

Franciza, soluţia Academiei Micilor Developeri pentru a oferi la scară largă educaţie de calitate în IT

Franciza marca Academia Micilor Developeri, pentru antreprenori care îşi doresc o afacere cu impact în educaţie şi tehnologie, asigură un profit sigur, din primul an de activitate. Oraşele cu potenţialul cel mai mare de dezvoltare a unei francize marca Academia Micilor Developeri sunt cele cu o populaţie de peste 150.000 de locuitori, iar veniturile anuale estimate ale unei francize pot varia, în funcţie de oraşul în care este deschisă, între 80.000 euro şi 170.000 euro.

„În ultimii doi ani, din ce în ce mai multe persoane investesc în francize de servicii, unde antreprenorul poate face diferenţa în relaţia dintre client şi business. Ne dorim parteneri de afaceri pe termen lung, care să dezvolte businessul de educaţie în IT la cele mai înalte standarde", spune Camelia Wang, manager Divizia Francize, Academia Micilor Developeri.

Francizaţii primesc un pachet complet, la cheie: acces la platforma de e-learning, traininguri periodice pentru echipa de management şi pentru profesori, un ghid de predare, cu pachet software pentru utilizare la clasă, o programă care acoperă 4 ani de studiu, manual de franciză, asistenţă şi consultanţă continuă, suport de marketing din partea francizorului şi mai ales cu sisteme informatice de tip CRM şi e-learning. Taxa de intrare în franciză este de 8.000 euro, iar bugetul estimat pentru deschiderea centrului este de 22.000 - 25.000 euro, în funcţie de oraş, şi include chirii, garanţii, dotări, publicitate lansare şi capital operaţional.

Mădălin Viorel Popa a deschis o franciză Academia Micilor Developeri în Bucureşti, zona Drumul Taberei, cu puţin timp înainte de pandemie. Mărturiseşte că “trecerea de la statutul de angajat în multinaţională la cel de antreprenor nu a fost deloc uşoară, a trebuit să învăţ să fac faţă provocărilor şi incertitudinii (mai ales în contextul pandemiei) şi să mă adaptez rapid la schimbările din piaţă. Responsabilitatea pentru succesul afacerii şi luarea deciziilor cruciale au fost unele dintre cele mai mari provocări cu care m-am confruntat, a trebuit să gestionez eficient resursele umane şi financiare, să imi dezvolt abilităţi de lider, dar şi calităţi de antreprenor pentru a-mi conduce echipa spre succes. Cu toate provocările şi dificultăţile pe care le implică această tranziţie de la angajat la antreprenor, există numeroase avantaje: acces la expertiza şi experienţa acumulată în domeniul educaţional, dar şi în domeniul afacerilor, primind suport în dezvoltarea şi implementarea planului de afaceri, în formarea echipei şi în gestionarea operaţională. Fiecare membru al echipei Academiei Micilor Developeri este dedicat şi pasionat de succesul afacerii, ceea ce m-a făcut să mă simt încrezător în abilităţile mele şi mi-a adus o satisfacţie personală imensă să îmi văd afacerea prosperând.”

La nivelul primului semestru al lui 2023, Academia Micilor Developeri a înregistrat o creştere în reţea de 2.000 de abonamente vândute în primele 7 luni ale anului faţă de perioada similară din 2022, ajungând la un total de 9.800 abonamente vândute în 2023. Tendinţa care s-a conturat în acest an este de reîntoarcere la sălile de curs, tot mai mult părinţi preferând mediul fizic celui online, pentru participarea copiilor la programele centrului. Academia îşi continuă, şi la 10 ani de la lansare, strategia de dezvoltare constantă, întregul său profit fiind reinvestit în afacere.