Ceasuri & Bijuterii

In luxury we trust - Cine sunt premianţii celei de-a XII-a ediţii a Galei După Afaceri Premium?

19 nov 2022 133 afişări de Cristina Roşca, Alexandra Matei
Din aceeaşi categorie

Gala anuală a După Afaceri Premium, ajunsă în 2022 la cea de-a XII-a ediţie, este evenimentul care reuşeşte, toamnă de toamnă, să aducă împreună actorii principali din industria de lifestyle şi lux. Astfel, acest eveniment are un scop precis. Acela de a-i celebra pe toţi cei care, zi de zi, pun o nouă „cărămidă“ la fundaţia unui domeniu care condimentează mediul de business local cu un strop în plus de frumos. Şi exact asta am făcut şi pe 19 octombrie 2022.

Despre industria de lux, în ultima perioadă, s-au vehiculat câteva idei care merită date mai departe, mai ales în contextul economic şi cel geopolitic actuale. În primul rând, jucători din domeniu şi, deopotrivă, o serie de analişti declară că sectorul luxului este cel care traversează cel mai bine perioadele dificile, cele de criză (de orice fel), dat fiind că cei care sunt consumatorii brandurilor de profil sunt, de regulă, cel mai puţin afectaţi.

Separat, şi totuşi în strânsă legătură, multiple voci susţin că bunurile de lux pot fi de fapt investiţii, valoarea lor în timp reuşind să crească mai rapid sau măcar mai sustenabil decât un depozit bancar ori un pariu la bursă.

E vorba, cu siguranţă, de o anumită nişă a luxului. Bijuteriile vintage sau cele de colecţie reprezintă un exemplu. Un altul ar fi băuturile – vinurile cu potenţial de învechire ori whiskey-urile scumpe. Despre artă poate nici nu ar mai trebui să zicem, fiind deja un fapt atotcunoscut, dar o facem totuşi. Chiar şi unele genţi pot deveni, din achiziţii, investiţii. La fel şi o serie de imobile.

Excepţie face aici, cu siguranţă, tehnologia, care este însă un lux necesar în viaţa noastră de zi cu zi. Când vine vorba de tech, e bine să fim conectaţi mereu la tot ce e nou, pentru că în acest domeniu lucrurile se dezvoltă aproape cu viteza luminii. Ceva ce acum câţiva ani era o noutate absolută devine acum mainstream.

Dar luxul nu e doar despre achiziţii, şi investiţii şi cifre. Şi aici intervine a treia idee vehiculată despre acest sector. Luxul este despre acele lucruri care îţi fac plăcere, despre acele experienţe pe care nici măcar banii nu le pot cumpăra.

Toată lumea ştie că timpul este cel mai preţios lucru pentru fiecare dintre noi, fie că e vorba de timp liber, de suficiente ore în zi pentru a rezolva tot ce e pe lista de priorităţi ori, de ce să nu fim sinceri, de zile într-o viaţă. Din păcate (sau, cine ştie, din fericire), de cele mai multe ori, timpul nu poate fi cumpărat. Şi întrebarea logică este ce altceva nu poate fi cumpărat?

Care sunt unele dintre aceste experienţe sau lucruri fără de preţ, am aflat la ediţia din acest an a Galei După Afaceri Premium, unde ne-am revăzut, în număr mare, aşa cum v-am obişnuit, atunci când frunzele îşi schimbă culoarea, când se numără bobocii, toamna.

Şi, la fel ca în fiecare toamnă, alături de peste 260 de antreprenori, executivi sau artişti, am sărbătorit arta de a trăi frumos şi oamenii care au făcut chiar şi în dificilul an 2022 ca acest lucru să fie posibil.

Gala de premiere a adus în lumina reflectoarelor iniţiativele de succes din ultimul an din domenii precum modă, parfumerie, bijuterii, beauty, tehnologie, artă, sport, turism sau birouri.

Mai mult, evenimentul din acest an a marcat şi împlinirea dorinţei noastre, dar şi pe cea a actorilor din piaţa de lifestyle şi lux, de a ne revedea faţă în faţă după ce am avut parte timp de doi ani de întâlniri şi evenimente desfăşurate preponderent în online.

Gala După Afaceri Premium, ediţia 2022, a fost realizată cu ajutorul partenerilor Beautik, Nordis, Samsung, Superbet, Vodafone, Dentestet, Teilor, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, Biosunline, Clarins, Diverta, Domeniul Bogdan, Eisberg, Explorando, Hochland, Illuma, Mam Bricolaj, Niran, Sabon, The One, Top Line, Digital Barista, Vicececream, Mied şi Florăria Magnolia. 

 

Cine sunt premianţii celei de-a XII-a ediţii a Galei După Afaceri Premium

POWER OFFICE
Office with a view - pentru compania care transformă biroul într-un club de business exclusivist - The One
Sheila Ionescu, CEO, The One
„Ceea ce am făcut noi (la The One, un spaţiu exclusivist de co-working – n. red.), pe scurt, este să aducem luxul la birou. În urmă cu doi ani, într-o perioadă extrem de atipică şi dificilă pentru vremurile pe care le traversam, am pornit un proiect extrem de curajos, un proiect exclusivist, în care am adus spaţiile premium de birouri într-un mix cu serviciile şi facilităţile unui hotel de cinci stele şi în care am adăugat şi componenta de HoReCa. Acest proiect poartă numele de The One Floreasca. Succesul pe care l-am înregistrat în mai puţin de un an ne-a făcut să demarăm o a doua investiţie, The One Cotroceni, care va fi inaugurată la finalul lui 2022. Cred că biroul trebuie să reprezinte continuarea stilului de viaţă.“

PATRIMONIU
Promotorul patrimoniului românesc şi al moştenirii culturale în peisajul arhitectural - Aici a stat
Ana Rubeli, fondatoare a proiectului Aici a stat
„Misiunea proiectului meu porneşte de la plăcuţele memoriale de pe casele istorice şi ajunge până în sufletul unui public format din peste 40.000 de iubitori de patrimoniu. Aici a stat a luat naştere din dorinţa de a vedea în social media şi case. Noi vrem să aducem în cultul tinerilor care folosesc noile canale media şi un subiect uşor uitat – istoria şi patrimoniul. Dintr-o joacă, de la un conac abandonat în Vrancea, am ajuns să consolidăm poveşti arhitecturale şi am transformat un proiect online într-o asociaţie culturală.“

GASTRONOMIE
Restaurantul care promovează explorările confortabile în gastronomie - MOM, Bucureşti
Toni Godeanu, cofondator al MOM
„Experienţa MOM a însemnat, de la deschidere şi până acum, chin şi transpiraţie multă, dar şi reuşită. A fost un drum «scurt», de doar 12 ani de zile pentru a ajunge în acest punct. Emblema restaurantului este burgerul.“

TURISM
Investiţia anului În turism – pentru sprijinirea culturii ospitalităţii şi promovarea turismului experienţial – Casa Timiş
Cristina Timiş, fondatoare, Casa Timiş
„La Casa Timiş nu este vorba doar despre o serie de investiţii în turism, este mult mai mult decât atât. Este un proiect care schimbă faţa ospitalităţii şi a turismului în România. Este un proiect care a crescut precum Făt-Frumos în doar patru ani. Este un proiect care a plecat din mijlocul nimicului, într-un sat, unde familia mea a achiziţionat un conac şi patru hectare de vie. Astăzi, acest loc a devenit un domeniu de 140 de hectare care conţine vii, livezi, terenuri şi un resort de 12 hectare. Resortul care câştigă astăzi (acest premiu – n.red.) este un loc de poveste, în care am pus toată experienţa mea, căutările mele şi lucrurile care m-au fascinat de-a lungul timpului. Când vorbim despre turism experienţial, nu vorbim despre cazare, înnoptare sau servit masa, ci despre o lume multisenzorială. Casa Timiş este astăzi mai mult decât mi-am imaginat la început pentru că fiecare zi şi fiecare trăire a oaspeţilor ne motivează să creăm mai mult şi mai special.“

ARTĂ
Viaţa bate filmul – a pus România pe harta celor mai importante festivaluri europene de film.
Premiu acordat de Vodafone România lui Tudor Giurgiu, preşedintele TIFF
Tudor Giurgiu, preşedinte TIFF
„Festivalul Transilvania International Film Festival (TIFF) a pus România pe harta celor mai importante festivaluri europene de film. În spatele acestuia stă o echipă de peste 200 de oameni. În fiecare an, în luna iunie, se întâmplă probabil unul dintre cele mai cool evenimente culturale din România. Proba de foc pe care o avem în fiecare an este ca această instituţie să dureze – noi îmbătrânim, trece şi o pandemie, trec şi alte provocări. Cred că lăsăm nişte urme după noi. La Cluj, de câteva zile, am reuşit să implementăm un prim curs opţional de educaţie media cinematografică într-un liceu. TIFF nu înseamnă doar glam, petreceri sau vedete, ci şi educaţie.“

BIJUTERII
Opere de artă la purtător – bijuterii gândite ca un dans armonios între forme şi culori, între metale preţioase şi nestemate –  Teilor, colecţia The Exceptional
Anda Jurca, international sales director, Teilor
„Colecţia pentru care primim acest premiu a fost inspirată de anii de pandemie şi ea invită fiecare client Teilor să caute în el însuşi acel lucru excepţional care îl face să depăşească perioadele grele. Totodată, acum am lansat şi o nouă colecţie de bijuterii pentru bărbaţi – The brave new man. Este o colecţie care se adresează bărbaţilor români care au curaj să poarte bijuterii. Noi încurajăm oamenii să facă un pas către Vest, către Europa, prin a susţine bărbatul să poarte astfel de piese.“

MODĂ
Promotorul eleganţei atemporale şi al designului care spune o poveste – brandul românesc de modă Ami Amalia
Amalia Săftoiu, fondatoarea Ami Amalia
„Am plecat din ţară în 2000, iar 20 de ani mai târziu ne-am întors şi am investit în acest brand. Suntem şi producători, din 2019 avem fabrica noastră de tricotaje. Producem la Oradea. Românii sunt importatori şi cunoscători de lux, dar foarte puţine firme româneşti exportă lux şi sunt cunoscute în străinătate ca producând lux. Majoritatea clienţilor noştri sunt din străinătate, iar produsele noastre poartă cu mândrie eticheta Made in Romania.“

WELLNESS
O carte de vizită impecabilă – zâmbetul – Dentestet
Bianca Nichescu, patient experience director, Dentestet
„Acest premiu reprezintă pentru noi o recunoaştere a eforturilor pe care le-am făcut de-a lungul anilor pentru a facilita accesul românilor la cele mai performante tratamente stomatologice. Suntem fericiţi să anunţăm că recent am deschis clinica Dentestet cu numărul 16, la Arad.“

BEAUTY
Locul unde frumuseţea şi ştiinţa îşi dau întâlnire –Illuma Aesthetic Clinique
Alexandra Crâşmaru, fondatoarea Illuma Clinique
„Am fondat Illuma Clinique în urma unei nevoi personale, aceea de a găsi o clinică medicală cu servicii dermatologice estetice unde să te simţi răsfăţat, unde să simţi că primeşti atenţia de care ai nevoie. Nu trebuie să ţintim către o frumuseţe perfectă, trebuie să ne îmbrăţişăm anumite defecte pe care le avem pentru că ele sunt cele care ne aduc un plus de frumuseţe naturală. Însă putem îmbunătăţi foarte multe aspecte, putem avea un ten sănătos şi frumos cu ajutorul specialiştilor.“

SPORT
„Managerul“ minţilor strălucite – Federaţia Românâ de Şah
Vlad Ardeleanu, preşedintele Federaţiei Române de Şah
„Revista După Afaceri Premium celebrează arta de a trăi frumos după afaceri. Eu, personal, am ales după afaceri şahul – un sport, o educaţie, un creator de comunităţi. Pe această linie, m-am implicat la Federaţia Română de Şah, astfel încât să dezvoltăm această comunitate inimoasă a sportului minţii. Pentru anul viitor, ne dorim să creăm un parteneriat cu Ministerul Educaţiei pentru introducerea şahului în şcolile publice din România. Avem un crez că şahul este foarte bun pentru copii.“

TEHNOLOGIE
Redefinirea conceptului de smartphone – a impins limitele, a sfidat convenţiile şi a deschis calea spre noi experiente – Samsung, pentru Samsung Galaxy Fold
Julia Kim, CEO al Samsung Romania si Bulgaria
„Tehnologia face ca vieţile noastre să fie mai uşoare, mai fericite, mai convenabile. În 2019, am pornit pe acest drum al inovaţiei în domeniul tehnologiei (cu variantele fold – n.red.). Astăzi, în 2022, chiar cred că toată lumea se poate bucura de acest nou mod de a trăi, bazat pe noile tehnologii. Utilizatorii români ai Samsung sunt oameni care îmbrăţişează tehnologia, sunt pionieri ai unei lumi noi, bazate pe tehnologie. În mod evident, avem nevoie de tehnologie, ea este foarte importantă, dar trebuie să ştim să trăim viaţa mai presus de ea.“

PREMIU SPECIAL 
COLABORAREA ANULUI – Un pateneriat strategic în industria de lifestyle, despre transpunerea realismului magic în designul vestimentar –un parteneriat între artistul Ştefan Câlţia şi designerul Mihaela Glăvan
Mihaela Glăvan, designer
„Colecţia capsulă este inspirată din universul creativ al lucrărilor domnului Ştefan Câlţia şi cuprinde modele de încălţăminte şi accesorii. Este o colecţie care trebuie descoperită şi simţită, mai degrabă decât simţită.“

ARTĂ
Compania care scoate la iveală comorile uitate ale Romaniei - Casa de Licitatii Artmark.
Simona Chish, art advisor Casa de Licitatii Artmark
„În pandemie, arta a devenit mai apropiată de sufletul oamenilor. Avem o creştere considerabilă, în special în online. Din ce în ce mai mulţi tineri sunt atraşi de arta contemporană. Cred că suntem pe drumul cel bun.“

DESIGN
Estetica arhitecturală – o abordare nouă în design pe litoralul românesc – Nordis Group, pentru proiectul Nordis Mamaia
Florin Poştoacă, partener, Nordis Group
„Toate proiectele Nordis adoptă o viziune similară în ceea ce priveşte designul interior şi exterior. Acest fapt ne ajută să realizăm o sinergie între ceea ce înseamnă partea de estetică, funcţionalitate, dar şi un confort de cinci stele. Nordis Mamaia este un proiect iconic, ce aduce un plus de valoare pentru tot ce înseamnă zona Mamaia Nord, dar şi pentru industria turismului în general. Este un ansamblu deschis tot timpul anului şi cu siguranţă va deveni un reper pentru ce înseamnă turism în România, dar mai ales, pentru ce înseamnă turism pe litoral.“

POWER OFFICE
O carte de vizită alternativă - biroul, mai mult decât un simplu loc de muncă - Superbet, pentru biroul din cadrul proiectului One Cotroceni Park
Amalia Beţa, group head of office real estate în cadrul Superbet
„După mai bine de un an de eforturi intense, am reuşit să finalizăm un proiect foarte frumos – hub-ul operaţional al Superbet, care şi-a deschis porţile în One Cotroceni Park. El nu este doar un loc de muncă, ci şi un hub unde ne putem întâlni şi organiza evenimente. Proiectul nostru oferă un view superb. Avem un spaţiu de peste 10.000 de mp, 600 mp de terasă şi spaţii versatile.“

Alina Amza, group wellbeing & inclousion director în cadrul Superbet
„Acest proiect este angajamentul pe care ni l-am luat faţă de oameni, pentru a le oferi o experienţă extraordinară în momentul în care ei aleg să se întâlnească la birou. Este decizia lor când şi de câte ori vin la birou, credem foarte mult în sistemul de muncă hibrid.“