Ceasuri & Bijuterii

Aflaţi aici cum a evoluat piaţa luxului în ultimii doi ani?

29 mar 2012 313 afişări de Ioana Mîţu
Din aceeaşi categorie
Aflaţi aici cum a evoluat piaţa luxului în ultimii doi ani?

BaselWorld Daily News, ziarul târgului BaselWorld 2012, scria despre puterea pieţii luxului şI a industriei orologere. În 2011 grupurile majore din industrie au raportat vânzări masive: pentru LVMH veniturile au crescut cu 16%, la suma de 23.66 miliarde de euro iar Swatch Group, a anunţat o creştere de 21.7% a vânzărilor, la 118 milioane de euro. Conform statisticilor anuale privind piaţa bunurilor de lux, realizate de compania Bain&Company, 2010 şI 2011 au fost ani de explozie. În 2010 vânzările însumau 173 de miliarde de euro (creştere de 13% faţă de 2009), iar în 2011, 191 de miliarde de euro (creştere de 10% faţă de 2010). Studiul arată de asemenea că shoppingul online pentru bunuri de lux a crescut cu 25% în ultimii doi ani , pornind de la o altă creştere cu 20% în 2008 , respectiv 2009. Vânzările totale din online au ajuns în 2011 la 5.6 miliarde de euro .

Industria ceasurilor şI bijuteriilor reprezintă 22% din piaţa bunurilor de lux. În particular ceasurile se bucură de o revenire spectaculoasă. După un an dezastruos în 2009 vânzările şi-au revemit până la punctul în care "ceasurile ghidează valul de creştere de pe piaţa luxului" , spun reprezentanţii Bain &Company. Exportul pentru ceasuri elveţiene a ajuns la finalul lui 2011 la o creştere de 19.2%, o revenire uimitoare având în vedere că în 2009 exporturIle erau de minus 22%. Conform spuselor lui Jean Daniel Pasche, preşedintele Federaţiei industriei orologere, revenirea industriei se datorează investiţiei constante în noi produse şi lansarea pe pieţe emergente. "Industria orologeră elveţiană a continuat să investească în produse noi, revenindu-şI în special pe pieţele asiatice, precum Japonia. Pe de o parte prezenţa companiilor elveţiene în Asia, unde au loc cele mai mari creşteri, poate explica evoluţia pozitivă a industriei, iar pe de altă parte e importantă şi creşterea exporturilor în Statele Unite şI Europa"

Conform raportului publicaţiei Womens Wear Daily şI companiile de bijuterii ca Chanel, Dior şI Bulgari au crescut cu 23%.

DeşI valoarea bijuteriilor a crescut în 2011 din cauza preţurilor record pentru aur şI diamante, majoritatea jucătorilor de pe piaţă au anunţat creşteri de două cifre.