După Afaceri

Brand story. Nespresso are un ţel major, dincolo de a oferi iubitorilor de cafea o licoare perfectă. Până în 2022, fiecare ceaşcă de cafea Nespresso va avea o amprentă de carbon neutră. Cum va fi posibil acest lucru?

02 nov 2020 2226 afişări
Din aceeaşi categorie

Pentru a defini cafeaua Nespresso au fost folosite, de-a lungul timpului, diverse epitete şi chiar metafore care descriu această băutură selectă în cele mai mici detalii, de la aromă la gust, culoare şi chiar bob.

Iubitorii de cafea ştiu brandul elveţian venit pe piaţa locală în urmă cu şase ani. Îi cunosc povestea, atenţia cu care gândeşte şi realizează fiecare capsulă în parte şi grija ca întregul proces de producţie să meargă cu precizia unui ceas elveţian. Dar povestea Nespresso mai are un capitol la fel de important, un capitol care conturează crezul acestui brand, şi anume grija pentru mediu. Tocmai pentru această misiune stă mărturie cel mai recent angajament al brandului: până în 2022, fiecare ceaşcă de cafea Nespresso va avea o amprentă de carbon neutră.

„Demersurile pentru sustenabilitate au fost întotdeauna pe lista mea de priorităţi, iar din momentul în care am preluat rolul de CEO Nespresso am căutat noi modalităţi prin care să îmbunătăţim şi să accelerăm eforturile companiei în această direcţie de o importanţă covârşitoare“, spune Guillaume Le Cunff, executivul care conduce businessul Nespresso. Capsulele de cafea ale mărcii, disponibile în toate culorile curcubeului, cu diferite origini, profiluri aromatice şi intensităţi, sunt nu doar o emblemă, un port-drapel al brandului care a ridicat cafeaua la rang de artă, ci sunt pentru mulţi un semnal că o nouă zi poate începe. Portofoliul companiei este completat de o serie de espressoare menite să ofere aurul negru lichid devenit vital pentru mulţi dintre consumatori.

Pentru cafea, compania colaborează cu peste 110.000 de fermieri din 14 ţări, prin Programul AAA Sustainable Quality pentru a implementa practici sustenabile în cadrul plantaţiilor şi a comunităţilor de fermieri. Lansat în 2003, în colaborare cu Rainforest Alliance, programul ajută la îmbunătăţirea randamentului şi a calităţii recoltelor, asigurând aprovizionarea sustenabilă cu cafea de cea mai înaltă calitate şi contribuind la bunăstarea fermierilor şi a comunităţilor locale.

Grija pentru mediu a Nespresso este de mult o prioritate. Compania are o amprentă de carbon neutră în procesele operaţionale încă din 2017. Acum îşi ia angajamentul de a neutraliza amprenta de carbon în întreg lanţul logistic şi în ciclul de viaţă al produselor comercializate. Mai exact, Nespresso îşi ia angajamentul ca până în 2022 orice ceaşcă de cafea Nespresso, atât din gama pentru acasă, cât şi din gama profesională, să aibă o amprentă de carbon neutră.

Printre măsurile ce urmează a fi întreprinse se numără folosirea energiei sustenabile în cadrul tuturor operaţiunilor, cu ambiţia de a utiliza energie regenerabilă în proporţie de 100% în toate magazinele Nespresso şi creşterea proporţiei în care este folosit biogazul în procesele de producţie. Totodată, compania doreşte îmbunătăţirea circularităţii produselor Nespresso şi a ambalajelor acestora prin folosirea plasticului reciclat în fabricarea espressoarelor Nespresso şi a aluminiului reciclat, sau a aluminiului virgin obţinut prin procese cu emisii de carbon reduse, în producerea capsulelor de cafea.

„În 2014 ne-am propus câteva obiective ambiţioase, care vor fi atinse integral până la finalul acestui an: toată cafeaua noastră va proveni din surse sustenabile, operaţiunile noastre vor avea o amprentă de carbon neutră şi peste 90% dintre clienţii noştri vor putea recicla foarte uşor capsulele de cafea utilizate“, spune Guillaume Le Cunff. În prezent există peste 100.000 de puncte de colectare a capsulelor de cafea utilizate pentru a fi reciclate. Deja aproape o treime dintre capsulele de cafea utilizate sunt reciclate.

Şi, deşi toate acestea pot fi considerate deja un progres uimitor, „eu le consider mai degrabă premisele unor noi ambiţii, mai mari şi mai îndrăzneţe“, adaugă executivul.

El precizează că deşi există polemici legate de cafeaua ambalată în porţii, sistemul oferă iubitorilor de cafea posibilitatea de a prepara băutura preferată utilizând exact cantitatea de resurse necesare (cafea, apă, energie electrică), fără nicio risipă.

„Este însă important ca fiecare porţie de cafea să fie ambalată în aşa fel încât cafeaua să îşi păstreze prospeţimea şi calităţile. Dar este încă şi mai importantă modalitatea prin care gestionăm aceste ambalaje şi le asigurăm circularitatea - reducând risipa, refolosind şi reciclând.“

Anul acesta Nespresso a lansat deja primele capsule de cafea realizate cu aluminiu reciclat, ca o completare firească a sistemelor pe care deja le-a implementat pentru colectarea şi reciclarea capsulelor de cafea utilizate.

„Astfel, ne asigurăm că acest material uimitor - aluminiul - care poate fi reciclat la infinit, dobândeşte o nouă viaţă şi nu e niciodată irosit.“

Emisiile de carbon ce nu pot fi complet eliminate vor fi compensate prin reîmpăduriri. Încă din 2014, alături de PUR Projet şi de Rainforest Alliance, compania a plantat milioane de copaci în întreaga lume, în regiunile de cultivare a cafelei, în ţări precum Columbia, Guatemala şi Etiopia, ajutând la captarea emisiilor de dioxid de carbon din aer.

Copacii oferă cea mai eficientă metodă de absorbţie a carbonului din atmosferă şi sunt totodată o modalitate de a investi în protejarea mediului înconjurător şi de a construi un sistem regenerabil de agricultură. Plantarea copacilor poate oferi umbra necesară pentru a îmbunătăţi calitatea şi cantitatea recoltelor de cafea. Rădăcinile copacilor protejează solul de eroziuni şi alunecări de teren şi ajută la regenerarea acestuia. Cu ajutorul partenerilor de la PUR Projet, Nespresso va tripla numărul copacilor plantaţi în ţările producătoare de cafea.

„Un alt angajament pe care ni-l asumăm este să le asigurăm fermierilor de cafea venituri stabile şi relevante. Am construit cu fermierii parteneriate stabile şi îndelungate, care se întind pe mai mult de 20 de ani, plătind preţuri premium pentru cafeaua verde, instruindu-i şi sprijinindu-i să utilizeze practici de agricultură durabilă.“

Cafeaua poate fi astfel o forţă a binelui, crede Guillaume Le Cunff, deoarece poate transforma comunităţi întregi şi totodată poate proteja mediul înconjurător.

În România iubitorii brandului pot recicla capsulele de cafea utilizate aducându-le în magazinele Nespresso din Bucureşti şi Cluj sau prin intermediul curierului, atunci când efectuează o nouă comandă de cafea pe www.nespresso.com.