Auto

Seria 8 a fost automobilul lansat de BMW la finalul anilor ’80 cu misiunea clară de a oferi cea mai nouă tehnologie, cel mai sportiv design şi o imagine unică. Şi a reuşit. Acum, Seria 8 a revenit în prim-plan

15 oct 2019 1550 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Automobilul decapotabil reprezintă o expresie a libertăţii, a sportivităţii dincolo de orice barieră şi reprezintă totodată îmbinarea perfectă între confortul pe care-l ai la interior şi cerul infinit şi deschis de la exterior.

Seria 8 a fost automobilul lansat de BMW la finalul anilor ’80 cu misiunea clară de a oferi cea mai nouă tehnologie, cel mai sportiv design şi o imagine unică. Şi a reuşit. Şi în prezent există numeroşi pasionaţi care restaurează acele automobile şi le menţin într-o stare perfectă. Puţini ştiu însă că, tot atunci, Seria 8 trebuia să aibă şi o versiune cabrio. Maşina era gata de linia de producţie, în versiune finală, când bavarezii au decis să oprească proiectul.

Acum însă, după două generaţii de Seria 6, Seria 8 a revenit în prim-plan. Încă nu există un M8, aşa cum era aşteptat încă de la prima generaţie, dar există în premieră un Seria 8 Cabriolet, un automobil sport, decapotabil, care explorează cele mai înalte culmi ale flerului dinamic, ale emoţionalului şi exclusivităţii.

Tot ca şi prima generaţie de Serie 8, noul model oferă platforma ideală pentru fuziunea între performanţele sportive deosebite şi confortul călătoriei pe distanţe lungi. Caracterul modern al automobilului este subliniat de sistemele sofisticate pentru asistarea conducătorului, de sistemul de control şi afişare de ultimă generaţie şi de cea mai recentă tehnologie de conectivitate.

Lista motorizărilor include doar două propulsoare, unu diesel de 320 CP şi unu pe benzină - M850i xDrive, cel care a fost şi testat. Desigur, noile dieseluri sunt motorizări extrem de rafinate, însă având în vedere segmentul, un V8 pe benzină pare alegerea raţională. Mai ales că motorizările V8 şi V12 sunt pe cale de dispariţie, având în vedere tendinţele din industria auto europeană. Totuşi, acustica unui V8 este incredibilă. Toţi cei 8 cilindri se aud perfect, iar cu plafonul coborât, difuzorul instalat în spate, aerul doar mângâie creştetul capului, în timp ce puterea incredibilă te împinge în scaun. Un astfel de cabriolet nu poate fi savurat cum trebuie decât într-un peisaj montan cu un asfalt perfect care să permită maşinii să arate de ce este în stare. Fie ca vorbim de Transfăgărăşan, Transbucegi sau Transalpina, toate sunt rute perfecte pentru a te bucura de toţi cei 530 CP. Cu condiţia ca drumul să fie unul liber.

Revenind la exterior, noul limbaj de design al mărcii BMW utilizează linii trasate cu precizie şi suprafeţe „musculoase“ pentru a oferi noului Seria 8 Cabriolet o aură distinctivă, definită în egală măsură de caracterul sportiv şi de eleganţa absolută. Datorită spoilerului frontal proeminent, partea din faţă a automobilului se bucură de un aer sportiv, evidenţiat de prizele de aer largi.

Acoperişul rabatabil al noului BMW Seria 8 Cabriolet se evidenţiază prin izolarea fonică excelentă. Când este ridicat, acesta conferă automobilului o siluetă asemănătoare cu cea a unui coupé, iar când este deschis, soft-topul este strâns sub o husă a cărei structură urmăreşte acelaşi design cu o serie de elemente de la interior.

De altfel, armonia dintre designul exterior şi cel interior se dezvăluie cel mai bine atunci când soft-topul este coborât. Ocupanţii celor patru scaune sunt înconjuraţi de cursivitatea panoului de instrumente, de linia laterală care integrează uşile şi zona banchetei spate şi de linia husei compartimentului pentru soft-top. Marginea geamurilor laterale se aseamănă cu conturul compartimentului pentru soft-top, subliniind conexiunea dintre partea frontală şi cea spate ale automobilului.

Întreaga ambianţă a interiorului transmite dinamism, eleganţă şi lux. Spre exemplu, noul BMW Seria 8 Cabriolet este prevăzut cu tapiţerie integrală din piele pentru panoul de instrumente şi umerii uşilor, precum şi cu scaune sport ajustabile electric şi îmbrăcate cu tapiţerie din piele Vernasca.

Dincolo de i3 şi de planurile pentru mobilitate electrică sustenabilă, cei de la BMW încă mizează pe „jucării“ de statut, care vin cu motoare puternice, design agresiv şi senzaţii care cu greu vor putea fi replicate de motoarele electrice. Seria 8 vine astfel să surprindă o industrie tot mai concentrată pe emisii.