Arts & Design

De clasă mică, în stil american

01 iul 2011 1106 afişări de Ciobanu Constantin
Din aceeaşi categorie

Chevrolet relansează noul Aveo într-o perioadă în care segmentul B câştigă tot mai mult teren. Mai mult, în cazul mărcii americane, cea de-a doua generaţie a modelului reprezintă şi distanţarea de "moştenirea" Daewoo în cazul modelelor europene.

Designul noului Aveo este inspirat de un concept car proiectat de departamentul coreean de design. Un design care vrea să fie un mariaj între ceea ce reprezintă un automobil şi elemente inspirate din universul moto.

Un element-cheie de design specific noului Aveo este reprezentat de farurile rotunde, proeminente. Totuşi există o mică discrepanţă între agresivitatea părţii frontale şi fluiditatea părţii din spate. Sedanul este mai lung şi mai lat (4.399 mm x 1.735 mm) decât predecesorul său, iar portbagajul are o capacitate de 502 litri - cu 102 litri mai mult decât modelul precedent.

La exterior noul Aveo creează o bună impresie în special prin atenţia acordată asamblării panourilor caroseriei. Spaţiile dintre portiere, dintre portiere şi aripi, dintre capotă şi aripi şi dintre lămpi şi barele de protecţie sunt de maximum 3,5 mm. În privinţa designului interior există o unitate în limbaj cu linia exterioară a părţii frontale. Panoul de instrumente are drept sursă de inspiraţie acelaşi univers al motocicletelor.

Acesta încorporează un vitezometru analogic rotund, integrat într-un afişaj LCD asimetric, cu un ecran digital de mari dimensiuni. O consolă centrală cu o linie curată şi aerisită şi o bună ergonomie a comenzilor, încadrată în părţile laterale de două mici spaţii de depozitare extrem de utile.

Ar mai fi de remarcat şi torpedoul dublu, extrem de util când vrei să delimitezi depozitarea obiectelor mici de cele ceva mai voluminoase. Bună finisarea şi asamblarea interiorului, fără detalii dizgraţioase sau spaţii inestetice, iar textura materialelor plastice este plăcută.

Atâta doar că plasticul de pe bord şi de pe panourile portierelor este în continuare dur. Poziţia la volan este bună, chiar foarte confortabilă, joasă, lucru care m-a surprins plăcut ţinând cont de segmentul din care face parte Aveo. Un plus şi pentru spaţiile de depozitare, acestea sunt răspândite din belşug în partea din faţă.

Am condus versiunea echipată cu propulsor de 1,6 litri care dezvoltă 115 CP la 6.000 rpm şi 155 Nm la 4.000 rpm. Pentru a colora puţin experienţa la volan am ales versiunea echipată cu o cutie automată cu şase rapoarte care oferă şi posibilitatea schimbării manuale a treptelor prin intermediul unui selector amplasat pe levierul cutiei, asemănător cu cel de la Ford Focus.

Propulsorul oferă suficiente resurse pentru a nu acuza modelul de submotorizare.

Bună setarea suspensiei, un compromis bine dozat între confort şi rigoarea care să confere încredere celui de la volan. Un control bun al ruliului caroseriei. Direcţia este precisă şi oferă un feedback corect. În cazul unor frânări cutia lucrează bine şi retrogradează ajutând cu frână de motor, lucru valabil în cazul frânărilor în trafic şi nu în cazul celor de urgenţă.

Versiunea în 5 uşi în cazul echipării LS cu propulsor aspirat de 1,2 litri de 70 CP are un preţ de pornire de 9.630 de euro. La acest nivel echiparea include, printre altele, cruise control, 6 airbaguri, ABS, TCS, oglinzi electrice, geamuri electrice faţă, isofix, volan reglabil pe înălţime şi profunzime, închidere centralizată.

Caracteristici tehnice