Arts & Design

Cu ce propuneri vin dezvoltatorii imobiliari în 2021? Cum arată proiectele de case şi blocuri gândite pentru oamenii care stau mai mult acasă şi care au nevoie de spaţiu şi de facilităţi

07 oct 2021 624 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Luxul de a putea ieşi în oraş, luxul de a ne întâlni cu prietenii la orice oră din zi şi din noapte, luxul de a călători oriunde în lumea mare sau de a ne îmbăta cu parfumul florilor de cireş. Au devenit toate un lux abia după ce ne-am dat seama că ne pot fi luate şi că nu sunt, aşa cum credeam, la discreţie. Pentru unii, privilegiul unei locuinţe cu un colţ de verdeaţă a fost definiţia luxului vreme de câteva luni, aşa că ideea de casă a suferit transformări, pentru a „gâdila“ simţurile celor mai pretenţioşi dintre pretenţioşi. Casa e mai mult decât „acasă“, e un întreg amestec de răsfăţ şi libertate, iar ofertele dezvoltatorilor se mulează pe aceste noi cerinţe.

„Pandemia de coronavirus a adus o reorganizare masivă în toate domeniile de activitate. Printre acestea, în «noul normal» au intrat şi fenomenele de «work from home» şi «study from home», care au dat naştere unei noi cereri pe piaţa de real estate“, spune Alexandru Bonea, project manager la Vernis Sunrise Villas Corbeanca, un ansamblu rezidenţial format din case, semnat de furnizorul de amenajări interioare Delta Studio, care va fi finalizat în martie 2022.

Cumpărătorii au înţeles că spaţiul care până acum un an le-a fost doar cămin trebuie să treacă la un alt nivel, acela de birou, adaptat tuturor membrilor familiei, loc pentru studiu, spaţiu de joacă, dar şi oază de linişte. Piaţa rezidenţială se afla oricum pe un trend ascendent şi înainte de martie 2020, însă pandemia a venit doar să mai grăbească puţin elanul şi să încurajeze aplecarea către case mai mult decât către apartamente. Deşi nici acelea nu sunt de neglijat, mai ales dacă vin cu mare parte din facilităţile unei case pe pământ.

Atria Urban Resort, de pildă, este un exemplu de complex rezidenţial care pariază pe regenerare urbană. Construit pe locul unei foste fabrici de bere, ansamblul integrează conceptul de resort în industria de real estate.

„Am reuşit să aducem viaţă într-un loc în care erau hale abandonate, un siloz şi platforme de beton lăsate în paragină. Am reuşit să aducem natura într-un loc unde nu o vedeai din cauza betoanelor“, spune Liria Themo, marketing manager la Atria Urban Resort.

În urmă cu 15 ani, în perimetrul în care se dezvoltă acum Atria Urban Resort se afla Fabrica de Bere Chitila, care nu a fost finalizată niciodată şi nu a avut o valoare din punct de vedere arhitectural. O platformă industrială de beton, construcţii metalice, hale imense de cărămidă şi un siloz - erau toate răsfirate pe o suprafaţă de 17 hectare.

Proiectul se întinde pe 9 din cele 17 hectare de teren disponibile şi este organizat pe patru faze, la finalul anului 2023 complexul rezidenţial urmând să aibă 1.400 de apartamente şi studiouri.

Varşovia 6 este un alt proiect care face din apartament refugiul de acasă. Realizat de dezvoltatorul La Gloire, proiectul are ca repere câteva facilităţi bine definite, precum spaţiul bine amenajat şi compartimentat astfel încât să permită activităţi comune sau izolarea fonică de lumea înconjurătoare, o condiţie esenţială pentru cei care lucrează în continuare de acasă.

Mai mult, pentru cei care duc exclusivismul la rang de stil de viaţă, Varşovia 6 vine şi cu cel mai scump apartament din Bucureşti, desfăşurat pe 397 de metri pătraţi construiţi şi evaluat la 3 milioane de euro. El se predă complet mobilat, după conceptul arhitectului Cristian Corvin, autor al designului mai multor restaurante iconice din România, precum Lacrimi şi sfinţi sau Pâine şi vin.

„Clientul Varşovia 6 nu cumpără doar o casă în centrul Bucureştiului, ci aderă la un stil de viaţă. Nu îşi doreşte să epateze, ci dimpotrivă, este o persoană discretă, rafinată, educată, care înţelege şi cultivă arta, frumosul, respectul faţă de mediu, oraş şi arhitectura zonei în care a ales să locuiască“, spune Andrei Iuşut, proprietarul dezvoltatorului La Gloire.

Nu toate proiectele noi sunt în Bucureşti şi împrejurimi, schimbă­rile de comportament de consum fiind vizibile pretutindeni. Reve­nind la conceptul de casă, cei de la RPC Group vin cu o viziune nouă asupra ideii de multifuncţionalitate a locuinţei, tradusă în proiectul Flora Residence din Timişoara, cu 30 de case unifamiliale, ridicate într-o zonă liniştită şi complet construită din oraşul de pe Bega, pe parcele de teren ce măsoară între 450 şi 750 de metri pătraţi.

„Am considerat că e loc de un cartier premium, aşa a luat naştere Flora Residence. Casele pot fi customizate, astfel că cei care îşi rezervă o locuinţă încă din faza de proiect pot interveni asupra acesteia până în cele mai mici detalii“, spune Adrian Cionca, director al RPC Group. Lansat în urmă cu 15 ani, grupul a vândut până acum peste 1.800 de locuinţe şi continuă să dezvolte proiecte noi.

Pentru Delta Studio, debutul în sfera dezvoltărilor imobiliare a venit ca urmare a cererii din perioada actuală, din plină pandemie, cerere care a modificat

într-un ritm rapid nevoile beneficiarilor. Astfel a luat amploare un trend imobiliar care se îndreaptă din ce în ce mai mult spre locuinţe spaţioase şi luminoase.

„Cumpărătorul este foarte atent la detaliile construcţiei, dar şi la calitatea finisajelor pentru noua locuinţă, iar acest lucru ridică standardele pe piaţa de real estate. Deci dezvoltatorii trebuie să fie pregătiţi pentru respectarea termenelor construcţiei, folosirea materialelor de calitate şi execuţia fidelă a planurilor de construcţie, în raport cu promisiunea făcută“, este de părere Alexandru Bonea de la Sunrise Villas Corbeanca.

Construcţia primului proiect Vernis din Corbeanca a început în luna aprilie, iar spre finalul acestui an vor începe şi vânzările caselor. În acest moment, prin Vernis, Delta Studio vizează case de circa 120 de metri pătraţi utili, cu o curte de 300 de metri pătraţi utili, la un preţ situat în jurul sumei de 150.000 de euro.

„Clienţii fac parte din publicul-ţintă al Delta Studio, segmentul smart luxury, constituit din oameni preponderent din mediul urban, cu studii superioare, informaţi şi în pas cu digitalizarea, care au ajuns la un stadiu al carierei şi iau în calcul plecarea dintr-un oraş aglomerat, pentru un spaţiu care să le ofere un confort sporit. Sunt cei care în anii pandemiei au experimentat munca de acasă, nevoiţi sau nu, şi care îşi doresc mai mult de la spaţiul care le este atât casă, cât şi birou.“

Clientul Delta Studio vine preponderent din domenii precum farma, medical, juridic, artistic, IT, financiar, bancar şi antreprenorial având venituri peste medie, ocupând funcţii de mid-high management, cu cariere de peste zece ani în domeniul lor de activitate.

„De un an de zile deja, oamenii s-au obişnuit cu viaţa de după pandemie. Şi-au reordonat priorităţile. Şi aici intră şi reamenajarea spaţiului în care locuiesc sau schimbarea şi decorarea noului cămin. Îşi dezvoltă un nou stil de viaţă, care să le ofere confort şi adaptabilitate într-un spaţiu care le va servi drept casă şi birou“, adaugă Alexandru Bonea.

Perioada pandemică nu s-a terminat însă şi, la fel ca în timpul crizei din 2008, tendinţele în designul de interior vor suferi schimbări şi vor deveni un etalon pentru următorii ani în domeniu.

La Atria Urban Resort, clădirile au lăsat loc naturii să se dezvolte în voie, pentru că s-a construit doar pe un sfert din suprafaţa disponibilă, restul terenului fiind destinat spaţiilor libere şi deschise, spaţiilor verzi. „Primăvara şi vara sunt, probabil, perioadele cele mai colorate în grădina de la Atria Urban Resort, pentru că, începând din martie-aprilie, înmuguresc copacii şi înfloresc magnoliile şi arbuştii“, spun reprezentanţii complexului.

Pentru a sistematiza cele 17 hectare de teren redat circuitului urbanistic, dezvoltatorul a contractat o firmă din Londra care proiectează planuri urbanistice pe terenuri mari, „master-planned communities“, folosind un proces numit „charette“.

În ce fel şi-a făcut pandemia simţită prezenţa în camerele viitoarelor noastre locuinţe? Ei bine, în multe feluri. De pildă, livingul este mai generos, amenajat şi mobilat în manieră minimalistă, pentru a face loc activităţilor în familie. Totodată, personalizarea şi automatizarea prin tehnologie întregesc conceptul de „smart home“ şi transformă în realitate posibili­tăţile de a regla oricând temperatura din casă sau de a gestiona toate electrocasnicele în funcţie de nevoi şi de moment.

„Varşovia 6 este flagshipul businessului La Gloire, în care am investit tot know-how-ul şi pasiunea noastră pentru arhitectură, bun-gust şi lux“, spune Andrei Iuşut.

Cum arată însă clientul caselor din proiectul Flora Residence din Timişoara? În general, este vorba despre familii cu unu sau doi copii, persoane de 35-50 de ani, de regulă medici, avocaţi, antreprenori sau IT-işti. Preţul pentru un imobil din proiect începe de la 270.000 de euro, iar de aici poate urca în funcţie de fiecare client şi de aşteptările sau cerinţele acestuia.

„Pandemia a pus multă lume pe gânduri, dar nu a schimbat din temelii comportamentul de consum. Mai exact, oamenii sunt mai atenţi la ce cumpără, îşi analizează mai bine puterea de cumpărare pentru că în final veniturile sunt cele care dictează eventualele achi­ziţii şi orice alte intervenţii asupra modului cum arată proiectul“, spune Adrian Cionca de la RPC Group.

Pentru Flora Residence, executivul vorbeşte despre spaţii flexibile, adaptabile, perfecte pentru această perioadă în care locuinţa este mai importantă ca oricând.

După atâtea opţiuni şi facilităţi pe care dezvoltatorii le pun pe tavă, ce-ar putea să însemne luxul mai mult decât bucuria de a avea o casă pe sufletul şi nevoile tale?

 

Liria Themo, marketing manager la Atria Urban Resort: „Am reuşit să aducem viaţă într-un loc în care erau hale abandonate, un siloz şi platforme de beton lăsate în paragină. Am reuşit să aducem natura într-un loc unde nu o vedeai din cauza betoanelor.“

 

Andrei Iuşut, proprietarul dezvoltatorului La Gloire: „Clientul Varşovia 6 nu cumpără doar o casă în centrul Bucureştiului, ci aderă la un stil de viaţă. Nu îşi doreşte să epateze, ci dimpotrivă, este o persoană discretă, rafinată, educată, care înţelege şi cultivă arta, frumosul, respectul faţă de mediu, oraş şi arhitectura zonei în care a ales să locuiască.“

 

Adrian Cionca, director al RPC Group: „Oamenii sunt mai atenţi la ce cumpără, îşi analizează mai bine puterea de cumpărare pentru că în final veniturile sunt cele care dictează eventualele achiziţii şi orice alte intervenţii asupra modului cum arată proiectul.“

 

Alexandru Bonea, project manager la Vernis Sunrise Villas Corbeanca: „Pandemia de coronavirus a adus o reorganizare masivă în toate domeniile de activitate. Printre acestea, în «noul normal» au intrat şi fenomenele de «work from home» şi «study from home», care au dat naştere unei noi cereri pe piaţa de real estate.“