Arts & Design

Au construit una dintre cele mai cunoscute afaceri cu produse pentru copii aducând designul nordic în camera celor mici: Care este povestea antreprenorilor de la Adinish.com?

21 aug 2020 1071 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Designul camerei copiilor devine un subiect tot mai complex pe măsură ce multe familii înţeleg că într-o casă toţi membrii trebuie să se simtă bine, indiferent de vârstă. Mai mult, călătoriile dese, dar şi documentarea temeinică le arată părinţilor că designul camerei copiilor nu este un lucru pur estetic, ci ajută în mod real la dezvoltarea celor mici. În România, designul pentru copii este oarecum în faşă, dar deja există antreprenori care contribuie la creşterea armonioasă a acestei nişe. Adinish.com este un astfel de exemplu.

„Să ai copii şi să ai stil este posibil! Este chiar mai simplu decât îţi poţi imagina!“, spun Adina şi Ture Foldager, cuplul din spatele afacerii Adinish.com, un business de comercializare de produse destinate copiilor, de la mobilă, până la cărucioare sau jucării, cu o puternică influenţă scandinavă.

„Cu Adinish.com am fost on air la 1 mai 2018. Desigur, pregătirile pentru lansare au început din septembrie 2017. Atât eu, cât şi soţul meu avem o experienţă în industria puericulturii de peste 15 ani“, spune Adina, numele companiei pe care a înfiinţat-o fiind o combinaţie între prenumele ei şi Danish, în prezent cuplul locuind în Danemarca.

„Soţul meu, Ture, este danez, iar prin Adinish reprezentăm stilul scandinav, minimalist. Adinish este primul magazin online de puericultură scandinavă din România.“ Ture are o experienţă de peste 20 de ani în industria puericulturii, începându-şi cariera într-un magazin de specialitate în calitate de consilier de vânzări şi ajungând CEO-ul unei firme daneze în domeniul scaunelor auto şi cărucioarelor pentru copii.

„Eu mi-am început activitatea în această industrie în poziţia de coordonator în vânzări şi mi-am dobândit experienţa de-a lungul anilor ajungând în rolurile de director de dezvolatare internaţională şi CEO“, completează Adina.

Vizitele dese în România şi ana­liza pieţei de profil i-au determinat pe cei doi să pună bazele Adinish.com, un one stop shop care oferă o mare varietate de produse destinate celor mici şi care te sfă­tuieşte cum să alegi articolele corecte pentru perioada în care te afli.

„Sinceri să fim, nu a fost ceva plănuit. Când am intrat noi în această industrie, nu aveam copii şi nici nu ne stătea gândul la a întemeia o familie. Ceea ce am observat şi atunci şi acum în situaţia globală în care ne aflăm este că în acest domeniu suntem mai feriţi de crizele financiare. Copiii se vor naşte şi produsele vor fi în continuare căutate. Aşa a fost să fie.“

Mai departe, businessul s-a detaşat de ceea ce exista pe piaţă prin accentul pus pe design. Desigur, acest lucru a fost determinat şi printr-o fină analiză a pieţei, acolo unde noua generaţie de părinţi începe să înţeleagă cât de important este ca cei mai noi membri ai familiei să se simtă bine acasă.

„Am remarcat apariţia unor modi­ficări în comportamentul părin­ţilor români în ceea ce pri­veşte modul de abordare a vieţii alături de copii. În privinţa deco­rării caselor, tendinţele se îndreaptă către adoptarea unui stil minimalist, monocrom, care să se potrivească în orice încăpere, dar cu accente de design modern.“

Traiul urban în spaţii mici devine o adevărată provocare odată cu creşterea numărului membrilor unei familii, dar obiectele multifuncţionale destinate copiilor fac minuni şi în acest caz.

„După părerea noastră, modificările intervenite în viaţa adulţilor deveniţi părinţi pot fi uşor integrate în cotidian cu ajutorul unei atitudini corespunzătoare pe de-o parte, dar şi pe de altă parte a unor produse multifuncţionale, care să permită simplificarea activităţilor legate de bebeluş (schimbarea scutecelor, alăptarea, joaca etc.), dar şi păstrarea stilului. Într-adevăr, obiectele copiilor vor invada casa. Secretul constă în abordarea modelului scandinav atât în ceea ce priveşte stilul de viaţă, cât şi în modul de amenajare a interiorului casei.“

Cromatica joacă un rol esenţial în zona de design destinată celor mici, la fel ca în cazul celor mari, de altfel.

„În casele din ţările scandinave, inclusiv în camera copilului, pereţii sunt de regulă vopsiţi în alb, iar podelele sunt din parchet din lemn. Accentul se pune pe forme şi texturi.“ De exemplu, prin asocierea alb/negru obţii un aspect vizual puternic care transmite semnale creierului bebeluşului şi astfel îl stimulează, atrăgându-i atenţia şi făcându-l curios. „În primele luni de viaţă, nou-născuţii nu disting culorile, dar pot percepe contrastele.“

Pe măsură ce bebeluşul creşte, se pot adăuga treptat culori, folosind produse cu întrebuinţări multiple, confecţionate din materiale naturale şi care nu încarcă inutil casa.

O cameră vopsită integral în alb, în care elemente precum pernuţe, piese de depozitare, corpuri de iluminat, covoraşe, lenjeria de pat, păturica, jucăriile sunt colorate în nuanţe calde şi luminoase, are un design simplu, dar plăcut şi sporeşte dezvoltarea abilităţilor cognitive ale micuţilor, mai spune fondatoarea Adinish.com.

În jurul vârstei de 6 luni, când vederea bebeluşului se îmbunătăţeşte, poţi introduce culori precum galben, verde, portocaliu etc. Micuţul astfel stimulat va beneficia de multiplicarea conexiunilor neuronale. O altă soluţie pentru a da culoare locuinţei este vopsirea unui perete într-o nuanţă plăcută sau adăugarea unei piese de mobilier. „Poţi fi creativ când vine vorba despre designul camerei copilului prin folosirea tapetului cu forme geometrice, steluţe, animale şi alte simboluri preferate de cei mici. Asociază-le cu măsură!“

La fel ca în cazul adulţilor, şi camera celor mici trebuie să aibă zone de relaxare.

„Stilul minimalist şi monocrom împreună cu folosirea materialelor naturale pot îmbunătăţi somnul bebeluşilor. Copiii care se odihnesc suficient şi beneficiază de un somn de calitate sunt mai activi, au o capacitate de concentrare mai mare, sunt mai toleranţi la frustrări, au relaţii mai bune cu ceilalţi copii, cu adulţii şi cu siguranţă sunt mai disponibili să practice activităţi noi sau să descopere lucruri noi.“

Optimizarea spaţiului este un alt truc de design care se aplică şi în cazul celor mici, pornind de la cărucioare care se pliază şi ajung la dimensiunea unui bagaj de mână, până la pătuţuri de bebeluşi care pot fi folosite până la vârsta de 5 ani.

„Dacă dispui de un spaţiu mic, pătuţul de la Sebra este foarte compact şi nu numai că îl poţi folosi în primele luni în camera părinţilor, dar mai târziu îl poţi extinde şi îl poţi folosi chiar până la 5 ani.“

Totul ţine până la urmă de informaţie, dar şi de o schimbare de mentalitate. În bine, de această dată.

„Schimbările în parenting sunt la nivel global. În ziua de azi se călătoreşte foarte mult, cu ajutorul canalelor de socializare, suntem toţi mai aproape de tot şi primim mult mai rapid informaţiile. Clar, părinţii români au o afinitate pentru design, rezonează cu produsele de calitate şi se informează mai mult.“

Astfel, designul traiului cu un copil nu face altceva decât să-ţi facă viaţa mai uşoară, rezultatul final fiind de fapt mai mult timp liber.

„A fi părinte nu trebuie să devină un test personal, în ziua de azi se găsesc o mulţime de produse ce pot ajuta la simplificarea vieţii, indiferent în ce localitate trăieşti şi de ce ce spaţiu dispui. Lasă-te ajutat ca să poţi să te concentrezi pe lucrurile cu adevărat importante, şi anume timpul petrecut îm­preună. Chiar sunt de părere că viaţa urbană cu un copil poate fi foarte frumoasă.“