
HORNBACH, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit, anunţă inaugurarea celui de-al doilea magazin din Timişoara, situat pe Calea Buziaşului 152, pe 1 octombrie 2025. Deschiderea marchează un nou pas în strategia de extindere a companiei şi răspunde cererii crescute din partea locuitorilor din sudul şi sud-estul oraşului, precum şi din localităţile învecinate.
„Succesul primului nostru magazin din nordul Timişoarei ne-a confirmat potenţialul pieţei locale. Am primit numeroase solicitări din partea clienţilor din această zonă a oraşului, care erau nevoiţi să parcurgă distanţe mari pentru a ajunge la noi. Cu noua locaţie, locuitorii din Moşniţa, Urseni sau Giroc pot ajunge la HORNBACH în mai puţin de 15 minute”, a declarat Radu Oniga, Director General al HORNBACH România.
Investiţie complexă şi infrastructură nouă
Valoarea totală a proiectului depăşeşte 44 de milioane de euro şi include achiziţia terenului, construcţia magazinului, echipamentele, precum şi stocul iniţial de marfă. Aceasta reprezintă a doua inaugurare marcată de HORNBACH în acest an, după extinderea cu o nouă locaţie în Bucureşti în luna septembrie, prin deschiderea magazinului situat în zona Colentina.
“Dincolo de investiţia în noul magazin din Timişoara, am alocat şi un buget de peste 2 milioane de euro destinat dezvoltării infrastructurii publice. Au fost construite de la zero peste 500 de metri de străzi cu toate utilităţile necesare şi o intersecţie modernă, menite să sprijine dezvoltarea urbanistică a zonei”, a subliniat Dan Bădescu, Director de Expansiune al HORNBACH România.
Magazin modern, sustenabil şi prietenos cu mediul
Magazinul este amplasat pe un teren de 55.000 m² şi dispune de 570 de locuri de parcare. Cu o suprafaţă totală de peste 19.000 m², magazinul integrează trei zone majore: 8.200 m² pentru spaţiul interior, 5.000 m² pentru Drive In şi 5.800 m² pentru grădină.
Construcţia a fost realizată respectând principii de sustenabilitate şi eficienţă energetică, incluzând panouri fotovoltaice, pompe de căldură, iluminat integral LED, sisteme de ventilare cu recuperare de căldură şi o anvelopare performantă.
Peste 12.000 m² au fost transformaţi într-un spaţiu verde cu aproape 200 de arbori, peste 1.200 de arbuşti şi plante perene, 9.000 m² de pajişti cu flori şi un sistem automatizat de irigaţii. Amenajările includ şi „hoteluri” pentru insecte, care susţin biodiversitatea şi transformă grădina într-un spaţiu prietenos cu natura şi benefic pentru comunitate.
„Pentru noi a fost esenţial ca noul magazin să respecte cele mai exigente standarde internaţionale. De aceea, clădirea este certificată DGNB (German Sustainable Building Council), una dintre cele mai riguroase certificări din lume în domeniul sustenabilităţii. Aceasta atestă nu doar performanţa ecologică a construcţiei, ci şi eficienţa economică şi contribuţia socială pe termen lung, confirmând angajamentul nostru de a construi responsabil şi durabil”, a declarat Dan Bădescu.
Diferenţiatori pentru clienţi
La 13 ani de la inaugurarea primului magazin din Timişoara, HORNBACH revine cu o versiune modernizată a conceptului său, adaptată cerinţelor anului 2025. Noul spaţiu aduce o suprafaţă extinsă dedicată plantelor şi grădinăritului, răspunzând interesului crescut al clienţilor pentru natură şi amenajarea spaţiilor verzi.
În zona de sanitare, vizitatorii vor descoperi un concept complet nou, iar departamentele de gresie şi faianţă beneficiază de o prezentare actualizată, cu soluţii inovative şi inspiraţionale. Sortimentul este completat de un departament dedicat uşilor şi de unul de scule şi unelte modernizat, unde sunt disponibile cele mai noi tehnologii. Totodată, pasionaţii de acvaristică vor găsi o zonă gândită să ofere atât diversitate, cât şi expertiză, iar în zona de parchet, prezentarea a fost regândită pentru a pune în valoare noile colecţii.
De asemenea, magazinul integrează cele mai noi maşini şi tehnologii pentru debitarea lemnului, ceea ce garantează rapiditate şi precizie în realizarea comenzilor personalizate. Complementar, clienţii beneficiază de gama completă de servicii cu care HORNBACH i-a obişnuit: de la confecţionarea perdelelor şi serviciile de înrămare, la surfilarea mochetelor, mixarea a peste un milion de nuanţe de vopsea, transport şi montaj, precum şi consiliere dedicată profesioniştilor.
Echipa – nucleu local consolidat
La deschidere, magazinul va funcţiona cu aproximativ 120 de posturi, pentru care peste 90% dintre angajaţi sunt deja recrutaţi şi integraţi în programe de pregătire.
„Ne bucură în mod deosebit calitatea umană pe care am întâlnit-o aici şi echipa formată în Timişoara pentru fiecare dintre cele două magazine. Suntem pregătiţi să sprijinim planurile de carieră ale colegilor şi să acoperim rapid eventualele poziţii viitoare”, a declarat Mihaela Boghiu, Director HR al HORNBACH România.
Procesul de instruire al noilor colegi a combinat pregătirea teoretică cu exerciţii practice, iar aceştia au dobândit cunoştinţe tehnice despre produse, au trecut prin simulări de interacţiuni cu clienţii şi traininguri de vânzări şi comunicare, astfel încât să fie pe deplin pregătiţi pentru deschiderea magazinului.
Odată cu integrarea acestei echipe, numărul angajaţilor HORNBACH în România depăşeşte borna de 1.500, consolidând poziţia companiei ca angajator stabil şi de încredere pe piaţa de retail de bricolaj.
Grupul HORNBACH este un concern DIY independent, condus de o familie, listat la Bursa din Frankfurt sub egida HORNBACH Holding AG & Co. KGaA, care a generat vânzări nete de 6,2 miliarde de euro în anul financiar 2024/25.
Acest lucru face ca Grupul HORNBACH să fie unul dintre cei mai mari cinci retaileri de articole de bricolaj şi grădinărit din Europa. Fondată în 1877, HORNBACH este singura companie din sectorul bricolajului cu o istorie care se întinde pe şase generaţii. Compania de retail operează în prezent 175 de magazine de bricolaj şi centre de grădinărit, două magazine specializate şi magazine online în nouă ţări europene. Conceptul de vânzări şi gama de produse se concentrează în special pe nevoile clienţilor persoane fizice şi ale profesioniştilor. HORNBACH garantează clienţilor săi preţuri mereu mici, ceea ce o face lider de preţ în acest sector. Calitatea ridicată a consultanţei şi serviciile excelente ale companiei au fost recunoscute în numeroase teste şi studii independente.
Cu realizări de pionierat, cum ar fi primul magazin de bricolaj şi centru de grădinărit combinat (1968), primul megastore (1980) şi primul magazin de bricolaj cu Drive In (2003), HORNBACH demonstrează în mod constant puterea de inovare. De zeci de ani, HORNBACH este considerată un angajator de top: peste 25.000 de angajaţi sunt acum implicaţi în succesul companiei.
Din luna octombrie 2025 HORNBACH România va deţine 11 magazine fizice, în Bucureşti Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Bucureşti Colentina, Braşov, Timişoara Nord, Timişoara Sud, Sibiu, Oradea, Cluj-Napoca şi Constanţa şi magazinul online www.HORNBACH.ro.
