Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, şi CITI Cluster, catalizator de inovare iniţiat de Universitatea Politehnica din Bucureşti, au încheiat prima ediţie a competiţiei Tech Catalyst: Sparking Urban Innovation, un program dedicat tinerilor antreprenori şi startup-urilor care dezvoltă soluţii digitale pentru oraşe mai inteligente.
Competiţia, organizată în parteneriat cu Asociaţia Municipiilor din România (AMR), a adus în prim-plan 13 echipe finaliste care şi-au prezentat ideile în faţa unui juriu format din cinci experţi în tehnologie şi inovaţie. În urma jurizării, au fost desemnate trei proiecte câştigătoare, premiate cu 8.000 de euro în total.
Tineri antreprenori, idei pentru oraşe mai inteligente
Tech Catalyst, lansat pentru prima dată în România după ediţii în Ucraina şi Maroc, a avut ca scop stimularea ecosistemului local de startup-uri din domeniul tehnologic. Participanţii - elevi, studenţi, ONG-uri şi fondatori de startup-uri - au fost încurajaţi să înscrie soluţii din domenii precum mobilitate urbană, logistică, integrare digitală, fintech, e-commerce şi lifestyle.
Proiectele au fost evaluate după criterii precum inovaţie, relevanţă pentru nevoile urbane, capacitatea de integrare cu alte sisteme, fezabilitatea şi impactul asupra comunităţii.
Mentorat susţinut de echipa de management Glovo
Pe lângă sprijinul financiar, echipele câştigătoare au avut ocazia de a participa în luna octombrie la Startup Campus Week, un eveniment organizat la sediul central Glovo din Barcelona.
Evenimentul, aflat la a treia ediţie, a reunit 17 startup-uri din Ucraina, Maroc, Polonia, România, Armenia şi Portugalia, selectate în urma competiţiilor locale.

„Experienţa din Barcelona ne-a făcut să ne dăm seama cât de multe lucruri putem face la noi în ţară, atât în ceea ce priveşte afacerea noastră, cât şi în ceea ce priveşte ecosistemul de start-up-uri. Am învăţat să încercăm să vedem soluţii în loc de probleme şi am cunoscut oameni extraordinari.”, au declarat membrii echipei AtruX, câştigătorii celei mai bune aplicaţii funcţionale.
Pe parcursul unei săptămâni, tinerii fondatori au luat parte la masterclass-uri despre atragerea investitorilor, construirea de produse sustenabile, sesiuni de mentorat cu liderii Glovo, vizite la huburi de inovaţie, precum şi la un Demo Day final, în faţa unor investitori de venture capital.
„A fost o experienţă fantastică - o săptămână intensă, plină de idei, energie şi oameni care cred cu adevărat în impact. Programul Glovo Startup Campus ne-a ajutat să învăţăm de la o comunitate extraordinară de fondatori şi mentori. Am plecat din Barcelona cu mult entuziasm şi idei concrete pentru a duce mai departe misiunea Defensive Pedal de a face ciclismul urban mai sigur.”, au precizat câştigătorii premiului pentru cea mai bună idee de aplicaţie.
„Experienţa de la Startup Campus Week din Barcelona a fost intensă şi plină de inspiraţie, am primit feedback valoros, am cunoscut oameni pasionaţi de inovaţie civică şi am discutat idei care pot face participarea civică mai simplă şi mai accesibilă. Energia şi deschiderea de acolo ne inspiră în continuare să dezvoltăm VokCity şi să-l aducem cât mai aproape de comunităţi.", afirmă echipa VokCity, câştigători ai Premiului Juriului.
Săptămâna a fost deschisă de fondatorii Glovo, Oscar Pierre şi Sacha Michaud, care au împărtăşit povestea companiei: de la o idee pornită într-un apartament din Barcelona la una dintre cele mai mari platforme de tehnologie din Europa de Sud. De asemenea, aceştia au vorbit despre cum poate antreprenoriatul să prospere în Europa şi dincolo de ea şi le-au reamintit participanţilor că, pentru a construi un startup de succes, ai nevoie de rezilienţă, învăţare continuă şi conexiuni.
Tech Catalyst şi Startup Campus Week reprezintă o continuare firească a direcţiei asumate de Glovo, inclusiv prin iniţiativa Glovo House, programul prin care compania sprijină propriii angajaţi în drumul lor spre antreprenoriat. Lansat în 2022, Glovo House a contribuit la lansarea a peste 50 de startup-uri şi 40 de antreprenori din 6 ţări, oferind mentorat, vizibilitate şi acces la investiţii. Cele două proiecte extind acest model de succes către ecosistemul extern, susţinând formarea unei noi generaţii de fondatori în Europa.
România, un hub emergent în tehnologie
România este una dintre pieţele-cheie pentru Glovo la nivel global, fiind, din punct de vedere al numărului de comenzi, în topul ţărilor în care este prezentă compania. În plus, majoritatea comercianţilor români parteneri Glovo sunt IMM-uri care au făcut primul pas către digitalizare prin intermediul platformei. Conform datelor platformei, 92% dintre partenerii locali au înregistrat creşteri semnificative ale vânzărilor după integrarea pe Glovo.
Pentru Glovo, Tech Catalyst nu este doar o competiţie, ci un mecanism de dezvoltare a ecosistemului tech, bazat pe colaborare între companii, mediul academic şi autorităţile locale.
Compania îşi propune ca Tech Catalyst să devină un eveniment anual de referinţă pentru startup-urile din România, conectând ideile locale cu oportunităţile internaţionale.

Mai multe detalii despre competiţie şi proiectele câştigătoare sunt disponibile pe citicluster.upb.ro/tech-catalyst-2025.







