În contextul unei pieţe în continuă transformare, companiile din România caută soluţii eficiente pentru gestionarea flotelor auto. Digitalizarea nu mai este o opţiune, ci o necesitate pentru optimizarea costurilor şi îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor. Arval Romania, unul dintre liderii pieţei de leasing operational din ţară, conduce procesul de digitalizare în segmentul mobilităţii corporate, oferind partenerilor soluţii moderne, care au succes pe pieţele mature din Europa.
- Cum se poziţionează Arval România în contextul accelerării procesului de digitalizare, inclusiv în zona mobilităţii corporate? Ce soluţii pot accesa clienţii Arval şi care sunt avantajele competitive pe care le au?
Digitalizarea este, fără îndoială, un pilon strategic de dezvoltare pentru noi, atât la nivel de grup, cât şi local, în România. Viitorul este al soluţiilor personalizate şi integrate, iar noi lucrăm la această abordare de ceva vreme. Am dezvoltat de-a lungul ultimilor ani soluţii digitalizate care adresează nevoi specifice ale partenerilor noştri comerciali, iar una dintre ele este aplicaţia My Arval. Prin My Arval am reuşit să le oferim managerilor de flote şi utilizatorilor vehiculelor informaţii relevante pentru fiecare dintre ei. Este mai mult decât o aplicaţie, este o platformă integrată care oferă control şi acces la date relevante pentru utilizarea flotelor auto. Prin My Arval am reuşit să transformăm modul în care partenerii noştri folosesc serviciile de mobilitate, făcând totul mult mai simplu. Ai tot ce ai nevoie într-o singură aplicaţie!
- Pentru că am discutat despre My Arval, care sunt principalele funcţii ale aplicaţiei? Ce beneficii aduce pentru utilizatori?
Îmi place să spun asta şi cred că este o descriere potrivită pentru aplicaţie: My Arval acţionează ca un asistent personal de mobilitate. Utilizatorii vehiculelor pot accesa rapid datele contractului de leasing in derulare, pot localiza service-uri partenere, se pot programa din cateva click-uri pentru intervenţii de mecanica, ITP si revizii, pot primi notificări importante şi pot gestiona daunele direct din aplicaţie. Managerii de flotă pot monitoriza consumul de carburant, pot programa intervenţii în service, pot accesa rapoarte detaliate despre performanţa vehiculelor şi pot gestiona comenzile noi. În plus, lucram sa integrăm alerte inteligente, conectare uşoara cu platforma de tracking GPS şi fluxuri automate pentru documente, inclusive gestionarea rovinietei. Toate aceste trăsături ale aplicaţiei simplifică considerabil activitatea administrative pentru un manager de flotă. Pe scurt, dezvoltăm My Arval pentru a oferi o experienţă centrată pe comoditate şi control, atât pentru cel care foloseşte efectiv un vehicul, cât şi pentru managerul de flotă.
- Ce înseamnă procesul de digitalizare pentru mobilitatea corporate şi cum vedeţi evoluţia sa pe termen mediu?
Este cât se poate de clar că suntem într-o perioadă în care digitalizarea este unul dintre cuvintele de ordine şi că nu există domenii de activitate de unde aceasta să lipsească. Mobilitatea nu face excepţie, iar Arval este unul dintre liderii pieţei în materie de digitalizare. În ultimii ani, am investit semnificativ la nivel de grup în dezvoltarea unui ecosistem digital complet. Vorbesc despre tool-uri digitale integrate pentru monitorizarea flotei şi gestionarea costurilor, soluţii care uşurează în final experienţa utilizatorilor.
Împreună cu soluţiile de consultanţă, Arval susţine transformarea şi îşi propune să conducă schimbarea către mobilitatea sustenabilă printr-o gamă variată de soluţii digitale interconectate. Reprezentativ este My Arval, despre care am discutat anterior.
Pentru managerii de flotă, am dezvoltat platforma Arval Connect, care permite monitorizarea flotei în cele mai mici detalii, monitorizare GPS in real time, gestionarea costurilor cu ajutorul rapoartelor detaliate si dashboard personalizabil pentru vizualizarea KPI-urilor critici pe fiecare vehicul.
În 2024 am lansat aplicaţia Arval Car Sharing, prin care angajaţii unei companii pot rezerva şi partaja autoturismele oferite ca beneficiu de mobilitate internă direct de pe telefonul mobil, în timp ce managerii au acces în timp real la date despre gradul de utilizare şi costuri.
Pentru segmentul vehiculelor electrice, oferim cardurile de încărcare Arval Energy, în roaming, integrate cu o aplicaţie care ajută utilizatorul să localizeze staţiile din reţea şi să controleze costurile de încărcare, plus finanţare pentru staţii de încărcare în parteneriat cu BNP Leasing Solutions.
În perioada următoare, ne vom concentra pe extinderea soluţiilor pentru vehiculele electrice şi pe dezvoltarea serviciilor de mobilitate complete şi interconectate. Credem că viitorul este al serviciilor de mobilitate integrate şi am făcut paşi importanţi în această direcţie. Soluţiile noastre digitale merg dincolo de o singură aplicaţie, ele conectează toate etapele ciclului de viaţă al unui vehicul, de la momentul livrării până la cel al returnării.
- În contextul accelerării adopţiei vehiculelor electrice, cum susţine îşi susţine Arval clienţii în procesul de tranziţie?
Vehiculele electrice sunt tot mai populare în segmentul mobilităţii corporative, inclusiv în România, lucru care a reieşit din rezultatele Observatorului Arval pentru Mobilitate şi Flote, ediţia 2025. Este o tendinţă pe care am anticipat-o la nivel de grup şi pentru care ne-am pregătit în ultimii ani. Astfel, în mod categoric tranziţia către mobilitatea electrică este o prioritate pentru noi. Soluţiile digitale pe care le propunem sunt adaptate pentru a sprijini acest proces. Aplicaţia My Arval este un exemplu foarte potrivit în acest sens pentru că în curând, prin intermediul ei, şoferii vor putea localiza staţiile de încărcare disponibile pe straseul lor câtre destinaţie. Pentru managerii de flotă, prin intermediul departamentului de Consultanţa Arval, oferim analize dedicate care îi ajută să înţeleagă costurile totale de proprietate ale vehiculelor electrice şi să optimizeze utilizarea flotei, inclusv să descopere oportunităţile de electrificare.
- Cum răspunde piaţa din România la soluţiile digitale integrate în managementul flotelor?
Suntem pe drumul correct câtre un nivel optim în ceea ce priveşte digitalizarea soluţiilor pentru mobilitate, şi ne încurajează tendinţa pe care o observăm în piaţă de a adopta noile tehnologii, de multe ori chiar într-un ritm accelerat, ala cum reiese din Observatorul Arval pentru Mobilitate şi Flote. Noi le oferim partenerilor şi clienţilor noştri o gamă variată de servicii digitalizate prin care îşi pot monitoriza şi optimiza flotele şi sunt tot mai mulţi cei care le adoptă. Procesul de digitalizare aduce cu el optimizarea utilizării vehiculelor din flotă, iar acesta este principalul beneficiu în adoptarea soluţiilor noastre. Am putea spune că plecăm de la o nevoie, aceea de a folosi vehiculele din flotă într-un mod cât se poate de eficient, şi ajungem la un rezultat satisfăcător printr-un proces care presupune adoptarea soluţiilor digitalizate. Nu este însă un proces lipsit de provocări, iar cea mai importantă rămâne schimbarea mentalităţii - trecerea de la managementul tradiţional la platforme integrate digitale.
- Care sunt următoarele etape în strategia de digitalizare a Arval România?
Viziunea noastră se bazează pe conceptul de "Fleet Management as a Service" - o platformă completă care să integreze toate aspectele mobilităţii corporate, de la vehiculele tradiţionale la soluţiile de mobilitate alternativă. Pentru vehiculele electrice, oferim deja soluţii de management al infrastructurii de încărcare şi algoritmi de optimizare a autonomiei. În ceea ce priveşte vehiculele autonome, colaborăm cu producătorii auto pentru a integra tehnologiile de conectivitate şi să pregătim platformele noastre pentru gestionarea flotelor autonome.
Ne concentrăm pe dezvoltarea platformelor existente şi investim resurse în implementarea AI pentru personalizarea serviciilor de mobilitate integrată. Strategia Arval Beyond a fost extinsă până în anul 2026 şi ne propunem să ajungem la două milioane de vehicule în flotă, 400,000 dintre acestea electrificate. De asemenea, un obiectiv important este să le oferim partenerilor cea mai avansată platformă digitală de fleet management, capabilă să gestioneze orice tip de vehicul şi modalitate de transport.
