Evenimente

SAP NOW AI Tour 2025: Red Point Software Solutions explică de ce Joule marchează sfârşitul evoluţia sistemelor ERP „mute” şi care sunt tendinţele privind inteligenţa artificială pe piaţa din România

05 dec 2025 140 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

► „Joule transformă interfaţa tradiţională <<mută>> cu sistemele ERP într-un punct de acces conversaţional, contextual şi orientat pe rezultate.”

►Interfeţele conversaţionale, copiloţii enterprise şi migrarea către cloud sunt principalele direcţii de evoluţie identificate de Red Point în piaţa locală.

►„Vocea” sistemelor ERP devine un standard în business, iar companiile cu volume mari de date sunt primele care adoptă AI-ul conversaţional.

La ediţia din 2025 a SAP NOW AI Tour România, desfăşurată pe 22 octombrie în Bucureşti, inteligenţa artificială (AI) a fost tema centrală a discuţiilor dintre liderii din tehnologie şi executivii din companiile locale. Peste 450 de participanţi au analizat şi explorat direcţiile de evoluţie ale sistemelor ERP şi modul în care automatizarea avansată poate schimba procesele operaţionale.

Red Point Software Solutions, companie românească specializată în furnizarea de servicii şi soluţii IT, a fost prezentă în calitate de Partener SAP Platinum în cadrul evenimentului SAP NOW AI Tour România 2025, unde a subliniat maturizarea tehnologiilor conversaţionale SAP şi impactul acestora asupra modului în care organizaţiile folosesc datele în decizie şi execuţie.

În cadrul evenimentului, în prezentarea „Modern Times. Charlie meets Joule.”, Daniel Furnică, Director Servicii Profesionale Red Point Software Solutions, a vorbit despre schimbarea de paradigmă generată de Joule — asistentul AI integrat în platformele SAP, prin care inteligenţa artificială devine vocea sistemelor sau a soluţiilor informatice mute.

„Aşa cum Modern Times a fost ultimul mare film mut în urmă cu 90 de ani, astăzi Joule devine vocea sistemelor / soluţiilor informatice SAP mute. Nu vom putea concepe în viitor interacţiunea cu un sistem informatic fără voce; nu vom putea beneficia cu adevărat în condiţii de eficienţă de un sistem SAP făra vocea sa, făra Joule”, a explicat Daniel Furnică, adăugând că adopţia interfeţelor vocale şi conversaţionale în sistemele informatice va deveni standard în următorii ani.

Răzvan Gîdei, General Manager al Red Point Software Solutions, a punctat faptul că introducerea Joule schimbă modul de lucru al utilizatorilor SAP, mai ales în procese care presupun volum mare de date. Accesul la informaţii prin limbaj natural scurtează ciclurile de analiză, reduce erorile şi automatizează activităţile repetitive din financiar, supply chain, vânzări sau HR.

„Joule transformă interfaţa tradiţională <<mută>> cu sistemele ERP într-un punct de acces conversaţional, contextual şi orientat pe rezultate: utilizatorii pot obţine rapoarte, explicaţii de tranzacţii sau comenzi acţionabile prin limbaj natural, direct în fluxul de lucru. Cu privire la eficienţele operaţionale obţinute putem numi o reducere semnificativă a timpului de căutare a informaţiilor, automatizarea sarcinilor repetitive (ex.: reconciliere, extrageri de date), accelerarea ciclurilor de decizie şi reducerea erorilor umane. Practic, impactul este unul foarte mare: departamente precum financiar, vânzări, supply-chain şi HR pot muta resurse de la <<obţinere date>> la <<analiză şi acţiune>>, ceea ce creşte productivitatea operaţională şi viteza de răspuns la condiţiile mereu în mişcare ale afacerii”, a spus pentru ZF Răzvan Gîdei.

Potrivit acestuia, impactul operaţional este semnificativ: angajaţii sunt mutaţi din zona de „căutare şi procesare date” către activităţi cu valoare adăugată, precum interpretarea rezultatelor şi luarea deciziilor.

Reprezentanţii Red Point Software Solutions observă un interes crescut pentru soluţiile AI în sectoarele unde volumul mare de date poate genera beneficii rapide şi uşor de măsurat. Domenii precum energie şi utilităţi, logistică, retail şi financiar-contabil se află în prima linie a adoptării tehnologiilor conversaţionale şi predictive.

„Vedem o adopţie mai rapidă în zonele cu impact mare şi date structurate. Dincolo de zona financiar-contabilă, interesul este ridicat în energie şi utilităţi — de la billing la mentenanţă predictivă — dar şi în logistică şi retail, în procese precum optimizarea stocurilor sau planificarea”, a spus Răzvan Gîdei, explicând că aceste industrii au un ROI clar în proiectele AI.

El a mai transmis că piaţa locală se confruntă şi cu provocări, printre acestea numărându-se calitatea datelor, o cultură organizaţională prudentă în raport cu riscul şi lipsa competenţelor interne dedicate ML/AI.

„Cele mai importante bariere ţin de guvernanţa datelor, de competenţele interne şi de constrângerile bugetare pentru arhitecturi moderne. Ne aşteptăm totuşi ca soluţiile integrate (Joule + Business Data Cloud) şi parteneriatele cu furnizori de data-lake (ex.: Databricks) care reduc timpul de livrare al proiectelor să aibă un cuvânt de spus în creşterea adopţiei celor mai noi tehnologii, în piaţa enterprise din România.”

În contextul provocărilor economice si politice globale, Răzvan Gîdei estimează că organizaţiile vor migra accelerat către modele de operare în cloud, în special pe fondul costurilor şi riscurilor aferente infrastructurilor on-premise.

„Companiile vor conştientiza din ce în ce mai mult faptul că este greu sustenabilă păstrarea on-premise a arhitecturii critice de business, riscurile aducând în orice scenariu de evaluare costuri foarte mari, comparativ cu migrarea către un mod de operare în cloud, printr-un parteneriat cu un hyperscaler care alocă resurse dedicate şi care permit abordarea celor mai noi tehnologii în mod scalabil, on the go.”

În acelaşi timp, investiţiile SAP în copiloţi enterprise şi arhitecturi de date vor influenţa proiectele de modernizare, atunci când sunt adăugaţi unei arhitecturi de date (ERP, CRM etc.) solide şi mature.

„Ne aşteptam ca investiţiile SAP şi ale noastre ca şi partener, se vor materializa în proiecte de impact, cu implementarea de copiloţi enterprise integraţi (Joule + copiloţi cloud) — nu doar chat web, ci copiloţi conectaţi la date guvernate, cu politici de acces şi audit. Machine Learning, Robotic Process Automation, Data fabric & Data Lakehouse integrate cu semantic layer specific SAP – vor deveni, considerăm noi, piloni centrali în dezvoltarea companiilor inteligente.”

De altfel, reprezentantul Red Point consideră că introducerea copiloţilor AI schimbă structura decizională la nivel managerial. Tehnologia permite atât creşterea vitezei cu care sunt analizate scenariile din sistemele operaţionale, cât şi îmbunătăţirea calităţii deciziilor, dacă există guvernanţă adecvată şi date corecte.

„Copiloţii aduc îmbunătăţiri în ambele zone, facilitând decizii mai rapide şi (potenţial) mai bune, dar cu condiţii: date corecte, modele validate şi guvernanţă sporită. Rolul liderilor devine mai strategic: ei vor pune accent pe evaluarea ipotezelor generate de AI, prioritizarea scenariilor recomandate şi definirea politicilor de risc. Decizia finală rămâne responsabilitatea umană, iar AI devine multiplicator de eficienţă şi perspectivă”, a mai explicat Răzvan Gîdei.

El a menţionat că responsabilitatea finală rămâne una umană, în timp ce AI funcţionează ca un multiplicator de eficienţă.

„Ne aşteptăm la o modificare de comportament la lideri: anticipăm că ei vor chema mai des <<what-if>> rapide, vor valida scenarii alternative propuse automat şi vor folosi copiloţi pentru simulări în timp real (ex.: impact financiar al unei decizii operaţionale). Asta sigur că înseamnă o potenţială creştere imediată de viteză dar şi de calitate decizională.”

Red Point Software Solutions are o experienţă de peste 20 de ani în proiecte complexe de implementare, integrare şi suport SAP în România şi regiune.

Prin statutul de Partener SAP Platinum, Red Point Software Solutions are acces extins la resurse, programe de training şi instrumente SAP, ceea ce reduce riscul tehnic şi accelerează implementările proiectelor complexe în zona S/4HANA şi AI.

„Pentru clienţii noştri nivelul nostru de parteneriat cu SAP se traduce prin garanţia că soluţiile AI sunt implementate cu bune practici SAP, cu atenţie la conformitate, securitate şi scalabilitate, toate acestea fiind esenţiale când AI operează pe date sensibile”, a mai spus Răzvan Gîdei.