Pentru Dorothy Constantin, unul dintre acţionarii galeriei Victoria Gallery de pe Calea Dorobanţilor, weekendurile se împart între orele petrecute la birou şi escapadele către toate colţurile lumii. Indiferent că este la Monaco, Paris sau la Bucureşti, antreprenoarea care a adus în România branduri de lux precum Agent Provocateur (lenjerie intimă) sau LaDuree (cofetărie) este în continuă mişcare.
„În businessul de retail weekendul este o perioadă de activitate intensă, aşa că sunt cumva în continuă alertă. Singurul lucru diferit pentru mine faţă de o zi normală din timpul săptămânii este faptul că birourile brandurilor cu care lucrez sunt închise şi acest lucru face diferenţa faţă de o zi când trebuie să gestionez şi cerinţele lor.”
Antreprenoarea de 30 de ani a intrat în businessul de lux acum cinci ani când a preluat alături de partenera sa, Andreea Altay, multibrandul de lux Victoria 46 de pe Calea Victoriei pe care l-au mutat apoi pe Dorobanţi şi l-au transformat în galerie comercială cu mai multe shop-in-shop-uri.
Victoria 46 a fost deschis acum şapte ani de către Solmar Group, care deţine francizele mai multor branduri mass market pe piaţa locală, printre care şi Mango. În 2009 compania a decis să vândă divizia de lux, respectiv multibrandul Victoria 46. Dorothy Constantin, la momentul respectiv brand managerul magazinului, a decis să îl cumpere de la fostul proprietar.
Dorothy Constantin şi Andreea Altay au decis în acest an să remodeleze şi să rebranduiască multibrandul Victoria 46 de pe Calea Dorobanţi, transformând spaţiul de 900 mp în department store, în contextul în care românii nu mai sunt la fel de dispuşi să cumpere produse de lux.
Odată cu reorganizarea, cele două antreprenoare au renunţat temporar la unele dintre brandurile de lux din cadrul Victoria 46, respectiv Dior şi McQueen, însă au păstrat printre altele Celine, Jimmy Choo, Herve Leger, Saint Laurent sau Zadig&Voltaire.
Magazinul Victoria Gallery găzduieşte însă acum pe lângă magazinele celor două antreprenoare – Victoria 46 (multibrand), Agent Provocateur (lenjerie), Anastasia Beverly Hills (salon de înfrumuseţare) şi LaDuree (patiserie-cofetărie) – şi spaţii destinate unor designeri români şi altor branduri străine. Astfel, cele două antreprenoare au decis să subînchirieze câteva zeci de metri pătraţi din spaţiul de pe Calea Dorobanţi unor alte branduri după ce vânzările au scăzut puternic în ultimul an. În contextul scăderii vânzărilor pe piaţa de modă de lux Dorothy Constantin şi asociata sau au închis toate afacerile pe modă mai puţin magazinul din Dorobanţi. Ele au păstrat însă saloanele Anastasia Beverly Hills din hotelul de cinci stele Radisson Blu, Victoria Gallery şi din Băneasa Shopping City. Mai mult, au deschis o a doua patiserie cofetărie LaDuree în Băneasa Shopping City în această vară pe lângă cea din Dorobanţi. Tot în Băneasa au deschis recent un magazin Agent Provocateur de sine stătător.Magazinul din Dorobanţi a fost închis timp de trei luni pentru remodelare şi a fost redeschis în aprilie.
Compania High Fashion Project care operează magazinul din Dorobanţi potrivit ultimelor date ZF a terminat anul trecut cu afaceri de 12 mil. lei şi pierderi de 1,2 mil. lei. În 2012, când businessul era operat pe două companii, cifra de afaceri era aproape dublă însă cele două antreprenoare deţineau mai multe businessuri precum magazinul Day&Night din Băneasa Shopping City.
Dorothy Constantin spune că sunt perioade când lucrează şi şapte zile pe săptămână, fiind împlicată direct în businessul în care este acţionar, însă nu se plânge, ba din contră, spune că îi place şi în continuare declară că moda este cel mai mare hobby al său. „Deşi o zi de weekend nu este foarte diferită de o zi din timpul săptămânii, totuşi, mă trezesc mai târziu şi mai relaxată ştiind că nu aştept o avalanşă de emailuri şi telefoane.”
Dacă rămâne în Bucureşti, se vede cu părinţii săi pe care nu apucă să îi întâlnească în timpul săptămânii, iar serile şi le petrece alături de prieteni.
„Îmi pregătesc ieşirile de seara. în Bucureşti sunt foarte multe restaurante şi locuri frumoase de ieşit, iar printre preferatele mele se numără Ago, Isoletta şi Biutiful.”
Când vine vorba de mâncare, preferă bucătăria japoneză, italiană, dar şi din când în când îşi „condimentează” preferinţele cu gastronomia orientală. „Prefer însă mâncarea gătită simplu, fără sosuri, cu ingrediente puţine.”
Caloriile consumate le dă jos făcând yoga, fitness sau pilates aproape în fiecare zi. Dacă vremea este frumoasă iese să alerge în parc sau ia lecţii de tenis. Cele mai multe weekenduri o prind însă peste graniţă, la Paris, Monaco, Istanbul, Londra sau Dubai.
„În principiu sunt plecată aproximativ trei weekenduri pe lună. Zbor foarte mult, anul trecut am stabilit un record personal de 120 de zboruri. Nu am o problemă să zbor câte şase-şapte ore ca să petrec doar un weekend într-unul dintre oraşele mele preferate. De fapt, zborul mă relaxează pentru că este singurul moment în care pot fi eu cu mine însămi, fără să mă poată deranja ceva sau cineva.” Pe lista destinaţiilor viitoare se află chiar România, pe care Dorothy Constantin recunoaşte că nu a vizitat-o până acum.
Când este în ţară preferă să stea în Bucureşti, să iasă în oraş, să se uite la seriale sau să citească despre design interior sau artă contemporană, acestea din urmă fiind următoarele pe lista de hobby-uri după modă şi călătorii. „Mă uit la seriale foarte mult, este modul de a mă relaxa seara când ajung acasă. îmi plac filmele optimiste, nu am văzut niciodată un film de groază şi nici nu plănuiesc.”
Pentru că weekendul o prinde de cele mai multe ori în mişcare, nu-i mai rămâne mult timp ca să citească, însă în permanenţă există o carte pe noptieră care aşteaptă să fie citită. Acum este Lebăda Neagră a lui Nassim Nicholas Taleb.