Style

Interviu cu Simona Halep înainte de Roland Garros. Despre carieră, cât de important este timpul pentru un sportiv şi pasiunea pentru ceasuri

08 iun 2017 18409 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Ce au în comun Diego Maradona, legenda fotbalului mondial, Kobe Bryant, un nume care a scris istorie în baschet, şi Simona Halep, una dintre cele mai bune tenismene ale momentului şi totodată unul dintre cei mai cunoscuţi sportivi români din toate timpurile? Răspunsul evident ar fi faptul că toţi sunt sportivi de performanţă. De fapt însă, îi mai leagă ceva, şi anume, că la un moment dat, fiecare dintre ei a fost brand-ambassador al orologeriei elveţiene Hublot.

 

Cel mai recent membru al acestui club select este chiar Simona Halep, numărul patru mondial şi recenta câştigătoare a turneului de tenis Madrid Open, unde şi-a apărat titlul din 2016.

„Timpul este o resursă preţioasă, iar un sportiv ştie foarte bine acest lucru. Ceasul este de multe ori vital pentru un sportiv, atât pe teren, cât şi în afara lui“, spune Simona Halep, care la doar 22 de ani urca pe poziţia secundă în topul celor mai bune tenismene din lume. De atunci au trecut trei ani şi sportiva din România rămâne în continuare la vârful clasamentului celor mai bune jucătoare de tenis din lume. De altfel, în luna mai, Simona Halep nu doar şi-a apărat titlul de la Madrid, un turneu din categoria Premier Mandatory, dar a ajuns şi în finala de la Roma, unde a suferit o accidentare. Totuşi, evoluţia din acest an îi asigură tenismenei locul trei pe lista capilor de serie de la Roland Garros, unul dintre cele mai importante patru turnee din tenis. Alături de cel de la Paris, pe lista de Grand Slam-uri se mai numără Australian Open, US Open şi Wimbledon (Marea Britanie). Acum doi ani la Roland Garros, Halep a ajuns în finală alături de Sharapova.

„Simona Halep a devenit prietena Hublot încă din februarie 2016. De ce am decis însă să legăm acest parteneriat? Pentru că Simona nu este doar tenismenă de succes care a câştigat 14 turnee (15 între timp - n. red.) în cariera sa şi care ocupă acum locul cinci mondial (patru între timp - n. red.). Ea este, mai presus de toate, o femeie dedicată, inteligentă, pasionată şi generoasă. Împărtăşim aceleaşi valori“, spunea în urmă cu circa o lună Benoit Lecigne, executivul care în 2010 a preluat funcţia de brand director al Hublot pentru Franţa, Marea Britanie, Irlanda, Europa de Est şi ţările Benelux. El făcea această declaraţie la evenimentul de la Bucureşti de numire a Simonei Halep ca brand ambassador al Hublot. Evenimentul a fost organizat de orologeria elveţiană împreună cu lanţul cu magazine Cellini, care aduce local brandul Hublot.

„Luasem contact cu Hublot cu ceva vreme înainte de a primi propunerea de colaborare. De fapt chiar aveam deja câteva ceasuri cumpărate de la Hublot până la momentul acela“, spune tenismana. Ea îşi aminteşte de primul ceas pe care l-a avut vreodată. I-a fost dăruit de părinţi în momentul în care avea 13 sau 14 ani. Nu-şi mai aminteşte însă marca sau modelul.

„În acest moment port două modele pe care le alternez: Hublot Classic Fusion Bracelet Blue şi Classic Fusion Racing Grey. Deşi sunt asemănătoare, mă simt foarte diferit în funcţie de modelul pe care aleg să îl port“, adaugă ea. Orologeria elveţiană a fascinat cunoscătorii, dar nu numai, încă de la lansare şi continuă să o facă şi astăzi. Ceasurile Hublot sunt printre cele mai uşor de recunoscut ca design, orologeria rămânând de-a lungul anilor fidelă aceluiaşi stil. Puţine case se pot lăuda cu la fel de multe noutăţi când vine vorba de mecanisme, complicaţii şi materiale inovatoare. Doar la ediţia din acest an a Baselworld, cel mai important eveniment din industria orologeră, locul care dă ora exactă în domeniu, compania a prezentat nu mai puţin de 100 de noutăţi.

„Când vinzi ceasuri cu un preţ mediu de peste 10.000 de euro, trebuie să oferi şi design şi caracteristici tehnice“, mai spunea Benoit Lecigne în interviul acordat După Afaceri Premium.

Când vine vorba de pre­ferinţele ei în materie de ceasuri, Simona Halep afirmă că îi plac modelele cu design îndrăzneţ, dar care îşi păstrează liniile clasice.

„Nu ştiu dacă am o pasiune (pentru ceasuri - n.red.) în ade­văratul sens al sintagmei, dar de câţiva ani am început să le remarc, iar cel mai mult îmi plac ceasurile Hublot.“ Brandul a fost lansat în 1980 de către italianul Carlo Croccco, unul dintre moştenitorii dinastiei Binda, cunoscută printre altele pentru ceasurile Breil. Crocco a plecat din companie în 1976 pentru a-şi crea propria orologerie. S-a mutat în Elveţia şi a creat Hublot, inspirat de hublourile vapoarelor (franţuzescul hublot). Ceasul pe care el l-a creat venea la pachet cu prima curea din cauciuc natural din industria orologeriei. Doar procesul de documentare şi cercetare a durat trei ani.

În 1980, Hublot a fost primul brand din industrie care a combinat un material preţios, aurul, cu o curea din cauciuc. Apoi au urmat mai multe momente cheie în istoria companiei, cum ar fi cel în care orologeria a lansat un ceas cu o carcasă construită în straturi, ca un sendviş. Un altul ar fi momentul când Hublot a început să folosească aurul de 18 carate care nu se zgârie. Creat în 2012 şi „botezat“ aurul magic, acesta este alcătuit în proporţie de 75% din aur pur şi 25% din ceramică. Şi este patentat pentru minimum 20 de ani.

„Să primeşti o invitaţie precum cea lansată de Hublot este pentru oricine, cred eu, o onoare. Un moment în care te simţi recunoscut. Apreciez de multă vreme acest brand. Am luat contact cu Hublot înainte de a primi propunerea de colaborare. M-a cucerit faptul că, deşi au predominat modele cu o linie sport, au şi o gamă, să o numim romantică“, spune sportiva, dar şi femeia Simona Halep. Ea adaugă că propunerea de colaborare cu Hublot a venit iniţial ca o sugestie din partea managerului său, iar decizia oficială a fost un pas care a urmat natural.

Brandul Hublot nu se află însă la prima colaborare de acest gen. Benoit Lecigne povestea că, la începuturi, când brandul nu era încă atât de cunoscut, Hublot căuta parteneri şi ambasadori pentru a câştiga notorietate. Era anul 2006 când orologeria elveţiană a investit pentru prima dată în fotbal. „Scopul nu era doar acela de a rămâne în istorie ca primul brand de lux care să îşi asocieze imaginea cu un sport atât de popular (nu degeaba fotbalul este numit sportul rege - n. red.). Decizia a fost una de marketing, o decizie strategică de altfel. Am mers unde am crezut că putem găsi potenţiali clienţi. Printre suporterii din fotbal există cu siguranţă şi pasionaţi de ceasuri, şi există şi copii care visează să ajungă fotbalişti precum aceia care poartă ceasuri Hublot la încheietură.“ Patru ani mai târziu, orologeria elveţiană îşi asocia numele cu nimeni altul decât Diego Maradona, legenda fotbalului mondial. A urmat apoi o altă legendă, de data aceasta din baschet, Kobe Bryant. Acum este momentul Simonei Halep, unul dintre cei mai importanţi sportivi ai momentului. Ea a intrat în topul celor mai bune 50 de jucătoare de tenis din lume în 2012, când avea doar 20 de ani. Nici un an mai târziu ajungea în top 20, iar până la începutul lui 2014 îşi făcea loc între primele zece, de unde nu a mai plecat.

„Fără îndoială, cel mai important moment al carierei mele de până acum a fost victoria împotriva Serenei Williams (liderul mondial de la acea vreme - n.red.).“ Cele două s-au întâlnit atunci, în octombrie 2014, în Turneul Cam­pioanelor, de două ori. În primul meci românca a învins-o rapid pe americancă (cu scorul de 6-0, 6-2). În finală însă Serena Williams şi-a luat revanşa.

„Cel mai important moment al acestui an a fost turneul de la Miami (din luna martie - n. red.) care mi-a confirmat faptul că durerile de genunchi din timpul jocului au dispărut definitiv.“

Acum sportiva se pregăteşte pentru un an plin, însă îşi face mereu timp şi pentru cei dragi, cărora îi place să le ofere în dar, la ocazii speciale, ceasuri. Pentru că timpul este preţios.