Style

Fie că sunt inovaţii în aromele pe care le punem pe noi sau pe haine, fie că sunt noutăţi în materie de parfumuri de cameră sau lumânări parfumate, brandurile din parfumeria de nişă au pus la cale pentru această vară lansări care schimbă starea de spirit

04 aug 2022 221 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Vara asta se poartă ineditul atunci când vine vorba de parfumuri. Fie că sunt inovaţii în aromele pe care le punem pe noi sau pe haine, fie că sunt noutăţi în materie de parfumuri de cameră sau lumânări parfumate, brandurile din parfumeria de nişă au pus la cale lansări care schimbă starea de spirit.

Deşi brandurile de nişă nu sunt o noutate, anul 2022 vine cu o creştere în ceea ce priveşte cererea pentru parfumuri create de case foarte exclusiviste. „Anul acesta trendul este să nu mai porţi lucruri mainstream, fie că vorbim despre haine, accesorii ori despre parfumuri“, spun reprezentanţii Elysée Concept.

Pentru că şi parfumurile de nişă au devenit comerciale în ultimii ani, crescând posibilitatea de a putea simţi aceleaşi arome populare în orice restaurant sau pe orice bulevard din Bucureşti, businessurile de profil caută noi metode de a păstra exclusivitatea. În cazul Elysée, de pildă, câteva noi branduri şi-au făcut loc în portofoliu. Printre ele se numără Carine Roitfeld, Musicology, Ignacio Figueras şi Salle Privée.

„Deşi s-au inspirat din stilul de viaţă din anii ’70, cu tot ceea ce oferea el mai luxos, mai elegant şi mai ieşit din comun, cei de la Salle Privée au reuşit să ofere lumii o colecţie de parfumuri foarte moderne, potrivite tuturor celor care ţin pasul cu trendurile, dar care au şi o afinitate pentru eleganţă, stil şi bun-gust.“

Când vine vorba de tendinţe, specialiştii spun că e greu de găsit trenduri în parfumeria de nişă, însă se poate vorbi, indiscutabil, despre elementele olfactive care

i-au inspirat pe parfumieri să lanseze noi parfumuri. De pildă, pentru vara anului 2022.

„Regăsim aşadar o aplecare pentru mirosul fructelor de cactus, cum ar fi în esenţa Ilio de la Diptyque, sau note ierboase, răcoritoare, de mandarină şi grapefruit ca în noul parfum Apex, creat de Roja Dove. Sau, de ce nu, note seducătoare şi misterioase, pentru serate şi petreceri pretenţioase, precum cele din parfumul And Your Lips de la Floraïku, un parfum care conţine vanilie, boabe de tonka, lavandă şi note dulci de jujube, adică denumirea curmalelor din Japonia“, spune Alexandra Moraru, consilier în cadrul buticului de parfumuri de nişă Madison - Absolute Beauty, de pe Calea Dorobanţilor din Bucureşti.

Vara vine cu avantajul de a putea explora un evantai de arome, fie ele dulci, orientale, efervescente, pline de citrice răcoritoare sau explozii de buchete florale. Aici intră, de exemplu, parfumurile cu tuberoze, cu trandafiri catifelaţi şi mângâiaţi de rouă, cu valenţe de pere şi geraniol – un element regăsit în uleiul volatil al unor specii vegetale – sau coumarin – tot o substanţă de natură vegetală, care se formează în fânul proaspăt. Peste tot este vorba despre o întoarcere la natură.

„Anul acesta se poartă lucrurile care să ne redea starea de bine pe care, poate, mulţi dintre noi am cam pierdut-o în ultimii doi ani. De aceea, industria de fashion, de exemplu, vine cu piese în culori foarte aprinse ori cu outfituri de genul «Poartă lucrurile care te fac fericit!». Industria parfumeriei nu se abate nici ea de la acest trend şi propune parfumuri care să-ţi aducă o stare de bine, o stare de linişte, de fericire şi de bună dispoziţie“, spun cei de la Elysée Concept.

Un exemplu în acest sens sunt parfumurile J.U.S., recent lansate, în luna mai a acestui an, adevărate bijuterii senzoriale. Flacoanele lor vin în culori vii, puternice, iar parfumurile sunt un boost de energie în stare lichidă.

Alte arome şi branduri potrivite acestei veri sunt Petite Cherie de la Goutal, Ghibli de la Ella K sau Grand Chalet de la Astier de Villatte, care vine cu o adiere suavă de miros de tei, spune Alexandra Moraru de la Madison.

„Adesea însă este mai puţin important brandul, deoarece emoţia pe care ne-o oferă un parfum va fi alături de noi întreaga zi, chiar întreaga vară, indiferent de numele de pe etichetă.“

O noutate a acestui an o reprezintă propunerile olfactive care să fie mai degrabă utile, de necesitate, pentru anumite situaţii punctuale şi sezoniere. V-aţi gândit vreodată la lumânări parfumate sau spray-uri de corp care să îndepărteze ţânţarii, dar care să fie totodată produse de lux? Vara aceasta Diptique a creat în ediţie limitată lumânarea Cittronelle şi spray-ul de corp pentru protecţie împotriva ţânţarilor numit Citronelle & Geranium Summer Body, un parfum-spray pentru corp care îmbină la propriu utilul cu plăcutul.

„De asemenea, sunt branduri care aleg să reediteze anumite parfumuri vechi din linia proprie, chiar dacă se întâmplă să fie puse în ediţii limitate. Există şi ediţii de sezon, parfumuri create doar pentru vara aceasta, în stoc limitat şi în recipiente create alături de artişti plastici sau designeri“, completează Alexandra Moraru.

Şi cine spune că inovaţiile se văd doar în parfumurile pe care le purtăm pe noi şi pe haine? Noutăţi sunt şi în aromele de cameră, mai ales că ele pot influenţa puternic starea de spirit de acasă.

„Dacă, pe lângă un miros foarte plăcut, parfumul de cameră poate reprezenta şi un element de decor în cadrul căminului nostru, atunci cu atât mai bine. Tocmai pe această idee merg şi parfumurile de cameră Linari, în flacoane confecţionate din materiale atent alese, precum catifeaua, cristalele ori lemnul natural, care au rolul să transforme căminul într-unul mai primitor, mai atractiv“, mai spun reprezentanţii Elysée.