Toamna, când se numără bobocii, se numără şi magazinele reţelei locale de magazine Enzo Bertini, care s-a extins în ultimele săptămâni cu două noi locaţii – în mallurile AFI Cotroceni din Bucureşti şi Promenada din Craiova. Cu branduri premium pe rafturi şi clienţi de acelaşi calibru printre ele, noile magazine deschid uşile celor care vor să vadă lumea din pantofii perfecţi.
„Ne doream un magazin în AFI Cotroceni, fiind unul dintre cele mai mari malluri din România. La începutul anului am aflat că acest spaţiu de 115 metri pătraţi va fi disponibil, aşa că am făcut demersurile pentru a deschide aici“, a povestit Adrian Câzu, development & retail manager la Enzo Bertini şi Benvenuti, celălalt brand al grupului.
Businessul Benvenuti a fost fondat în 2004 de antreprenorul Dan Pavel, fiind astăzi unul dintre cei mai importanţi retaileri de încălţăminte şi marochinărie din România. Cu 46 de magazine Benvenuti şi nouă magazine Enzo Bertini în portofoliu, compania are în continuare planuri de creştere, adresându-se categoriilor de clienţi de la nivel mediu în sus.
„Piaţa din Bucureşti este bună, cea mai bună din ţară. Clienţii Enzo Bertini caută branduri premium, este cam acelaşi tipar de clienţi în toate zonele României. Ne-am concentrat mai mult pe această reţea de magazine anul acesta, pe care l-am început cu şase unităţi şi îl încheiem cu nouă.“
Pentru magazinul din AFI Cotroceni, situat pe culoarul Champs-Élysées compania a investit 140.000 de euro doar în amenajare, alţi 300.000 de euro fiind alocaţi pentru stocul de produse. Aceasta este a patra unitate din Capitală, marca fiind deja prezentă în Băneasa Shopping City, Promenada Floreasca şi Sun Plaza.
Magazinul din AFI Cotroceni a fost urmat de o deschidere sub acelaşi brand – Enzo Bertini - în Promenada Craiova, proiect dezvoltat de NEPI Rockcastle. Acolo s-a deschis totodată şi o nouă unitate Benvenuti, a doua din acest oraş. Un al zecelea magazin Enzo Bertini este planificat să se deschidă în suprafaţa suplimentară a centrului comercial Arena Mall din Bacău, atunci când această extindere va fi finalizată. Miza este aşadar prezenţa în centrele comerciale mai degrabă decât stradal. Care este motivul?
„În principal, în România, consumatorul este în mall, spre deosebire de ţări precum Austria sau Germania, unde traficul este mult mai mare pe arterele oraşelor“, mai spune Adrian Câzu.
La cererea clienţilor, în magazinele Enzo Bertini ajung periodic branduri noi, unul dintre cele exclusive şi cu succes la public fiind Premiata, prezent în reţea de mai bine de doi ani. Ce contează în procesul de triere este respectarea criteriilor precum confort, design, calitate şi recognoscibilitate.
„Affordable luxury“ este un alt criteriu important în selectarea brandurilor, clienţii Enzo Bertini putându-se, astfel, bucura de produse extrem de atractive, confortabile, de noutăţi în materie de design, dar şi de un preţ accesibil. Colecţiile propuse în cadrul magazinelor Enzo Bertini numără piese cu nume celebre precum Calvin Klein, Converse, Guess, GANT, Valentino, Tommy Hilfiger sau Karl Lagerfeld. Cu toate acestea la purtător, Enzo Bertini dezvăluie un univers versatil, adaptabil unor stiluri personale multiple.
„E o muncă foarte grea de selecţie a mărcilor pe care o facem. Ne dorim să avem pe rafturi nu neapărat cantitate, ci diversitate. La capitolul preferinţelor pentru încălţăminte, România este mai apropiată de Italia, fiind mai atrasă de acele trenduri, pentru că românilor le place moda.“
De altfel, şi numele celor două reţele de magazine – Benvenuti şi Enzo Bertini – au tot rezonanţă italienească, idee născută încă de la început din faptul că majoritatea furnizorilor provin din ţara „desenată“ pe hartă - într-o potrivire perfectă - în formă de cizmă.
În ceea ce priveşte Benvenuti, cea mai nouă deschidere sub acest brand este programată pentru a doua jumătate a lunii octombrie în Bucureşti Mall. Cum reţeaua este mult mai extinsă, datând de mai multă vreme pe piaţă, anual compania are în vedere să investească în trecerea magazinelor la un concept nou din punct de vedere al amenajării, etapă pentru care colaborează cu firma LSD Group. Pentru design, partener de cursă lungă este compania AdelDesign.
„Benvenuti este una dintre cele mai solide companii din retailul românesc şi, cu toate că ultimii ani au fost dificili, din cauza pandemiei, am reuşit să trecem peste toate aceste greutăţi şi vedem anul 2023 ca fiind unul foarte bun. Vom continua dezvoltarea reţelei noastre, în mod echilibrat, aşa cum am făcut-o şi până acum, atât cu brandul
Enzo Bertini, în locaţii premium, cât şi cu brandul Benvenuti“, promite Adrian Câzu, development & retail manager în cadrul companiei.