Ceasuri & Bijuterii

Cum a trecut o tânără antreprenoare de la iconografie la sculptura în lemn, apoi la încondeierea ouălor şi acum la bijuterii din aur? „Am păstrat această latură prin bijuteria clasică, mai rar făurită în ziua de azi.“

27 iun 2025 40 afişări de Mădălina Dediu Panaete
Din aceeaşi categorie

Roxana şi Dan Moldovan sunt tinerii din spatele brandului de bijuterii Ceresc, doi oameni care nu aveau experienţă în domeniu, dar pe care o întâmplare pozitivă i-a condus către o zonă a artei unde muze le sunt astăzi soarele, luna, scoarţa de copac şi chiar însăşi iubirea. Cum au ajuns cei doi să facă piese din aur şi către ce culmi vor să păşească mai departe?

Roxana Moldovan, cofondatoarea Ceresc Jewelry, a fost prima care a luat contact cu meşteşugurile şi arta tradiţională, prin 2007, începând cu iconografia. Mai apoi, a trecut la sculptura în lemn.

„La acestea s-au adăugat, de-a lungul anilor, şi încondeierea ouălor şi realizarea măştilor populare. Adunând toate aceste abilităţi şi foarte multă pasiune pentru folclor, am deschis primul proiect cu produse tradiţionale româneşti, pe care l-am denumit Baba Dochia, numele meu dinainte de căsătorie fiind Dochia.“

A ţinut cursuri, a colaborat cu magazine de suveniruri şi a vândut prin intermediul paginii de Instagram, povesteşte Roxana, care îşi aminteşte că produsele cele mai căutate – dintre cele care îi purtau semnătura - erau tricourile pictate cu măşti populare, mărţişoarele sub formă de mască populară şi bijuteriile din lemn.

„Persoana care m-a încurajat să pun mai mult accent pe acest micuţ business a fost soţul meu, care, din prima zi, mi-a recunoscut potenţialul şi m-a susţinut.“

Tot datorită lui a avut loc şi această trecere de la lemn către aur.

Astfel, la recomandarea unei cunoştinţe, cei doi soţi au luat legătura cu proprietarul unui atelier de bijuterii. Şi, deoarece convorbirea telefonică se tot întrerupea şi părea că răspunsul este unul negativ, au plecat de la Braşov la Bucureşti pentru a putea discuta personal, faţă în faţă.

„Acest drum de câteva ore ne-a schimbat complet viaţa, acea neînţelegere telefonică transformându-se în oportunitatea de a mă alătura echipei.“

În aceeaşi zi, şi-a dat demisia de la jobul din Braşov, şi-a găsit chirie şi, la câteva zile distanţă, era deja mutată în Capitală, îşi aminteşte Roxana. Aici, a urmat un curs de bijuterie şi, odată cu trecerea timpului, a fost acceptată de noii colegi în colectivul lor.

„Maestrul bijutier, observând capacităţile mele de asimilare a informaţiei, a decis să mă ia sub aripa lui şi să împărtăşească cu mine tehnicile şi tainele acestei frumoase meserii. M-am dezvoltat rapid şi, nu după mult timp, aveam acasă propriul meu banc de lucru improvizat la capul patului.“

Uşor, uşor, a reuşit să îşi ia câteva scule de bază şi a început să creeze bijuterii şi în timpul liber. Apoi, următorul pas a fost Ceresc.

„Numele businessului a venit dintr-un loc de unde vin cele mai strălucite idei: de la duş. Am deschis o pagină de Instagram şi de acolo a pornit totul.“

În ceea ce îl priveşte pe soţul ei, Dan, el a fost sportiv de performanţă, fiind deţinător a 23 de ti-tluri de campion naţional la schi, ulterior devenind instructor şi antrenor. Primul său contact cu antreprenoriatul a avut loc în vara anului 2018, când, alături de un bun prieten, s-a alăturat proiectului David’s Camps, în cadrul căruia organizau tabere de aventură pentru copii.

Ulterior, a început un nou proiect, denumit Grădinar Urban, un business inspirat de tainele permaculturii, în care s-a aventurat în creşterea legumelor într-un sistem sustenabil, fără îngrăşăminte artificiale sau pesticide.

„În momentul de faţă, Ceresc Jewelry reprezintă proiectul full-time atât pentru mine, cât şi pentru soţia mea“, a punctat el, care pentru a duce acest vis mai departe, a muncit şase luni în SUA, unde a strâns banii necesari pentru a dezvolta această afacere. Au început cu un simplu banc de lucru, cu câteva unelte şi au ajuns astăzi la un spaţiu aproape complet echipat.

Afacerea s-a dezvoltat organic, după cum spune Roxana, astfel că decizia de a renunţa la locurile de muncă şi de a se dedica proiectului Ceresc a venit natural.

„Fiind pasionată de tradiţional şi autentic, am păstrat această latură prin bijuteria clasică, mai rar făurită în ziua de azi.“ Aceasta presupune modelarea aurului de la zero, prin topire, laminare, modelare, lipire etc. „Este o latură fascinantă a bijuteriei, pe care am avut norocul să o învăţ“, a mai spus Roxana, care adaugă că, fiind de loc din zona de munte, inspiraţia în procesul de creaţie i-a venit din pădure, unde îşi regăseşte liniştea, şi de la cerul înstelat, privit din inima naturii. „Bijuteriile noastre au nume de astre, constelaţii, planete sau stele, fiecare având o poveste în spate.“

O altă sursă de inspiraţie este chiar omul, clientul. „De cele mai multe ori, bijuteriile noastre sunt personalizate în funcţie de povestea fiecăruia. Ne dorim să creăm piese care să îi reprezinte în totalitate pe cei care le poartă, şi avem norocul ca clienţii să fie în asentimentul nostru, mulţi fiind iubitori de natură“, a punctat ea.

De exemplu, când vine vorba de inelele de logodnă, clienţii au libertatea de a adăuga cât mai multe elemente din povestea proprie de iubire: culoarea ochilor persoanei iubite se poate regăsi în piatra inelului, la fel cum o o gravură specială sau un mic detaliu poate să amintească de locul unde partenerii s-au întâlnit.

Şi, pentru că modelul de business al Ceresc se axează mult pe customizare, fondatorii au ajuns să aducă, la cerere, nestemate din aproape toate colţurile lumii: de la Statele Unite la Hong Kong, Sri Lanka sau Madagascar, după cum menţionează Dan.

Portofoliul Ceresc Jewelry cuprinde în prezent peste 130 de piese, majoritatea fiind prezentate pe Instagram. Pe site, unele dintre acestea nu sunt publicate din cauza imposibilităţii de a fi reproduse, fiind create custom-made şi unicat. Alte bijuterii nu au fost publicate la cererea clienţilor, care şi-au dorit ca acestea să rămână exclusiv ale lor, menţionează antreprenorii.

„Promovarea s-a realizat, în mare parte, organic, prin recomandări.“ Aproximativ 60% dintre comenzi vin din recomandări. „Am început cu cunoştinţele noastre, apoi am ajuns la prietenii acestora şi, în final, la clienţi care ne găsesc prin intermediul mediului online. Instrumentul principal pentru acest lucru a fost Instagramul“, a completat Dan.

Bijuteriile se găsesc în mediul virtual, pe site-ul propriu şi pe pagina de Instagram, însă cei doi antreprenori au şi un atelier fizic, unde clienţii pot proba o parte dintre verighete. De altfel, astăzi cele mai căutate piese din portofoliul Ceresc sunt inelele de logodnă şi verighetele.

Pe viitor, Roxana şi Dan îşi doresc să diversifice oferta.

În plus, cei doi antreprenori îşi doresc ca în acest an să realizeze o colecţie proprie. „Visăm la o colecţie care să îmbine tradiţionalul românesc cu glamourul diamantelor şi al pietrelor preţioase“, spune ea. Mai mult, vor că în viitorul apropiat să intre pe alte pieţe prin intermediul magazinelor online.

„Pe termen mai lung, viziunea noastră include deschiderea unui magazin fizic în Bucureşti, iar ulterior ne dorim să extindem prezenţa şi în alte oraşe mari din România, precum Braşov, Cluj-Napoca şi Timişoara“, au conchis fondatorii Ceresc.