În 2005, Marco Mavilla crea primul ToyWatch. Ideea designului era cât se poate de simplă: să fie tot ce nu ar trebui să fie un ceas - excentric, mare, fără pretenţii. În 2006 intra în SUA. De aici până la a ajunge cel mai de preţ accesoriu al vedetelor pe covorul roşu nu a mai fost decât un pas. Conceptul pe care îl promovează este pe cât de simplu, pe atât de căutat. S-a luat un mediu rezervat elitelor şi luxului extrem şi s-a transformat în ceva distractiv. Astfel că în curând ceasurile scumpe şi sofisticate purtate la evenimentele "black tie" au fost uneori înlocuite de ToyWatch, ca o consecinţă a noii mentalităţi şi a preţuirii "noului lux" de care se bucură cei care au depăşit un anume nivel al luxului clasic.
"Luxul a evoluat în ultimii 10 ani. Înainte luxul era bazat pe materialul din care era construit un obiect, pe preţul plătit pentru un obiect. Astăzi şi în ultimii 3-4 ani luxul înseamnă mai degrabă timp liber decât accesorii din metale preţioase", explică Mario Capatori.
Prima doamnă Michelle Obama, Oprah, Madonna, Paris Hilton, Naomi Campbell, Clive Owen, Elton John, Owen Wilson şi lista poate continua la nesfârşit. Toţi au cel puţin un ToyWatch pe care îl poartă cu mândrie atât la plajă, cât şi pe covorul roşu. De altfel, brandul a crescut de la 16 milioane de euro cifră de afaceri în 2009 la 30 de milioane de euro cifră de afaceri anul trecut, urmând ca anul acesta să ţintească 40 de milioane de euro. Cea mai mare creştere a companiei a avut loc în 2010, chiar la finalul crizei economice, care oricum nu i-a afectat. "Avem 30 de magazine monobrand şi multe altele shop-in-shop deschise în locuri de top din lume şi plănuim să ne extindem. Piaţa din sud-estul Europei a îngheţat în ultimii 2-3 ani din cauza crizei economice. Abia acum începe să-şi revină. România îşi revine şi ea. Este o piaţă în plină dezvoltare", spune Capatori.
Una dintre colecţiile noi este Heavy Metal. Denumirea invită la un joc al contrastelor. Au compoziţie dură şi forţă interioară, dar au şi un exterior îmblânzit de nuanţele argintului. Ceasurile ToyWatch combină în premieră oţelul şi policarbonatul. "Elementul-cheie al ToyWatch este designul, aspectul fashion. Iar faptul că suntem localizaţi în Milano, centrul modei, nu face decât să ajute. Noi lansăm colecţiile în acelaşi ritm ca în lumea modei - sunt colecţii sezoniere. Chiar acum lucrăm la noua linie toamnă-iarnă 2011-2012", spune Capatori.
Fiecare model Heavy Metal este disponibil în două variante, cronograf pentru bărbaţi şi delicat solo tempo pentru femei. Modelul alb-argintiu are un preţ de 948 de lei, iar modelele negru-argintiu şi negru-gri pot fi cumpărate cu 1.129 de lei de la boutique-ul ToyWatch din Afi Cotroceni sau de la The Place Concept Store. Tot de aici pot fi cumpărate şi ceasurile din colecţia Fluo, un omagiu al anilor '80. Fluo este caracterizată de nuanţe neonice, cadrane de dimensiuni mari, tehnologie quartz şi capacitatea de rezistenţă sub-acvatică de până la 40 de metri. Finisajul este dintr-o combinaţie de plastic şi ceramică - plasteramic. Ceasul este disponibil în nuanţe fluorescente de verde, galben, albastru, roz şi portocaliu, la preţurile de 745 de lei (time only) şi 993 de lei (cronograf).
