Ceasuri & Bijuterii

Citiţi aici interviul cu CEO-ul Panerai unul dintre cele mai exclusiviste branduri de ceasuri din lume

26 ian 2012 1325 afişări de Ioana Mîţu
Din aceeaşi categorie
Citiţi aici interviul cu CEO-ul Panerai unul dintre cele mai exclusiviste branduri de ceasuri din lume
CEO-ul Panerai Angelo Bonati vorbeşte într-un material publicat în luxury-insider.com despre realizările carierei sale, planurile companiei Panerai pentru China şi despre DNA-ul ceasurilor Panerai.
Bonati se află la conducerea biroului Panerai din 1997." Când Richemont a preluat Panerai brandul nu avea prea multe cărţi pe masă. De fapt, nu aveau decât un ceas..."
Pe atunci Bonati era director de distribuţie la Cartier în Italia iar Johann Rupert, preşedintele Richemont a venit la el cu un ceas şi i-a oferit conducerea companiei care urma să producă alte modele după acel ceas. Prototipul arătat era Panerai Luminor Marina.
Anul acesta la SIHH 2012(Salon de la Haute Horlogerie) Panerai a sărbătorit 15 ani de la prima sa participare la Salon, fiind ghidat în toţi aceşti ani de Bonati.
"Când am preluat conducerea Panerai nu exista decât un ceas- Luminor Marina, diferit de tot ce exista pe piaţă la acea vreme. Designul, mărimea şi proporţiile făceau ca acest ceas să fie unic şi distinctiv. Pe atunci piaţa era plină de ceasuri cu multe complicaţii şi caracteristici destul de greu de descifrat. În acest context a apărut Panerai, care avea un design simplu, îndrăzneţ şi mare. Ne- am lansat cu mult curaj şi nu ne-am uitat înapoi şi nici în jur ca să preluăm cea aveau alte branduri".
Panerai are un grup impresionant de colecţionari loiali iar secretul loialităţii "Paneristilor" este "istoria distinctivă a brandului".
"Ceasurile Panerai nu sunt produse realizate pe timpul iernii de artizanii din Elveţia, ca multe dintre brandurile mai vechi. Noi avem o moştenire militară şi un design sportiv pentru vremuri moderne. Ceasul e pentru spiritele aventuriere şi vorbeşte despre pasiune".
Deşi Panerai are o istorie Italiană în spate, ceasurile sunt produse în Elveţia iar explicaţia pentru acest lucru este vine tot din istoria brandului
" Dl Panerai, fondatorul companiei, a realizat acest ceas ca răspuns la cererea unui client foarte serios- armata Italiană, dar cum nu avea toate componentele necesare a apelat la cei mai buni producători la acea vreme. Pentru mecanismul ceasului a apelat la Rolex pentru care Panerai era distribuitor în Italia, cadranul a venit de la un producător din Veneţia iar carcasa a fost făcută in house.
Prin urmare, Panerai a fost dintodeauna un brand Italian dar a folosit părţi de la cei mai buni producători din lume. La fel se întâmplă şi azi, şi cum cele mai bune cunoştiinţe în domeniul orologer se găsesc în Elveţia am decis să producem ceasurile acolo. Clienţii noştri înţeleg acest lucru şi nu există nici o confuzie.
Vom produce în viitor şi propriile mecanisme pentru că acest lucru e necesar dacă vrem să ne dezvoltăm şi să păstrăm exclusivitatea pentru piesele noastre"
Panerai a avut de-a lungul anilor doar două colecţii - Luminor şi Radiomir însă clienţii rămân pasionaţi de brand şi aşteaptă an după an noile modele.
"Clienţilor noştri le place consecvenţa. Acesta a fost şi unul dintre scopurile mele, să le garantez că pot cumpăra acelaşi produs şi zece ani mai târziu.Este în DNA -ul nostru. Ceasurile
Panerai au un design distinctiv şi nu e nevoie să schimbăm mărimea şi culoarea în fiecare an. Lucrăm mai mult la îmbunătăţirea materialelor şi experimentăm cu materiale tehnice ca ceramica sau compozitul".
Următorul pas al brandului este de a se dezvolta pe piaţa din China.
"Succesul nostru pe piaţa chineză a crescut mult şi încercăm din greu să ne dezvoltăm în continuare, vrem să deschidem o serie de buticuri în care clienţii să se simt confortabil şi unde să aibă asistenţă permanentă.
Clienţii chinezi sunt mult mai sofisticaţi şi mai bine informaţi decât cei europeni. Înainte de a cumpra ceva merg în profunzime"
Pentru Angelo Bonati luxul în 2012 va rămâne ceva distinctiv şi exclusivist. " Luxul nu înseamnă ceva mai scump decât ce-şi pot permite ceilalţi ci înseamnă să fii diferit, adică autentic pentru că nu copiezi de la ceilalţi. Substanţa produsului şi a brandului le face plasează în categoria luxului"
Citiţi mai multe detalii aici.