Arts & Design

New (S) in the city: O scurtă selecţie a lansărilor şi evenimentelor care se întâmplă în Bucureşti şi aievea

19 apr 2023 167 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Lansări, evenimente, apariţii, totul se întâmplă în Bucureşti şi aievea. Lumea cu greu stă pe loc. Asta s-a petrecut doar în pandemie, un eveniment pe care cu toţii l-am vrea uitat. Acum însă, nimic şi nimeni nu pare să mai vrea să stea. Aşa că şi noi, la fel ca orice om de lume, ne-am uitat la ce se întâmplă în jurul nostru şi am făcut o scurtă (foarte scurtă) selecţie de ştiri-eveniment pe care le dăm mai departe. Pentru că veştile bune (nu doar cele rele) circulă repede.

 

Gaep participă la Art Paris 2023 cu o prezentare duo

Între 30 martie şi 2 aprilie, dacă vă găsiţi la Paris, vă puteţi face drum către Grand Palais Éphémère, stand H12 (în sectorul Promises, dedicat galeriilor tinere), unde galeria de artă GAEP va fi prezentă cu ocazia târgului internaţional Art Paris. Şi nu va fi prezentă oricum, ci cu o prezentare duo Damir Očko şi Mircea Stănescu. Gaep prezintă lucrări de mari dimensiuni realizate la finalul anilor ’80 de Mircea Stănescu – cum ar fi un grup de „uriaşi blânzi“ ce exprimă tumultul interior al artistului în perioada comunistă – şi colaje recente ale lui Damir Očko, care explorează limbajul ca instrument politic sau ca act de rezistenţă. În total, Art Paris 2023 va reuni 134 de galerii din 25 de ţări, participarea Gaep fiind sprijinită de ICR - Institutul Cultural Român.

În cazul în care nu sunteţi la Paris în această perioadă sau dacă, cumva, citiţi ştirea după ce evenimentul se va fi încheiat, puteţi da o fugă la GAEP acasă, pe Strada Plantelor la numărul 50, în Bucureşti, şi găsiţi acolo inspiraţie.

Mircea Stănescu, Untitled, 1987-1988, colaj, 267 x 164 x 4.3 cm © Mircea Stănescu, prin amabilitatea artistului şi a galeriei Gaep

 

Cafeaua perfectă acasă nu exi...

Grupul italian De'Longhi a lansat Eletta Explore, espressorul care permite pasionaţilor de cafea să îşi prepare acasă atât mult iubitele espresso şi cappuccino, cât şi cold brew. În realitate, e vorba de un total de 50 de reţete de băuturi pe bază de cafea, calde, reci şi cu extracţie la rece care sunt „înscrise“ în memoria espressorului.

Espressorul Eletta Explore este prevăzut cu trei tehnologii brevetate, e vorba de LatteCrema Hot Technology - pentru o spumă de lapte caldă şi cremoasă, LatteCrema Cool Technology – pentru cei care preferă băuturile reci, şi totuşi vor o spumă de lapte catifelată - şi Cold Extraction Technology. Cu ajutorul acesteia din urmă, în premieră, iubitorii de cafea pot prepara Cold Brew, cu extracţie la rece, în mai puţin de cinci minute, prin simpla apăsare a unui buton.

„În mod tradiţional, cafeaua Cold Brew – cu extracţie la rece – implică un proces lung de preparare, între 12 şi 24 de ore. Graţie extracţiei la rece, am redus acest timp la mai puţin de 5 minute“, explică Roxana Dumitru, director de marketing în cadrul De’Longhi România.

Espressorul este disponibil online şi în magazinele partenere.

 

Invitaţie la…expoziţie

De la jumătatea lunii martie şi până pe 20 aprilie, galeria bucureşteană Scemtovici & Benowitz, din strada Jean Louis Calderon, numărul 34, găzduieşte expoziţia „ORELE...“, a artistului vizual Olimpiu Bandalac, curatoriată de Raluca Ilaria Demetrescu.

„Arta practicată de Olimpiu Bandalac este o combinaţie între estetică şi idee. E un ansamblu care are legătură cu pictura – şi totuşi nu este doar pictură –, e un montaj de elemente diverse (obiecte, lumini, sunete, muzică), ce induc o stare de reverie şi aşteptare“, spune curatorul.

Deşi e încadrată cronologic în generaţia optzeciştilor, arta lui Olimpiu Bandalac e atemporală şi situată în afara tendinţelor, spun reprezentanţii galeriei Scemtovici & Benowitz Gallery, deschisă în 2022 într-un imobil construit la început de secol XX. Imobilul a fost reinterpretat însă pentru a găzdui pe două etaje şi arta contemporană şi cea modernă, dar şi evenimente dedicate sectorului creativ.

Expoziţia este deschisă până pe 20 aprilie 2023, în zilele de joi, vineri şi sâmbătă, între 14:00 şi 19:30.

 

4F te provoacă să îţi defineşti jocul

Vremea frumoasă mă invită la o plimbare agale prin parc. Pentru mine, mersul pe jos şi dansul sunt cele mai potrivite forme de mişcare. De ce mă destăinui? Pentru că brandul de echipamente sportive 4F, în cea mai recentă campanie de imagine, denumită „Defineşte-ţi jocul“, ne încurajează să descoperim activităţile fizice preferate şi să ne bucurăm la maximum de acestea.

Fitness, drumeţii, alergat sau poate dans? De ce nu mers cu rolele? Nu contează care e forma ideală de mişcare ori sportul preferat, trebuie să te bucuri de ea/el. Şi ce sezon mai potrivit decât primăvara, când vremea e ideală pentru cei cărora le plac activităţile în aer liber, iar pentru ceilalţi ziua începe să fie suficient de lungă cât să le insufle mai multă energie?

„Suntem conştienţi că în ritmul agitat al zilelor noastre antrenamentele sunt lăsate mereu pe plan secund. Totuşi, activitatea fizică este pentru toată lumea, indiferent de aspect, vârstă sau predispoziţie. Sugerăm să experimentăm şi să ne distrăm mai mult, fără a fi atât de concentraţi numai pe recompense şi rezultate. Să ne definim propriul joc şi să găsim ritmul potrivit“, afirmă Magda Warchol, directorul de marketing al brandului 4F.

Conceptul „Defineşte-ţi jocul“ susţine colecţia de sport primăvară-vară a brandului, care include îmbrăcăminte pentru antrenament, yoga, alergare, drumeţii sau îmbrăcăminte de plajă, piese disponibile atât în magazinele 4F offline, cât şi în cel online 4fstore.ro. În acest sezon debutează şi două linii noi în portofoliul mărcii - îmbrăcăminte pentru ciclism rutier şi pentru ciclism montan (MTB), disponibile doar online.

 

O nouă colaborare

Retailerul de modă H&M va lansa o nouă colecţie de designer şi s-a asociat de această dată cu casa de modă Mugler, alături de care va lansa începând cu 11 mai 2023 o serie de piese vestimentare şi accesorii destinate femeilor şi bărbaţilor. Colecţia va fi disponibilă online şi în magazinele selecţionate.

Discuţiile pentru această colaborare au început înainte ca designerul Manfred Thierry Mugler să treacă în nefiinţă în ianuarie 2022.

Fondată de designerul francez Manfred Thierry Mugler în 1973, Mugler a anticipat elemente precum diversitatea siluetelor, fluiditatea de gen, transformarea şi încrederea care predomină acum lumea modei. Designerul american Casey Cadwallader s-a alăturat casei în 2018, oferindu-i un aer contemporan, păstrând însă identitatea Mugler.

Colecţia realizată de H&M şi Mugler se remarcă prin umerii accentuaţi şi talia marcată, fiind o odă a liniilor corpului şi totodată un tribut adus încrederii.