Arts & Design

Evadare de weekend: Doi fraţi au investit într-una dintre cele mai frumoase cabane din Braşov. Cum arată proiectul?

15 iun 2018 5518 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie
 
Cabana Şapte din Breaza, judeţul Braşov, surprinde prin soluţia de arhitectură aleasă, proiectul deschis la finalul lui 2017 având una dintre faţade aproape în întregime vitrată. În absenţa zidurilor care în mod normal separă o casă de natură, aici interiorul scandinav se completează armonios cu exteriorul muntos, cabana fiind asfel o gură de aer proaspăt în peisajul turistic local.

„Proiectul este deţinut de mine şi de unul dintre fraţii mei, Teofil, cu care împreună, de aproximativ 10 ani, navigăm în apele repezi ale antreprenoriatului din România. Un rol important în acest proiect l-a avut şi soţia mea Grace Gotte-Pârvu, care este grafic designer şi o mare pasionată a designului interior“, spune David Pârvu, antreprenorul de la care a început Cabana Şapte.

Proiectul are o suprafaţă utilă de circa 180 de metri pătraţi împărţiţi în 5 dormitoare, un living foarte generos, o bucătărie complet utilată şi două băi, astfel că 10-12 persoane pot oricând să-şi găsească acolo evadarea.

La parter, se remarcă masa lungă de lemn, ca o invitaţie la conversaţie, şi scaunele diferite, ca personalităţile oaspeţilor.

„Proiectul a fost început la sfârşitul verii anului 2017. A fost vorba despre un proiect de renovare şi extindere a unei cabane vechi, pe care am achiziţionat-o în anul 2016. Ceea ce ne-a determinat să luăm această decizie a fost dorinţa de a încerca ceva nou în turism“, explică David.

Dacă multe dintre pensiunile care atrag azi atenţia ies în evidenţă prin revitalizarea elementelor tradiţionale româneşti, la Cabana Şapte este deschiderea spectaculoasă de care se bucură proiectul, alegerea influenţelor scandinave nemaifiind neapărat o noutate.

Sufrageria Cabanei Şapte însă, cel mai generos spaţiu al locului, este în completă legătură cu exteriorul, natura devenind astfel încă un oaspete la masa cea mare de lemn.

„Cabana Şapte se distinge printr-un design scandinav, ce include elemente reciclate, lumină selectivă şi un şarm aparte oferit de mixul dintre natura sălbatică şi confortul cabanei. Întreg procesul de renovare şi extindere a durat patru luni de zile.“

Numele nu este nici el întâmplător, cifra şapte având o simbolistică aparte. Şapte este cifra rezultată din adunarea divinului trei cu cifra patru, cele patru elemente, cele patru vânturi, cele patru puncte cardinale.

Dar şapte mai este şi ziua de odihnă din cele şapte în care lumea s-a făcut. În lume sunt mai multe minuni, dar nu mai multe de şapte, iar Albă ca Zăpada a avut alături de ea tot şapte pitici.

Am putea să continuăm exemplele preţ de alte şapte pagini, dar suntem convinşi că aţi prins ideea din prima.

„În selectarea numelui am fost inspiraţi de simbolistica cifrei şapte, care este considerată cifra perfectă şi totodată de asocierea cu ziua a şaptea de odihnă, pentru că asta ne doream să fie: un loc perfect de odihnă şi de amintiri memorabile.“

Coincidenţă sau nu, investiţia în Cabana Şapte s-a ridicat la 70.000 de euro, la care se adaugă multe ore de muncă şi de idei întoarse pe toate părţile, de cel puţin şapte ori fiecare.

Locul a fost la rândul său o alegere foarte atentă, cu un scop anume.

„Am căutat ceva care avea potenţialul de a fi punctul de începere a unei poveşti ce ar urma să fie scrisă. Din copilărie am fost atraşi de poveştile de aventură şi de natura sălbatică ce tot timpul pare că ascunde ceva nedescoperit şi misterios.“

David Pârvu mai spune că în logica locului ales şi-au făcut farmecele şi trei elemente magice.

„Râul, pădurea şi munţii au fost perfecte pentru a putea vizualiza deja o astfel de poveste de aventură ce urma să aibă ca punct de pornire Cabana Şapte.“

Chiar dacă proiectul a atras atenţia multor căutători de poveşti, David Pârvu spune că interesul nu este de a duce Cabana Şapte şi în alte locuri ale ţării. Povestea este cu totul alta.

„Ne interesează realizarea unor noi concepte în această zonă a munţilor Făgăraş ce ţintesc şi alte categorii de turişti.“

Aşa este şi cel mai corect. Până la urmă, cine ar vrea să asculte aceeaşi poveste la nesfârşit când sunt atâtea lucruri de văzut şi de auzit?