Companii

H&M România marşează spre vânzări de 100 mil. euro pe an, dar tot nu se apropie de liderul pieţei

26 sep 2013 5633 afişări de Vlad Popescu, Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

În monedă locală, vânzările H&M (Hennes & Mauritz) în România au urcat cu 45% în perioada analizată faţă de intervalul corespunzător al anului trecut, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul suedez. Cifrele de vânzări raportate de H&M includ TVA.

H&M deţinea la finele lunii august 25 de magazine în România, cu 6 mai multe faţă de numărul din perioada similară a anului fiscal anterior.

În perioada corespunzătoare a anului trecut, H&M a avut vânzări de 440 milioane coroane în România.

În trimestrul al treilea al anului fiscal, respectiv perioada iunie-august, vânzările H&M în România au urcat cu 38%, de la 152 milioane coroane la 210 milioane coroane suedeze (24,2 milioane euro). Calculată în lei, creşterea a fost de 35%.

Cel mai mare jucător de pe piaţa de fashion-retail din România este grupul Inditex, care include în portofoliu branduri ca Zara sau Bershka, cu afaceri de 150 de milioane de euro în 2012. Inditex ar putea atinge pragul de 200 de milioane de euro anul acesta, pe fondul expansiunii agresive.

Spre deosebire de spaniolii de la Inditex, H&M este prezent pe piaţa românească doar cu un brand.

La nivel mondial, vânzările H&M au crescut cu 4,2% în primele nouă luni ale anului fiscal, de la 88,3 miliarde coroane la 92 miliarde coroane (10,6 miliarde euro).

Profitul net al companiei a stagnat la 11,5 miliarde coroane (1,3 miliarde euro).

Citeşte şi: