
- Care au fost performanţele anului 2024, pentru Nestlé România?
Nestlé România a raportat o creştere de 4,5% în 2024, o creştere sănătoasă şi continuă, în conformitate cu aşteptările noastre. În această perioadă, ne-am menţinut poziţia în preferinţele românilor, fapt pentru care mulţumim tuturor consumatorilor şi partenerilor noştri. În 2024, Nestlé România a lansat 40 de produse noi, inclusiv oferte de sezon, precum KitKat, Smarties şi After Eight în ediţii limitate de Paşte şi Crăciun.
Pentru iubitorii de cafea, a fost lansat NESCAFÉ 3in1 Black Roast, remarcat prin contrastul dintre aroma intensă şi bogată a cafelei, laptelui şi zahărului din compoziţia sa.
Alte 14 produse noi au fost anunţate sub marca Maggi. Toate produsele Maggi sunt realizate din legume produse şi prelucrate cu grijă, iar ambalajul este realizat din hârtie şi poate fi reciclat cu uşurinţă.
La categoria Infant, au fost anunţate şase produse noi: mai multe sortimente de deserturi şi piureuri de fructe pentru bebeluşi sub marca GERBER şi cereale integrale, precum Nestlé Junior Căpşuni cu o textură ce conţine bucăţi de fructe şi cereale, îmbogăţite cu fier şi 12 vitamine şi minerale pentru o dezvoltare armonioasă.
În plus, sub brandul Purina, Nestlé a lansat Purina AdVENTuROS™ Training, gustări pentru câini potrivite pentru diferite momente ale zilei, cum ar fi antrenamentul, plimbările şi sănătatea dentară, precum şi noua gamă Felix Tasty Shreds, hrană umedă pentru pisici cu acizi graşi esenţiali Omega 6 şi o combinaţie potrivită de vitamine.
- Care au fost realizările anului 2024 pentru Nestlé România, în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate?
Iniţiativele Nestlé România în 2024 în direcţia sustenabilităţii se încadrează în două direcţii principale: oamenii şi mediul.
În primul rând, Nestlé are deja o serie de iniţiative educaţionale pentru a ghida oamenii către o alimentaţie echilibrată, de la etichetare nutriţională transparentă la programe de nutriţie în şcoli şi reţete echilibrate, în conformitate cu reglementările locale.
În al doilea rând, Nestlé România a continuat în 2024 proiectul „Pădurea de Miere Nestlé”, parte a angajamentului companiei faţă de mediu, plantând încă 20.000 de salcâmi pe o suprafaţă de patru hectare în Chiselet, judeţul Călăraşi. Din 2020 până în prezent, Nestlé România a plantat 110.000 de copaci. „Pădurea de Miere Nestlé” este un concept inovator lansat de Nestlé România, combinând atât regenerarea pădurilor pentru o mai bună absorbţie a CO2 din atmosferă, cât şi crearea unui ecosistem atractiv pentru apicultura în ţara noastră, salcâmul fiind principala specie forestieră producătoare de miere din România.
Mai mult, Nestlé România s-a angajat direct în creşterea înţelegerii simbolurilor colectării separate de pe ambalajele din industria alimentară, evidenţiind impactul negativ pe care o colectare necorespunzătoare îl are asupra mediului şi explicând procesul de colectare şi reciclare a deşeurilor de ambalaje prin proiectul educaţional „ReciCLARea e totul!”.
- Ce planuri are Nestlé România pentru 2025?
În 2025 ne vom continua strategia pe termen lung, ne vom concentra eforturile de creştere prin brandurile noastre emblematice susţinute de o echipă fantastică şi vom contribui la comunitatea pe care o susţinem permanent prin programe educaţionale, proiecte de mediu şi donaţii.
- Ce consideraţi că se aşteaptă consumatorii români de la Nestlé România, în 2025?
Consumatorii noştri au multe opţiuni şi iau deciziile de cumpărare pe baza mai multor criterii, cum ar fi alimentaţia echilibrată, sustenabilitatea produsului şi a producătorului, notorietatea şi preferinţele mărcii şi disponibilitatea şi accesibilitatea produselor.
Aş spune că acest tablou complex al consumatorilor români ne impune să inovăm mult în ceea ce priveşte noi produse, noi gusturi, noi ingrediente, noi promovări inovatoare etc. Pe de altă parte, există şi produse consacrate preferate de consumatori, pentru care este importantă menţinerea reţetei originale. Şi anul acesta vom vedea, aşa cum am văzut până acum, o combinaţie de produse preferate actuale şi produse inovatoare care îşi fac loc în preferinţele de consum.
