În online, totul se întâmplă repede: primeşti un mesaj „urgent”, un mail care îţi promite un premiu, un link pe care „trebuie” să-l accesezi imediat. Uneori pare inofensiv, alteori chiar tentant – dar exact aici se ascunde capcana.
Întrebarea e cum îţi dai seama la timp că cineva încearcă să te păcălească? Răspunsul nu ţine doar de noroc, ci de atenţie şi de câteva semne-cheie pe care, odată ce le cunoşti, îţi pot salva banii şi datele.
„Este foarte simplu: nu dai click pe link. Este foarte greu să îţi dai seama ce e real şi ce nu e real, mai ales acum în contextul inteligenţei artificiale. Oricât de mult ai învăţa, oricâte traininguri ai primi, este foarte complicat. Cel mai simplu este să nu dai click pe niciun link suspect şi să verifici orice mesaj sau apel primit”, a explicat Mihai Filip, fondator şi CEO al Oves Enterprise, o companie de tehnologie cu activitate globală, axată pe zona comercială, pe defence şi pe zona de securitate cibernetică. El a fost prezent în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi, un proiect sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania.
Să te protejezi de pericolele din online nu mai e opţional. E ca şi cum ai încuia uşa când pleci de acasă sau ca şi cum te-ai proteja de hoţii de buzunare.
Dacă în trecut atacatorii încercau să fure poze cu tine de pe reţelele sociale şi să-ţi ceară 100 dolari, acum vorbim de scam-uri prin care ei pot câştiga mii de dolari sau toate economiile acumulate în viaţa unei persoane.
Felul în care poţi să te protejezi astăzi de fraudele din online este să îţi repeţi întotdeauna că dacă ceva sună prea bine, cu siguranţă este un scam.
În cel mai recent episod al emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi, un proiect sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania, el a vorbit pe înţelesul tuturor despre pericolele din online şi despre cum ne putem proteja de ele.
Ce faci cu banii tăi? este o emisiune ZF sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania. BT a lansat FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor, un program naţional de educaţie financiară prin care îşi propune să construiască pentru generaţiile Alpha, Z şi Y o bază solidă în ceea ce priveşte gestionarea banilor. Astfel, în noul proiect video al Ziarului Financiar, sub umbrela FIT şi susţinut de BT, întrebări concrete şi simple din sfera educaţiei financiare vor deveni teme de discuţie care îi vor ajuta pe tineri să ia decizii financiare bine informate.







