Gen Z nu mai aşteaptă momentul potrivit ca să înceapă un business, ci îl creează. Flexibilitatea, curajul şi ideile fresh sunt ingredientele cheie din reţeta noii generaţii de antreprenori. Tinerii de astăzi au curaj să înceapă de la zero dacă cred cu tărie în ideea lor şi sunt capabili chiar să ducă în paralel job-uri şi mici proiecte pe cont propriu care le aduc satisfacţie.
„Plasa de siguranţă pe care le-o oferă societatea este mult mai sus decât în trecut. Cel puţin în momentul acesta, în România, este relativ uşor, dacă ai dat-o în bară şi ai pierdut tot, să-ţi iei un job, să te aduni, să câştigi nişte bani, să pui ceva deoparte şi să o iei de la capăt. În economia asta nouă lucrul acesta se poate face şi interstiţial, adică am un job care nu este tocmai full-time şi care are multă flexibilitate, aşa că muncesc serile pentru că am o idee în care cred”, a spus Sergiu Neguţ, antreprenor şi business angel, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi, un proiect sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania.
Aşadar, când vorbim de gen Z, ştim clar: sunt flexibili, nu se sperie atât de uşor de provocări şi se pot reprofila rapid în cazul în care eşuează cu un business sau un proiect. De asemenea, sunt dispuşi să încerce fiecare idee în care cred şi să îşi aloce timpul necesar pentru a-şi da seama care este direcţia potrivită şi domeniul în care vor să îşi dedice toată energia.
La gen Z e un fel de bucurie a explorării şi o relaxare în a evalua riscurile care îi ajută să aibă o atitudine constructivă, a mai spus el în timpul emisiunii. Tinerii acestei generaţii, crede Sergiu Neguţ, chiar dacă încearcă un business şi nu au succes cu el, vor reuşi în final, cu această atitudine, să construiască ceva „meaningful” pentru ei şi pentru cei din jur.
În cel mai recent episod al emisiunii ZF Ce faci cu banii tăi, un proiect sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania, el a vorbit despre drumul presărat de provocări, dar şi de satisfacţii în antreprenoriat, despre curajul de a începe şi despre cum faci să îţi transformi visul în realitate, chiar şi cu bani puţini la început.
Ce faci cu banii tăi? este o emisiune ZF sub umbrela FIT – Finanţe pe înţelesul tuturor, programul de educaţie al Băncii Transilvania. BT a lansat FIT - Finanţe pe Înţelesul Tuturor, un program naţional de educaţie financiară prin care îşi propune să construiască pentru generaţiile Alpha, Z şi Y o bază solidă în ceea ce priveşte gestionarea banilor. Astfel, în noul proiect video al Ziarului Financiar, sub umbrela FIT şi susţinut de BT, întrebări concrete şi simple din sfera educaţiei financiare vor deveni teme de discuţie care îi vor ajuta pe tineri să ia decizii financiare bine informate.
