Business Hi-Tech

Folosirea internetului în avioanele de linie va deveni mai ieftină şi mai rapidă

07 aug 2013 844 afişări de Ioana Nita
Din aceeaşi categorie

Dorinţa clienţilor companiilor aeriene de a avea acces la internet în timpul zborurilor oriunde în lume, chiar şi pe rutele peste ocean, ar putea fi îndeplinită acum de operatorii de satelit, precum Intelsat, care vor furniza o co­ne­xiune mai puternică la internet în aeronave, scrie Bloomberg.

Costurile pentru accesul la internet în avioane se vor reduce treptat, urmând ca în final operatorii aerieni să ofere serviciul gratis pentru a fideliza clienţii, potrivit executivilor din industria de profil.

Avansul tehnologiei va aduce schim­bări în ceea ce priveşte serviciile de internet disponibile în aeronave. În prezent tehnologia wi-fi din avioane permite descărcări la viteze mici, semnalul se întrerupe în anumite zone, iar clienţii nu sunt mulţumiţi de serviciu.   

Compania americană de comunicaţii ViaSat va furniza de luna viitoare pentru prima dată serviciile sale companiei aeriane JetBlue Airways. Liderul pe această piaţă a serviciilor de internet în avion este compania americană Gogo.

„În urmă cu zece ani, foloseam dial-up, iar acum nimeni nu îl mai utilizează. Evoluţia care a avut loc la nivelul gospodăriilor în ceea ce priveşte serviciile de internet va avea loc şi la nivelul aeronavelor“, a spus Tim Mahoney, CEO-ul diviziei aerospaţiale a Honey­well International.

Compania britanică de telecomunicaţii prin satelit Inmarsat, care va furniza semnal de internet prin echipamentele Honeywell, se aşteaptă să trimită primul satelit Epic în spaţiu în 2015. Până atunci, JetBlue intenţionează să aibă serviciul de wi-fi de la ViaSat în toate aeronavele cu care operează, potrivit lui Dave Barger, CEO-ul companiei aeriene low-cost din SUA. 

În prezent, accesul la internet în timpul zborurilor cu avionul este disponibil doar pentru 40% din flota operatorilor aerieni din SUA şi Canada, a precizat Jim Breen, analist în cadrul companiei William Blair & Co. Iar ponderea utilizatorilor de internet în aeronave este şi mai redusă. Compania Global Eagle Entertainment estimează că doar circa 5% dintre pasagerii din avioane care dispun de internet plătesc pentru a avea acces la mediul online.

„Atunci când avionul aterizează, aproape toţi pasagerii îşi scot telefoanele mobile. Acest lucru arată câte persoane ar folosi serviciile de internet în avi­on dacă acestea ar fi mai bune“, spune Mark Dankberg, CEO al ViaSat.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.08.2013