Eveniment

Aktor: planuri mari pentru România

11 apr 2024 691 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Mobilizare pentru progres: Acţiunea rapidă a constructorului Aktor pe Autostrada A0 Bucureşti

Grecii de la constructorul Aktor au sunat mobilizarea generală pe şantierul Lotului 3 al jumătăţii de sud a autostrăzii Bucureşti A0, într-un efort fără precedent de a-l finaliza până la sfârşitul verii.

Peste 500 de muncitori şi ingineri de toate specializările, cu aproximativ 270 de vehicule grele şi maşini precum excavatoare, buldozere, macarale grele, betoniere, batiuri pentru lucrări de fundare a podurilor, macarale tip portal pentru construcţia de poduri , sau autocamioane, lucrează non-stop acolo, în peisajul plat de la sud-vestul Bucureştiului, pe o fâşie de pământ şi  pietriş lungă de 18 km, astfel încât să puteţi conduce la toamnă pe o autostradă ce va ocoli traficul sufocant din Capitală.

„Am asigurat personal Guvernul României că vom fi gata până la sfârşitul lunii august, începutul lunii septembrie”, a declarat Alexandros Exarchou, Vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al Grupului Intrakat, care include constructorul Aktor SA.

Şi este serios în privinţa termenului, pentru că aceasta este dovada angajamentului lui Aktor în România, ţară în care constructorul grec a început să lucreze acum peste 20 de ani şi unde are planuri mari.

Construind viitorul: investiţii majore în infrastructura românească

Aktor se va concentra cu precădere pe pieţele din Grecia şi România în următorii ani şi va depune eforturi pentru a-şi dubla prezenţa în ţara noastră în următorii ani. Înseamnă că va pune la lucru uriaşul capital adunat la Bursa de la Atena de către grupul-mamă Intrakat, a cărui capitalizare bursieră variază în jurul a 8-900 de milioane de euro.

Grupul din Grecia şi compania din România sunt puternice, financiar, iar aceasta este condiţia primordială pentru a acţiona în sectorul construcţiilor, unde sunt necesare investiţii uriaşe, precum cele aproape 70 de milioane de euro plătite de Aktor pentru 4 maşini de forat (TBM) care vor săpa 4 tuneluri pe sub doi munţi din centrul Transilvaniei, pentru a face loc viitoarei linii ferate Braşov - Sighişoara.

„Încă din primul moment al finalizării achiziţiei Actor de către Grupul Intrakat, România a fost o prioritate de top pentru Aktor”, a declarat Alexandros Exarchou în 2023. În noiembrie anul trecut, Aktor România a primit o injecţie semnificativă de capital de la compania mamă din Grecia pentru a accelera realizarea proiectelor sale aflate în derulare şi al căror valoare se ridică acum la 1,3 miliarde de euro.

Operă de artă inginerească: soluţii pentru relieful transilvănean

 Un alt mare proiect în care Aktor este implicat în România este reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, pentru trafic cu o viteză maximă de 160 km/h, tronsonul Braşov-Sighişoara, subsecţiunea 2 Apaţa-Caţa. Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Naţională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorţiul Aktor SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.

Acest proiect presupune forarea a 4 tuneluri cu lungimea cumulată de 24 km, în perechi gemene de câte două, sub doi mici munţi din centrul Transilvaniei, pentru a scurta pe sub ei calea ferată existentă, care în prezent urmează firul râului Olt. Aceasta înseamnă că, începând de la un anumit moment în 2025, Aktor va opera simultan 4 maşini de forat tuneluri în două direcţii divergente, un eveniment rar în toată Europa.

Primele două TBM-uri existente, printre cele mai mari din Europa, poartă numele „Eleni” şi respectiv „Varvara”, în spiritul tradiţiilor miniere. Eleni este un nume simbolic care înseamnă „Rază de soare” iar Sfânta Varvara este ocrotitoarea minerilor.

Eleni este primul TBM pornit pe 5 martie şi care va fora unul dintre tunelurile gemene Ormeniş din munte, cu o lungime de 6,9 km fiecare, între Racoş şi Ormeniş, pe segmentul sudic al tronsonului de cale ferată care va străpunge munţii din zonă. O a doua pereche de tuneluri, numită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, va fi forată între Racoş şi Homorod.

Tunelurile vor fi conectate prin galerii de legătură: 13 galerii de legătură, cu o lungime totală de 601 metri liniari pentru tunelul Ormeniş, respectiv 10 galerii de legătură, cu o lungime totală de 417 metri liniari pentru tunelul Homorod.

Pasajele subterane Ormeniş/Homorod vor fi formate fiecare din câte două tuneluri feroviare cu câte o linie de cale ferată. Distanţa dintre cele două tuneluri forate va fi variabilă şi este planificată să fie cuprinsă între 30 de metri lângă zonele de intrare şi 70 m lângă zona cu suprasarcină mare.

Cele patru tuneluri vor avea un diametru interior de 8,6 metri (un diametru exterior de 9,4 metri, datorită căptuşelii din beton). Acestea vor fi forate cu ajutorul a patru TBM-uri, construite de compania Herrenknecht.

Noi orizonturi: Viziunea Aktor pentru dezvoltarea României

Vorbind despre diferitele modalităţi de sporire a implicării în ţara noastră, dl Exarchou a subliniat determinarea Aktor de a creşte prezenţa în România inclusiv prin Parteneriate Public-Private (PPP), o metodologie modernă de implementare a proiectelor de infrastructură la cheie dacă şi când guvernul implementează acest tip de dezvoltare a infrastructurii. „Ideea ar fi să avem o companie Aktor România la acelaşi nivel cu Aktor Grecia. Sper să ne putem dubla prezenţa aici în câţiva ani”, a adăugat el.

Aktor are o prezenţă internaţională şi a livrat unele dintre cele mai emblematice proiecte de transport, energie, construcţii şi turism din Grecia.

Aktor Construction este membru al Grupului Intrakat, un lider al industriei în sectoarele Greciei de construcţii, infrastructură, concesiuni/parteneriate public-private (PPP), surse regenerabile de energie (SRE), stocare de energie, dezvoltare imobiliară, proiecte de mediu şi tehnologii digitale. , cu o prezenţă semnificativă în Europa de Sud-Est, listată la Bursa de Valori din Atena din 2001.