Style

Care sunt noutăţile lunii noiembrie? Primul magazin Maison Christian Dior la Bucureşti, o nouă ediţie Gaudeamus - a 25-a - şi o ediţie de colecţie a unei băuturi cu istorie

17 nov 2018 443 afişări de Alina-Elena Vasiliu, Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Se poate să se fi terminat concediile, dar asta nu înseamnă că modalităţi de relaxare şi locuri faine nu putem găsi în continuare în Bucureşti. Vin zile frumoase, cu pături şi ceai fierbinte şi aromat în program, iar pentru momentele în care găsim curaj să plecăm de lângă focul şemineului, oraşul ne aşteaptă cu braţele deschise.

După Afaceri Premium trece în revistă - la propriu - noutăţile lunii noiembrie şi vă invită să alegeţi la care dintre ele vreţi să fiţi părtaşi. Găsiţi mai jos o selecţie a evenimentelor care îşi merită locul în agenda acestui sezon.

 

Pentru colecţionari şi pasionaţi

Casa Metaxa este o companie fondată în 1888 de un antreprenor elen care şi-a dorit să îmblânzească o esenţă tare. Mai exact, a dorit ca o băutură puternică şi masculină să fie totodată catifelată.

Au trecut 130 de ani de la fondarea Metaxa, iar cei care se ocupă să ducă businessul mai departe au decis să închine o odă acestei istorii şi au lansat fix 130 de decantoare speciale: AEN Cask No 2 - Despina.

Numele aparent complex are o explicaţie logică. În limba greacă, AEN înseamnă Etern. Iar Despina este numele uneia dintre primele femei antreprenor din Grecia, soţia fondatorului Me­axa. În 1909, după moartea soţului său, Despina s-a hotărât să-i continue munca şi a fost un element-cheie în istoria casei.

Cele mai preţioase amestecuri METAXA au fost selectate de către maeştrii casei şi păstrate de-a lungul timpului în pivniţele proprii, în câteva butoaie de stejar speciale, aduse din prima distilerie înfiinţată în Piraeus. Aceste butoaie mult preţuite, cunoscute drept „The Family of Original Casks” fac parte din moştenirea Casei. Butoiul cu numărul 2, denumit AEN Cask No 2 - Despina conţine amestecuri rare pe care „Natura le-a oferit, Omul le-a selectat, iar Timpul le-a perfecţionat“.

Munca mai multor generaţii de maeştri a creat elixirul care astăzi este adus ca omagiu întregii istorii a brandului. Acest elixir este de culoarea mahonului închis, cu note delicate de fructe uscate şi scor­ţişoară, în care predomină aromele de condimente dulci acompaniate.

Băutura este prezentată într-un decantor elegant de cristal, executat manual, marca Crystal de Sèvres. Inspirat din simbolul infinitului, dopul din cristal care încoronează sticla, asemenea unei bijuterii, devine un obiect de colecţie în sine.

 

Un nou univers parfumat

Maison Christian Dior îşi deschide porţile în luna noiembrie la Bucureşti. Unde? În mallul Băneasa Shopping City din nordul Capitalei. Ce este Maison Christian Dior?

Un butic proiectat atent, până în cele mai mici detalii, pentru a găzdui un adevărat univers al casei, dedicat în întregime lifestyle-ului olfactiv. Mai exact, este un spaţiu gândit în alb şi negru pentru a pune în valoare produsele din portofoliu, de la cea mai amplă colecţie de parfumuri Dior la lumânări, săpunuri, dar şi eşarfe.

Colecţia buticului cuprinde 22 de parfumuri - esenţele iconice ale casei, alături de noile apariţii. Ambre Nuit şi Cologne Royal stau lângă Thé Cachemire, cel cu note blânde de mosc, dar şi lângă aromatul Floral Sakura sau „blândul“ Jasmin des Anges - o adevărată odă închinată iasomiei din Grasse. Fiecare dintre creaţiile orchestrate de François Demachy, parfumierul-creator al casei Dior, celebrează acel „art de vivre“ francez atât de contemporan.

Acest univers aromat este completat de alte articole de poartă amprenta casei. Eşarfele „Mitzah“ sunt un element complementar parfumurilor, ele putând fi purtate la gât sau la încheietura mâinii, şi pot fi parfumate pentru a păstra o aromă lejeră şi elegantă. Săpunurile şi lumânările fac parte din acelaşi univers. Spaţiul Maison Christian Dior a fost gândit pentru a fi experimentat, dar şi împărtăşit.

 

La paradisul cititorilor

Cafeaua aromată sau ceaiul fierbinte se beau cel mai bine acompaniate de cărţi cel puţin la fel de ispititoare. Pentru cititorii pursânge, noiembrie este sinonim cu Târgul Internaţional Gaudeamus, care a ajuns la cea de-a 25-a ediţie. Organizat de Radio România, evenimentul are loc în perioada 14-18 noiembrie, în Pavilionul Central Romexpo.

Anual, peste 100.000 de vizitatori vin la Gaudeamus, curioşi de noile lansări, dar şi „vânători“ de bestsellere sau cărţi de specialitate. Mai mult de 300 de edituri româneşti şi străine, tipografii, centre şi institute culturale, organizaţii nonguvernamentale cu profil cultural şi educaţional, librării, biblioteci şi alte entităţi aduc în faţa vizitatorilor „roadele“ lor cele mai de preţ.

Pe lângă oferta de carte, Gaudeamus presupune anual evenimente care condimentează peisajul ediţiilor aşezate cu grijă pe rafturi. Astfel, vizitatorii pot vorbi direct cu unii dintre autorii lor preferaţi sau pot intra în contact cu nume noi de pe scena pieţei de carte din România.

Programul de vizitare a târgului este zilnic în perioada 14-18 noiembrie, între orele 10.00 şi 20.00. Poftă bună la citit!