
Zilele de 1 Mai şi de Paşte din 2013 au fost primele zile de sărbătoare în care Autostrada Soarelui a putut fi parcursă de la un capăt la altul.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu a răspuns până la închiderea ediţiei la solicitarea ZF privind numărul de vehicule care au tranzitat podul Feteşti - Cernavodă, acesta fiind cel mai la îndemână indicator pentru determinarea traficului pe Autostrada Soarelui.
Autostrada Soarelui, cu o lungime de 203 kilometri şi a cărei construcţie a început încă de dinainte de Revoluţie, a fost finalizată integral în noiembrie anul trecut, după mai bine de 25 de ani de la demararea primelor lucrări.
Construcţia autostrăzii Bucureşti - Constanţa a costat circa 700 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul informaţiile de pe site-ul CNADNR. Instituţia a plătit pentru construcţia ultimelor două tronsoane Cernavodă - Medgidia - Constanţa aproape 1,5 miliarde de lei (circa 350 de milioane de euro la un curs de 4,3 lei/euro), iar firmele care au lucrat pe cele două tronsoane sunt Astaldi din Italia şi Max Boegl din Germania.
