
Prezenţa în social media este o componentă esenţială în viaţa afacerilor mici şi mijlocii, însă fără o strategie clară şi un plan bine organizat este dificil ca IMM-urile să obţină vizibilitate, notorietate sau să-şi loializeze clienţii. De aceea, Pluxee vine în sprijinul lor cu seria de recomandări pe care antreprenorii le pot descoperi devenind membri Pluxee IMM Connect.
Creată de Pluxee, partener global pentru beneficii extrasalariale şi soluţii pentru creşterea implicării angajaţilor la locul de muncă, platforma Pluxee IMM Connect aniversează 1 an de când oferă antreprenorilor acces gratuit la experţi şi resurse valoroase care îi pot ajuta să-şi crească afacerea. Prin IMM Connect, Pluxee România oferă antreprenorilor un spaţiu unde pot găsi informaţii valoroase pentru afacerile lor, de la noutăţi legislative şi resurse practice, până la tendinţe şi perspective ale specialiştilor din diverse domenii.
Membrii IMM Connect pot deveni parte dintr-o comunitate de antreprenori de la care vor afla insight-uri utile şi cărora le pot oferi, la rândul lor, cunoştinţe dobândite prin experienţa proprie. De asemenea, au acces la soluţii adaptate nevoilor afacerilor pe care le conduc, la oferte exclusive şi pot intra în contact cu clienţii şi partenerii Pluxee.
Sfaturi practice de la specialişti pentru antreprenori în workshopurile Pluxee IMM Connect
O modalitate prin care membrii IMM Connect pot găsi inspiraţie şi sfaturi utile de la profesionişti pe teme de actualitate este participarea la workshopuri. „Creşte-ţi afacerea pe social media” este un astfel de workshop, susţinut de Călin Biriş, trainer şi consultant de marketing, fondator al cursului Online Mastery şi autor al cărţii şi podcastului Antrenamentul de Marketing.
În cadrul întâlnirii online, Călin Biriş oferă recomandări antreprenorilor despre cum ar putea să-şi îmbunătăţească în permanenţă conţinutul de pe social media, ce ar trebui să conţină planul lor de social media sau cum să-şi adapteze mesajele la publicul ţintă. Toate aceste sfaturi au fost însoţite de feedback în timp real la probleme concrete prezentate de participanţi despre afacerile lor.
De ce fac eu comunicare pe social media? Pentru cine fac comunicarea? Pe ce canale comunic? Ce comunic pe aceste canale? Când să comunic? Sunt câteva dintre întrebările la care antreprenorii interesaţi de creşterea afacerii în mediul online vor găsi răspunsuri, după cum a precizat Călin Biriş.
Cum pot deveni micile afaceri mai vizibile pe social media
„Este foarte important ca postările de pe reţelele sociale să ofere divertisment, să fie educative, informative, să aducă un plus de cunoaştere sau inspiraţie în legătură cu diverse activităţi, cu locuri de vizitat sau oameni care merită să fie urmăriţi şi toate acestea ar trebui să creeze ’engagement’, deoarece cheia succesului este obţinerea de interacţiuni pe social media”, spune specialistul. Interacţiunile nu înseamnă doar like-uri şi comentarii, ci şi vizionarea unui clip, faptul că utilizatorul se opreşte la un anumit tip de conţinut, că dă click pe „see more” ca să citească un mesaj integral, să vadă toate comentariile unei postări sau că accesează un link.
„Scopul reţelelor sociale este ca utilizatorii să reacţioneze la mesajele publicate online. Gândiţi-vă cum puteţi ca din mesajele postate să obţineţi interacţiuni. Dacă obţineţi interacţiuni, veţi avea succes. Pentru orice creaţi pe social media, organic sau plătit, scopul este să aveţi cât mai multă vizibilitate, iar interacţiunile sunt drumul către vizibilitate”, este principala recomandare pe care a oferit-o consultantul de marketing în cadrul workshopului.
„Dacă publicaţi mesaje despre prieteni, familie, despre ceea ce faceţi, despre evenimente din viaţa angajaţilor şi a clienţilor voştri, veţi obţine multe interacţiuni. Pentru asta intră oamenii pe social media, să vadă alţi oameni şi ce se petrece în vieţile lor”, a mai explicat Călin Biriş.
Totodată, el i-a sfătuit pe antreprenorii aflaţi la început de drum să nu se teamă să publice informaţii despre afacerile lor pe conturile personale de social media.
„Cel mai mare endorser pentru businessul vostru sunteţi chiar voi şi ar trebui să vă folosiţi de puterea personală pentru a vă aduce clienţi. Comunicaţi şi pe conturile voastre personale pentru că reţelele sociale prioritizează conţinutul publicat de oameni pe conturile lor în faţa mesajelor postate pe paginile companiilor”, a mai precizat Călin Biriş.
Platforma Pluxee IMM Connect este deschisă gratuit antreprenorilor şi managerilor de IMM-uri, care pot deveni parte din această comunitate completând rapid un scurt formular. După ce s-au alăturat comunităţii, pot viziona integral workshopul „Creşte-ţi afacerea pe social media”, susţinut de Călin Biriş, pentru mai multe îndrumări despre cum micile afaceri pot obţine vizibilitate în mediul online, şi pot avea acces la mai multe resurse importante create de specialişti din diverse domenii.
