Într-o piaţă în care majoritatea producătorilor aleg calea distribuitorilor, Gitana Winery 1953 — brand născut în Republica Moldova — a ales să îşi creeze propriile entităţi comerciale în pieţe precum România, Germania, Elveţia sau Japonia. O strategie de expansiune curajoasă, concepută şi coordonată de familia Dulgher.
Dulgher Family Estate: de la pământul Moldovei spre pieţele rafinate ale lumii
Dulgher Family Estate este brandul sub care s-a dezvoltat în ultimii ani un grup de companii în Europa şi Asia, care în acest moment distribuie vinurile Gitana Winery 1953 în toată lumea.
„Am ales să creăm entităţi comerciale proprii în fiecare ţară sau regiune în care ne-am extins. Consider că este singura modalitate prin care putem avea control deplin asupra felului în care brandul Gitana este poziţionat, asupra contextelor în care vinul nostru este comercializat şi asupra valorilor cu care se asociază”, explică Lilia Dulgher – Director Dezvoltare a acestui brand.
Această alegere neobişnuită în peisajul vitivinicol regional plasează Gitana într-un model integrat: de la planta sădită pe cele aproape 400 de hectare ale podgoriei, până la poziţionarea sticlei în restaurantele de top ale lumii, totul este controlat de familie.
„Gitana Winery 1953 a pornit ca o vinărie de familie în Republica Moldova, construită de părinţii mei, Svetlana şi Petru Dulgher. Apoi, sora mea Iuliana şi cu mine ne-am alăturat. Familia mea a lucrat 24 de ani la restaurarea vinăriei din satul Ţiganca şi la construirea acestui ecosistem în care avem control complet asupra fiecărei etape de producţie şi distribuţie.”
România – piaţa în care Gitana a devenit „acasă”
România este a doua casă pentru Gitana Winery, după Moldova. Extinderea a început în 2014, prin fondarea companiei Casa de Vinuri Gitana, iar astăzi brandul are aici una dintre cele mai solide prezenţe comerciale.
„În anul 2024 am trecut de 900.000 de sticle vândute şi de 5 milioane de euro cifră de afaceri. Avem acoperire în retail, HORECA şi în magazine specializate. Distribuţia este realizată intern, de o echipă care ştie exact unde şi cum trebuie să fie prezentă Gitana”, afirmă Lilia Dulgher.
Lupi – vinul ambasador al Gitana Winery 1953
„Lupi este vinul care ne-a deschis porţile lumii – în Asia, America şi Europa. Inclusiv în Japonia, unde prim-secretarul primului ministru, Shigeru Ishiba, a recunoscut acest vin şi a spus că i-a rămas în memorie. Pentru mine, acel moment a fost o imensă bucurie şi o validare profundă.”
Lupi a fost şi ambasadorul cu care Gitana a pătruns pe piaţa americană, printr-un parteneriat unic cu platforma Vivino – o premieră pentru o vinărie din Europa de Est.
„Prin Vivino, nu doar că vindem direct, dar este primul vin pe care această platformă l-a importat direct de la producător, din toată Europa de Est”, spune Lilia.
Elveţia – showroom premium şi vinuri din colecţia privată
„Elveţia este a doua ţară, după România, în care am înfiinţat o companie proprie, în 2022 – Gitana Wine House GmbH. În acest an vom deschide un showroom premium la Zurich, gândit ca o ambasadă a vinurilor Gitana. Acolo vom avea inclusiv vinuri din colecţia privată a familiei – ediţii rare, vintage-uri care nu au fost niciodată comercializate.”
Publicul ţintă este cel format din cunoscători care caută nu doar un vin de calitate, ci o experienţă autentică, asociată cu rafinament şi exclusivitate.
Japonia – o piaţă de artă, precizie şi încredere
În 2024, Dulgher Family Estate a lansat Gitana Winery 1953 Asia Co., Ltd la Tokyo, compania care va coordona expansiunea pe pieţele asiatice: Japonia, Coreea, China, Taiwan.
„În Japonia, scopul nu este să fim într-un lanţ de restaurante. Căutăm acele locuri mici, de 8–10 locuri, unde patronul este şi chef, şi somelier. Dacă el alege Gitana, înseamnă că asociază propriile valori – rafinament, respect, excelenţă – cu vinul nostru.”
Germania – vinuri moldoveneşti în gastronomia de top
Vingher GmbH este o compania nou creată în Germania, care devine noul hub european din care, practic, se vor face toate exporturile internaţionale de produse ale companiei noastre. Aici s-a format o echipă care dezvoltă colaborări în marile lanţuri de retail şi în Horeca.
Vinurile Gitana sunt incluse acum în evenimente tematice, degustări, pairing-uri şi iniţiative gastronomice de top.
Valorile Gitana – de la terroir la excelenţă controlată
„Suntem un brand de familie, deţinem o vinărie istorică a Republicii Moldova, fondată în 1953. Vinăria a fost restaurată de familia Dulgher în ultimele 2 decenii şi jumătate şi aici procesăm producţia de vin de pe aproape 400 de hectare de viţă-de-vie, o podgorie plantată după strategia proprie în anul 2001. Acest lucru ne permite să facem selecţie parcelară, să controlăm fiecare pas al procesului de vinificaţie şi să garantăm constanţa stilului Gitana.”
Gitana Winery 1953, sub cupola Dulgher Family Estate, nu reprezintă doar un producător de vin, ci creatorii unei filozofii de business ce are familia ca element central: control complet, strategie adaptată, identitate de familie şi produse gândite la nivel de excelenţă.
