Evenimente

Echipa VTEX România a modernizat platforma digitală a gigantului german OBI, cu funcţionalităţi care pot accelera afacerile retailerilor autohtoni

13 iun 2024 121 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

VTEX, platforma enterprise de comerţ digital cu ajutorul căreia brandurile şi retailerii îşi gestionează operaţiunile de comerţ la nivel global, şi-a consolidat prezenţa în Europa, cu sprijinul echipei VTEX din România care a reuşit să încheie şi să coordoneze un parteneriat strategic cu OBI, un important retailer multinaţional de bricolaj.

Gigantul cu venituri de 8,2 miliarde de euro înregistrate în 2023, prezent în 10 ţări şi un portofoliu de 645 de magazine în Europa, a ales VTEX în locul altor platforme de comerţ digital datorită abilităţilor sale de automatizare a proceselor de business, de simplificare a infrastructurii necesare operaţiunilor de comerţ digital şi de îmbunătăţire a experienţei clienţilor.

„Platforma scalabilă VTEX ne-a permis să fim mai aproape de potenţialul nostru inovator, să ne eficientizăm operaţiunile şi să ne adaptăm mai rapid la cerinţele în schimbare ale pieţei”, a declarat Tim Engler, Senior Vice President, responsabil pentru IT în cadrul grupului OBI.

Implementarea platformei de comerţ digital pentru gigantul OBI reprezintă o consolidare a activităţii VTEX în regiune şi demonstrează calitatea talentului local în industria IT.

Într-o lume în care experienţa de cumpărare a consumatorilor a devenit esenţială pentru succesul oricărui retailer, echipa VTEX România a reuşit să ofere clienţilor germani ai OBI un proces de achiziţii mai uşor, rapid şi eficient.

Gestionând operaţiunile VTEX din CEE şi Germania, echipa din România a fost implicată în mod direct şi decisiv în asigurarea acestui parteneriat pe tot parcursul proceselor de negociere şi implementare. Managementul programului a fost asigurat de Cătălin Vlădescu, VP of Growth pentru VTEX CEE & Germania, care s-a relocat în Germania timp de un an pentru a supraveghea implementarea end-to-end a acestui client strategic, care a durat 18 luni.

„Unul dintre motivele pentru care OBI a ales VTEX este faptul că, din perspectiva funcţionalităţilor pe care le oferim şi a costurilor de achiziţie şi mentenanţă, avem un pachet foarte competitiv. În plus, echipa VTEX România a demonstrat că dispune de know-how-ul necesar de a coordona un proiect atât de important”, a explicat Cătălin Vlădescu.

Multinaţionala braziliană a modernizat platforma online a retailerului şi a integrat canalele de ecommerce digitale, cele 349 de magazine fizice de pe teritoriul Germaniei, dar şi vânzători terţi, într-o platformă tranzacţională unică. Acest proces a extins oferta de produse comercializate de retailerul german şi va continua să asigure clienţilor o experienţă de cumpărături adaptată nevoilor lor, oferind opţiuni de livrare şi ridicare a produselor personalizate în funcţie de cerinţele acestora. Cu magazine fizice integrate la nivel naţional, clienţii pot ridica în mod convenabil comenzile plasate online în doar două ore de la înregistrarea acestora. Pe lângă funcţia de tranzacţionare, noua platformă le oferă celor de la OBI şi abilitatea de a integra mai uşor furnizorii de servicii prin conectivitate de tip "plug&play", dar şi propriul marketplace.

Un alt beneficiu important pe care OBI l-a înregistrat ca urmare a parteneriatului cu VTEX a fost creşterea agilităţii de dezvoltare, întregul ciclu de viaţă al dezvoltării de noi funcţionalităţi, de la concept până la lansare, fiind redus semnificativ. Modulul logistic al VTEX a permis, de asemenea, ca OBI să acomodeze funcţionalităţi specifice de dropshipping. Astfel, retailerul german poate stabili termene de livrare la nivel de SKU, asigurându-se că clienţii primesc informaţii exacte şi actualizate despre timpul de livrare pentru fiecare articol din comanda lor.

În viitor, VTEX şi OBI intenţionează să îşi consolideze colaborarea prin implementarea unor soluţii suplimentare disponibile în catalogul VTEX Commerce Core în 2024 şi 2025.

Capacitatea de a dezvolta şi de a integra rapid noi funcţionalităţi, agilitatea în răspunsul la cerinţele pieţei şi îmbunătăţirea continuă a experienţei de cumpărare sunt aspecte esenţiale în contextul actual al comerţului digital şi pot ajuta retailerii să facă faţă provocărilor în creştere ale pieţei. Toate aceste soluţii şi funcţionalităţi oferite de platforma VTEX se adresează tuturor retailerilor, inclusiv celor locali.

Prin colaborarea cu VTEX, OBI se alătură unui portofoliu select de clienţi printre care: Auchan, Carrefour, Colgate, Motorola, Sony, Stanley Black & Decker, Whirlpool, Macromex, Floria şi mulţi alţii.