Lumea este astăzi într-o perpetuă mişcare. Totodată, acum, mai mult ca niciodată, timpul înseamnă bani. Astfel, minutele sau chiar orele petrecute în trafic se traduc în pierderi. În aceste condiţii, în care nevoia de deplasare creşte, dar oraşele sunt mai congestionate decât anterior, trotinetele se remarcă drept un câştigător în această cursă a mobilităţii urbane.
Nu este însă vorba de orice trotinetă, o analiză a Altex, liderul incontestabil al retailului electroIT local, arată că preferinţele consumatorilor se îndreaptă în 2023 către trotinete electrice premium.
Vehiculele verzi – fie ele pe două, fie pe patru roţi - au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, în unele ţări ajungând să domine vânzările de profil, dat fiind că astăzi consumatorii sunt mai atenţi la mediul înconjurător şi pun accentul tot mai mult pe bunăstare. În acest context, trotinetele electrice se evidenţiază şi mai mult, pentru că ele reprezintă o soluţie rapidă şi comodă pentru deplasările atât pe distanţe scurte, cât şi pe distanţe medii sau chiar lungi.
„Astăzi, trotinetele electrice au devenit tot mai eficiente şi mai performante, acestea fiind tooluri smart de mobilitate, mult mai sustenabile cu mediul înconjurător faţă de variantele clasice existente pe piaţă“, spune Oana Titirig, Business Unit Director Sport în cadrul Altex România.
Retailerul electro-IT, ce deţine o reţea de peste 125 de magazine fizice sub brandurile Altex şi Media Galaxy, dar şi două magazine online sub aceste nume, oferă o gamă completă de produse în această categorie.
Astfel, clienţii pot alege în categoria de trotinete electrice dintr-o paletă largă de opţiuni, preţurile acestor vehicule variind între 799 de lei şi 13.999 de lei.
În ceea ce priveşte consumatorii, ei se orientează în special către articolele din segmentul de mijloc, acolo unde un produs costă între 1.500 şi 2.500 de lei. Există însă interes crescut şi pentru produsele premium, al căror preţ sare de acest prag. Acestea din urmă înregistrează creşteri de vânzări de două cifre, un avans mult mai rapid decât în cazul celorlalte segmente.
„Observăm un trend clar în rândul clienţilor, care se îndreaptă către gama premium a trotinetelor electrice, cu preţuri de pornire de la 2.500 lei. Vânzările din acest segment au înregistrat o creştere de peste 20% în primele opt luni din acest an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022“, completează Oana Titirig.
Concepute pentru a fi compacte şi uşor de manevrat, trotinetele electrice sunt opţiuni ideale pentru deplasările în mediul urban. Tocmai de aceea, cele mai importante vânzări din acest an sunt înregistrate în oraşele Bucureşti, Timişoara şi Craiova.
În ceea ce priveşte comportamentul de cumpărare, clienţii adoptă o abordare similară cu cea din industria electro-IT, unde Altex are o experienţă de peste trei decenii, principalele criterii de selecţie în segmentul trotinetelor fiind caracteristicile produselor (roţi 8,5 inch), funcţiile smart şi autonomia acestora (începând de la 25 de kilometri).
„Consumatorii apreciază în mod evident funcţiile smart, autonomia şi fiabilitatea ridicată a produselor. Românii sunt dispuşi să investească mai mult într-un mijloc de transport pe care îl folosesc în mod regulat“, adaugă Oana Titirig.
Cele mai cumpărate branduri de trotinete electrice sunt Ninebot, Myria, Xiaomi, Freewheel şi Aprilia. Totuşi, când vine vorba de achiziţii, înainte de a lua decizia finală, clienţii se informează online, creează liste de favorite şi monitorizează preţurile din piaţă.
Când vine vorba de achiziţia propriu-zisă însă, clienţii preferă mediul offline, astfel că vânzarea trotinetelor electrice are loc în proporţie de 90% în magazinele fizice şi 10% în mediul online.
Această tendinţă reflectă preferinţa majoritară a consumatorilor pentru experienţa completă din magazine, ce încorporează atât zona de consiliere specifică, cât şi posibilitatea testării produselor. Contează şi că Altex pune la dispoziţie şi opţiuni de echipament de protecţie, astfel încât utilizatorii să se bucure în deplină siguranţă de experienţa cu trotineta electrică, indiferent de modelul ales. Tot în sprijinul clienţilor, Altex oferă opţiuni extinse pentru servicii de service şi reparaţii prin intermediul magazinelor sau a partenerilor colaboratori.
Retailerul electroIT Altex este de altfel un susţinător şi un promotor al unui stil de viaţă activ, fiind, printre altele, partener al competiţiei de ciclism L’Étape Romania by Tour de France care a avut loc pe 27 august în Bucureşti.
Oana Titirig, Business Unit Director Sport în cadrul Altex România: „Astăzi, trotinetele electrice au devenit tot mai eficiente şi mai performante, acestea fiind tooluri smart de mobilitate, mult mai sustenabile cu mediul înconjurător faţă de variantele clasice existente pe piaţă“.