Auto

Iarna în SUV. GALERIE FOTO

05 dec 2012 1891 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Şi nu vorbim de orice SUV-uri, ci de modelele full-size care oferă acelaşi confort de limuzină indiferent că se rulează pe autostradă, macadam, drum forestier, dune de nisip sau off-road greu.

Istoria SUV-urilor a pornit odată cu prima generaţie a Ranger Rover, undeva la începutul anilor '70.

Urmându-le exemplul, abia la finele anilor '90, ceilalţi constructori s-au aventurat în zona SUV-urilor premium şi de lux, primul fiind Mercedes-Benz cu ML lansat în 1997. Range Rover a rămas însă un punct de referinţă, chiar şi acum, când a ajuns la cea de-a patra generaţie. Cel de-al patrulea Range Rover este construit în premieră pe o structură avansată de aluminiu, ce duce la o reducere a greutăţii cu până la 420 kg. De asemenea, noul model este disponibil în trei variante de motorizare: prima variantă constă într-un propulsor diesel de trei litri, de 258 CP, în vreme ce a doua este reprezentată de dieselul V8 de 4,4 litri şi 339 CP.

Cea de-a treia variantă Supercharged, şi cea mai puternică, este reprezentată de un motor pe benzină supraalimentat de cinci litri , care livrează 510 CP, adică suficient pentru a face SUV-ul să se simtă ca un automobil sport.

În ceea ce priveşte interiorul, noul Range Rover a fost regândit într-o variantă clasic modernistă, cu suprafeţe elegante care pot fi personalizate graţie unei game largi de opţiuni: 16 teme de culori interioare, şapte opţiuni de ornamente din lemn şi una din fibră de carbon, trei culori pentru plafonul interior, dar şi plafon panoramic.

Toate acestea deoarece Range Rover este un automobil cu un număr aproape nelimitat de roluri, poate fi un off-roader perfect pentru sezonul de vânătoare, unul de aventură pe dunele din deşert, dar şi o limuzină folosită la evenimente oficiale şi, de ce nu, un fashion-statement al starurilor dispuse să plătească sume exorbitante pentru a-şi personaliza bolidul de lux.

Un nume care a reuşit să se impună în ultimul deceniu pe această piaţă este şi Porsche. Cunoscut datorită automobilelor sale sport, constructorul german nu a rămas imun cererii tot mai mari de SUV-uri de lux.

Şi pentru că în Europa orice SUV se vinde în volume rezonabile numai dacă are motor diesel, şi Porsche a venit cu această soluţie.

Prima dată cu un diesel de trei litri, V6, împrumutat de la Volkswagen şi perfecţionat de inginerii de la Porsche, după care cu unul V8 de 4,2 litri de aceeaşi origine, dar mult mai sportiv.

A doua generaţie a Cayenne este disponibilă acum şi în versiunea Cayenne S Diesel, cu V8-ul de 382 CP şi 850 Nm. Cifrele seci pot fi reflectate în realitate doar prin sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde, adică cu două secunde mai puţin decât în cazul primului diesel. Ajutat de un rezervor de combustibil de 100 de litri disponibil opţional şi de cutia de viteze automată cu opt trepte şi sistem Start Stop, noul Cayenne S diesel are o autonomie teoretică de 1.200 de kilometri şi un consum mediu de 8,3 l/100 km. Exteriorul şi interiorul sunt identice cu cele ale variantei S pe benzină, cu excepţia inscripţiilor discrete "dieselî de pe aripile faţă.

Aşa cum maşinile sport sunt proiectate special pentru asfalt uscat şi anotimpul cald, SUV-urile sunt perfecte pentru drumurile de iarnă, atât cele din Bucureşti, cât şi de munte.