Auto

Cum arată un coş de picnic de 21.000 de euro creat special pentru Bentley: "Cerinţele de personalizare sunt fireşti. Nu există nu se poate". Galerie Foto

05 ian 2017 1790 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Automobilele în perioada interbelică erau realizate întocmai precum operele de artă. Producătorul în sine realiza numai motorul, transmisia şi şasiul, iar caroseria şi interiorul erau produse separat de către un carosier. De ce? Pentru că un carosier, la acea vreme, acorda mult mai multă atenţie detaliilor, iar luxul stă tocmai în aceste detalii legate de personalizarea unui automobil.

Anii au trecut, iar noile sisteme de producţie au permis realizarea în acelaşi loc a şasiului alături de interior şi caroserie, în unele cazuri acestea reflectând întocmai gusturile clientului.

Dincolo de pielea cea mai fină şi furnirul cel mai nobil, mai nou, luxul înseamnă şi accesul la cele mai noi tehnologii.

Cele mai exclusiviste automobile ce pot fi cumpărate oficial din România sunt cele ale Bentley, iar acum prestigiosul brand britanic are în ofertă de la coupeuri la limuzine de lux alături de cel mai puternic şi rapid SUV din lume.

„În cazul Bentley, cea mai recent accesoriu exclusivist este Linley Hamper, un coş de picnic creat de Mulliner pentru Bentayga, având preţul de 21.000 euro. Linley Hamper include trei compartimente echipate cu veselă, tacâmuri şi pahare de lux şi este ancorat în portbagajul SUV-ului printr-un sistem special care permite glisarea lină către marginea haionului“, explică Mihaela Tudorică, brand manager Bentley în cadrul Porsche Inter Auto.

Exteriorul coşului de picnic este lucrat manual de artizanii Mulliner şi poate fi personalizat, la fel ca interiorul, după preferinţele clientului. La interior, acesta poate alege dintre o varietate de nuanţe: Camel, Hotspur, Linen, Magnolia, Beluga sau New Market Tan.

Când este vorba de Bentley, nu există „excentric“, nici măcar când vine vorba de o nuanţă neobiş­nuită pentru caroserie.

„Cerinţele de personalizare sunt fireşti şi de fiecare dată binevenite. Clienţii Bentley sunt chiar îndrumaţi să aleagă soluţii de personalizare pentru modelul dorit, pentru ca acesta să le reflecte preferinţele şi pasiunile în cât mai mare măsură. Iar Bentley nu spune niciodată „nu se poate“.

O accesorizare specială ar fi cea realizată cu ajutorul ornamentelor de pe panoul de bord, care s-au transformat în inserţii de piatră naturală în locul tradiţionalelor furniruri de lemn“, spune Mihaela Tudorică.

Cerinţele de personalizare sunt din cele mai diverse, iar costurile diferă mult de la un client la altul. În medie, clienţii pot investi în aceste soluţii de personalizare până la 20% din valoarea limuzinei sau a SUV-ului de lux al Bentley.

„Unul dintre cele mai deosebite accesorii este, fără îndoială, ceasul Mulliner Tourbillon by Breitling, ce poate fi încastrat în bordul Bentayga. Turnat în aur de 18K alb sau roz, Mulliner Tourbillon by Breitling este o operă de artă, care îmbină splendoarea materialelor nobile naturale cu tehnologia de ultimă oră şi precizia deja renumită a orologerilor elveţieni“, spune directorul mărcii.

Cei ce doresc să ducă personalizarea la un cu totul alt nivel pot apela la metale preţioase sau la nestemate. De obicei însă, astfel de elemente sunt utilizate pentru individualizarea automobilelor Bugatti, cele mai scumpe şi exclusiviste din lume.

„La Bugatti, de cele mai multe ori, pietrele pretioase sunt alese special pentru a fi inserate chiar pe volanul viitoarei achiziţii. Pentru celelalte mărci, piaţa autohtonă este mai temperată în ceea ce priveşte acest gen de solicitări.“

Tot în segmentul de lux, dar în zona sub 200.000 de euro, joacă brandurile premium, cele precum BMW, Audi sau Mercedes-Benz alături de Jaguar şi Range Rover.

Anul trecut BMW a venit cu noua generaţie a limuzinei Seria 7, limuzină care a propus cele mai avansate sisteme disponibile pe un automobil la acea vreme, de la controlul autoturismului din cheie la condusul autonom. De asemenea, constructorul german a venit şi cu noi propuneri în materie de a personaliza automobilele.

„Exclusivitatea este un argument foarte valoros pentru clienţii noştri. În acest an am reuşit livrarea câtorva modele exclusiviste. Răspunsul pieţei a fost excelent, cu potenţial mult mai mare decât cota alocată.  Dintr-un total de 100 de exemplare la nivel mondial de BMW Individual Seria 7 THE NEXT 100 YEARS am livrat deja unu în România şi ne pregătim pentru un al doilea“, explică Alexandru Şeremet, directorul de comunicare al BMW Group România. În acest caz este vorba de un model cu adevărat exclusivist care vine cu un pachet de echipamente de aproximativ 50.000 euro (preţ cu TVA) şi cu o culoare unică cu un preţ de aproximativ 10.000 euro.

Reprezentanţii BMW subliniază că datorită diviziei In­dividual Manufaktur singurele limite pe care le mai are gradul de personalizare al limuzinelor bavareze este decis numai de elementele de siguranţă sau de strategia companiei. În România, potrivit oficialilor companiei, cei mai mulţi clienţi optează pentru Individual Collection care include atât nuanţe exclusiviste pentru caroserie şi materiale deosebite, precum pielea fină Merino pentru interior.

Tot din categoria exemplarelor realizate în ediţie limitată s-au livrat în România câte un exemplar din BMW M4 GTS (ediţie limitată la un total mondial de 700 de exemplare, preţ peste 151.000 Euro cu TVA inclus), cel mai rapid şi performant model al mărcii din istorie, şi un BMW M3 „30 Years M3“ (ediţie limitată la 500 de exemplare la nivel global), un model aniversar dedicat unei aniversări speciale pentru marcă.

Cele mai exclusiviste opţionale în gama BMW au venit  cu noul BMW Seria 7. Una din cele mai speciale este Executive Lounge (preţ 12.171 euro cu TVA inclus), pachetul care include gama completă de opţiuni de confort pentru locurile din spate: scaune individuale (cu reglaje multiple, masaj cu 7 programe şi 3 niveluri de intensitate, încălzire şi ventilaţie şi cu rabatarea completă a scaunului dreapta faţă), funcţie Rear Seat Entertainment (cu ecrane în spătarul scaunelor, player BlueRay, co­nectare HDMI sau funcţie wireless pentru conectare căşti) şi consolă spate Executive Lounge (include tableta pentru controlul funcţiei automobilului). Acest pachet este disponibil exclusiv pentru BMW Seria 7 cu ampatament lung şi a fost comandat pentru 25 de modele dintr-un total de 40 comandate în acest an. Un alt echipament de avangardă este sistemul de faruri laser adaptive, Seria 7 fiind singurul automobil din lume care poate fi echipat cu această tehnologie. La un preţ de 3.000 de euro cu TVA, doi din trei clienţi au optat, în medie, pentru acest opţional şi reprezentanţii mărcii se aşteaptă ca interesul pentru farurile laser să rămână foarte mare între clienţii modelului. Pachetul de boxe Bowers and Wilkins care echipează BMW Seria 7 este în acest moment unul din cele mai sofisticate şi avansate sisteme de sunet de pe piaţă. Unic în industria auto, acesta foloseşte tehnologia Dimond a mărcii pentru a asigura un nivel de claritate a sunetului fără precedent. Alte detalii includ tehnologia Nautilus, pentru disperisa optimă a sunetelor înalte, tehnologia pentru medii şi Rohacell pentru două subwoofer. Sistemul de sunet este disponibil pentru 5.750 euro (TVA inclus) şi a fost comandat până acum de 1 din fiecare 4 clienţi ai BMW Seria 7.

BMW oferă un program foarte complex de personalizare care include o selecţie de culori spectaculoase, cu o strălucire specială, piele de calitate deosebită sau inserţii de lemn atent selectate, jante şi câteva echipamente precum frigiderul integrat în bancheta spate pentru BMW Seria 7. În acest an aproximativ 10% din clienţii de BMW Seria 7, de exemplu, au optat pentru o culoare specială BMW Individual. Opţiunea este disponibilă pentru întreaga gamă de modele începând cu BMW Seria 3. Preţul unei culori speciale poate urca până la 10.000 euro, aşa cum este cazul ediţiei aniversare BMW Individual Seria 7 NEXT 100 YEARS. Suplimentar, pentru clienţii care într-adevăr îşi doresc un automobil unicat este disponibil programul BMW Individual Manufaktur. Înainte de a ajunge la client, automobilele sunt trimise aici pentru a primi un tratament special. Clientul poate selecta din sute de nuanţe de culori sau poate să propună materiale proprii pentru piele sau inserţiile de lemn, dacă acestea trec testele de calitate. De-a lungul timpului, BMW a colaborat cu manufacturieri specializaţi şi a prezentat automobile care au finisări cu argint la interior şi exterior (de exemplu grila de radiator sau logo capotă) şi a folosit materiale exotice, aşa cum este pielea de somon pentru anumite inserţii în bord. De asemenea clienţii pot opta pentru personalizări suplimentare, aşa cum este brodarea iniţialelor în tetiere. Clienţii BMW Individual Manufaktur sunt foarte rari atât la nivel mondial, iar în România acum încep să descopere valoarea acestui program, odată cu Seria 7. BMW Individual Manufaktur vine cu un set de soluţii de care beneficiază în special clienţii de modele superlux, aşa cum este Rolls-Royce.