Gastronomie

Care este povestea celui mai nou winebar din Bucureşti: Aici ne propunem să aducem şi vinul şi arta printre oameni, iar dacă nu îţi plac vinul, arta, muzica sau mâncarea înseamnă că e posibil să fi trăit degeaba

16 mar 2021 716 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Arta şi vinul presupuneau, până nu demult, o complexitate a savurării acestora care le făcea aproape intangibile. Toate bune şi preţioase până anul acesta, când într-o casă frumoasă din Cotroceni s-a deschis The Great Hill, un winebar exclusivist nu prin rigori închipuite, ci prin misiune, aceea de a aduce vinul bun şi arta contemporană printre oamenii obişnuiţi.

„The Great Hill sau Galeria de vin şi artă, cum îi mai spunem noi, a fost deschis pe data de 29 ianuarie 2021. Locul care adăposteşte acum winebarul nostru a fost, ca să îl citez pe actualul proprietar, «o casă de petrecăreţi», situată în Cotroceni, pe strada Louis Pasteur“, spune Marcel Vulpoi, iniţatorul proiectului The Great Hill, antreprenor în domeniul consultanţei financiare, profesor la Academia de Studii Economice, colecţionar de artă şi unul dintre acţionarii cramei Gramofon Wine.

Cu o astfel de carte de vizită, mulţi ar crede că Marcel Vulpoi este un fin cunoscător al vinului şi al artei. Dar din spusele sale, cu alte ocazii, iniţiatorul The Great Hill este mai degrabă un om curios care ştie că lucrurile bune nu sunt destinate doar unei elite, ci mai tuturor celor care doresc să le încerce.

De altfel, chiar dacă numele winebarului te-ar putea ispiti să crezi că este o rafinată găselniţă de marketing, este de fapt o traducere cât se poate de directă a denumirii celei mai bune zone viticole din România, Dealul Mare.

„Conceptul este unul simplu: la vin şi la artă nu trebuie să te pricepi ca să îţi placă. Mulţi consumatori de vin sau de artă se iau mult prea în serios învârtind paharul sau stând cu bărbia în palmă de zici că lansează navete în spaţiu. Or, în acest winebar ne propunem să aducem şi vinul şi arta printre oameni.“

Lucrările de amenjare au durat circa şapte luni, acestea fiind coordonate pe linia de design de Cristina Joia. Misiunea ei a fost oarecum o premieră şi anume să unifice linia mai libertină a băutorilor de vin cu linia artistică dată de numeroasele tablouri.

„La The Great Hill sunt «piese speciale» atât în sticle, cât şi pe pereţi. Începând cu vinurile care nu se găsesc în mod curent pe piaţă de la cele opt crame din Dealu Mare şi terminând cu tablouri de excepţie semnate de Sorin Ilfoveanu, Maria Jarda, Sorin Adam, Dumitru Macovei şi mulţi alţi pictori pe care vă invit să-i descoperiţi.“

Winebarul are 40 de locuri la interior, împărţite în trei saloane (alb, rose şi roşu), dar şi o terasă acoperită cu boltă de viţă-de-vie de circa 40 de persoane.

„În spatele The Great Hill stau cramele din Dealu Mare care au înţeles că vinul este în primul rând un pretext pentru o întâlnire cu prietenii şi o experienţă a descoperirii chiar şi în paralel sau în blind. Aceste crame sunt în ordine alfabetică: 1000 de Chipuri, Aurelia Vişinescu, Davino, Gramofon, Lacerta, Licorna, Serve şi Via Marchizului. Despre acţionari, aceştia sunt un ospătar, un comersant de vinuri şi un profesor“, spune zâmbind Marcel Vulpoi.

Dincolo de vinurile foarte bune şi de arta expusă, winebarul va găzdui şi o serie de experienţe amuzante.

„Se vor face concursuri în blind între zone geografice din România de tipul Dealu Mare împotriva altor zone, dar şi concursuri cu vinuri din alte ţări, de exemplu Dealu Mare vs. Italia, concursuri ce au ca juriu … clienţii. Nu este important câştigătorul, ci importantă este descoperirea vinurilor.“

Mai mult, winebarul va facilita interacţiunea dintre oaspeţi şi artă, renunţând la rigorile unei galerii.

„Pe lângă faptul că obiectele de artă vor putea fi achiziţionate, ne propunem ca cel puţin o dată pe lună să punem pe simezele The Great Hill un pictor contemporan care să expună, să prezinte şi, de ce nu, să vândă lucrările sale la un pahar cu vin.“

Meniul este la fel de binevoitor pentru oricine este suficient de curios şi insuficient de intimidat de toată propaganda exclusivistă care a pus vinul într-un turn de fildeş.

„Brânzeturile şi mezelurile provin atât de pe plan local, cât şi din produsele deja consacrate pe plan internaţional. De altfel, atât la coldcuts (platouri de mezeluri şi/sau brânzeturi – n. red.), cât şi la vinuri avem o politică de preţuri foarte amuzantă. De exemplu, la vinuri toate au acelaşi preţ, clientul plătind unul, trei sau cinci pahare, având posibilitatea să deguste cinci vinuri cu cât ar plăti în altă locaţie pe jumătate de sticlă.“

Abordarea aceasta veselă este cum nu se poate mai binevenită, mai ales după un an de stat în casă, în care am trăit atât de multe experienţe virtuale încât parcă am uitat cum să mai fim oameni.

„Şi vinul şi arta sunt făcute pentru socializare, nu pentru distanţare. Degustările de vinuri virtuale, sau cum spunea un prieten, teledegustările, precum şi tururile virtuale ale unor muzee sau galerii au farmecul apei plate cu lămâie: mai merg din când în când, dar apa conţine bacterii şi lămâia e acră.“

Şi feedback-ul a fost peste aşteptări, cum era de aşteptat, primii clienţi devenind deja clienţi fideli.

„The Great Hill este un loc destinat oamenilor relaxaţi sau care doresc să se relaxeze. Sau cum spunem noi: dacă nu îţi plac vinul, arta, muzica sau mâncarea înseamnă că e posibil să fi trăit degeaba.“