Auto

Blindat, în trei uşi, în cinci uşi, pick-up, pick-up 6x6, Landaulet şi desigur, „Papa-mobil“. Pe scurt, Clasa G de la Mer­cedes-Benz cuprinde automobilele care au scris istoria secolului XX şi care o scriu în continuare şi în secolul al XXI-lea

01 mar 2018 1378 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Industria auto modernă a cunoscut câteva automobile emblematice, automobile peste care nici măcar timpul nu a îndrăznit să treacă. G de la Mercedes-Benz este fără îndoială unul dintre acestea şi este totodată unul care acum îşi retrăieşte tinereţea, în pofida faptului că designul său exterior este aproape neschimbat de aproape 40 de ani.

 

 

Blindat, în trei uşi, în cinci uşi, pick-up, pick-up 6x6, Landaulet şi desigur, „Papa-mobil“, Clasa G de la Mer­cedes-Benz sunt automobilele care au scris istoria secolului XX şi care o scriu în continuare şi în secolul al XXI-lea.

Sinonim cu performanţele extreme, fiind conceput inclusiv ca automobil de teren pentru armata germană, dar şi pentru luxul dus la extrem, mai ales în versiunea G650 Landaulet prezentată anul trecut, G-ul este maşina celor care doresc performanţă fără compromisuri.

Tocmai de aceea, inclusiv Vladimir Putin utilizează din când în când un astfel de automobil.

Desigur, acum G-ul vine cu aceeaşi bază, însă cu noi coordonate care să îl plaseze în vârful piramidei luxului. Şi desigur, lux nu înseamnă numai confort, ci şi faptul că poţi ajunge oriunde, în cele mai bune condiţii cu putinţă.

„Noua Clasa G rescrie standardele în toate privinţele - atât la nivel de performanţă on & off-road, cât şi în ceea ce priveşte confortul şi telematica. Cel mai longeviv model de producţie de serie al Mercedes-Benz este echipat ideal pentru a-şi continua povestea de succes. Concret, noul G este în continuare un G autentic, dar îmbunătăţit“, a declarat Ola Köllenius, membru al boardului Daimler AG, Research & Development, Mercedes-Benz Cars.

Dezvoltarea noului model a adus cu sine o suită de provocări pentru echipa Mercedes-Benz. „Îmbunătăţirea la nivel tehnologic a unei legende, cum este cazul Clasei G, a fost deopotrivă o provocare şi o oportunitate“, a explicat Gunnar Güthenke, head al Off-Road Product Group în cadrul Mercedes-Benz.

Fiecare piesă şi fiecare şurub au fost analizate cu atenţie maximă. „La nivelul caroseriei, principala noastră preocupare a fost creşterea rigidităţii autovehicului, cât şi elementele conectoare dintre şasiul tip scară, pe de-o parte, şi suspensie şi trenul motor, pe de cealaltă“.

Aspectul exterior al SUV-ului nu a suferit schimbări semnificative din 1979 până în prezent. Mai mult, elementele reprezentative ale modelului continuă să aibă funcţionalităţile tradiţionale, adăugate la aspectul unic al Clasei G. Toate acestea se regăsesc şi la noua versiune. Mânerul inconfundabil al portierei şi sunetul caracteristic la închiderea portierei, ornamentele cu rol de protecţie sau roata de rezervă expusă pe uşa portba­gajului şi semnalizatoarele proeminente. Toate sunt încă elemente-cheie pentru noul model G.

În timp ce la exterior a fost păstrat designul emblematic al Clasei G, interiorul noii generaţii a fost modernizat, reinterpretând moştenirea vehiculului clasic. Designul reflectă aspectul exterior în habitaclu.

Prin caracterul său puternic de off-road şi dotările luxoase, Clasa G are deja o tradiţie importantă în ceea ce implică îmbinarea celor două extreme într-o simbioză armonioasă. Calitatea superioară a materialelor utilizate este inconfundabilă de la prima vedere şi atingere. Fiecare detaliu este finisat manual, cu fineţe absolută. 

Există numeroase trăsături de design exterior reprezentate la interiorul noii generaţii. Forma rotundă a farurilor din faţă, spre exemplu, este duplicată în forma gurilor laterale de ventilaţie. Similar este şi cazul indicatoarelor consacrate, transpuse în forma difuzoarelor de sunet.

Printre trăsăturile consacrate ale noului G se regăsesc şi mânerul dinaintea pasagerului faţă al maşinii, cât şi cele 3 comutatoare pentru diferenţialele blocabile, accentuate cu finisaje cromate. Ambele au fost optimizate meticulos şi păstrate drept trăsături caracteristice.

Panoul de instrumente, complet redesenat şi aranjat foarte clar, are în dotarea standard cadranele analogice rotunde, astfel că împătimiţii instrumentelor clasice rotunde nu vor fi dezamăgiţi. Similar cu modelele Clasa E şi Clasa S, panoul de instrumente poate include opţional un display mare, afişându-i şoferului informaţiile dorite în câmpul vizual direct al acestuia. În acest caz, cele două ecrane de 12,3 inch se îmbină vizual într-un afişaj comun de tip Widescreen Cockpit. Şoferii pot alege între trei stiluri diferite de afişaj - „Classic“, „Sport“ şi „Progressive“ - şi îşi pot configura totodată informaţiile şi modul de afişaj cel mai potrivit pentru nevoile lor individuale.

Scopul principal al dezvoltării noii generaţii a fost şi îmbunătăţirea performanţelor în teren accidentat. G-ul rămâne astfel un adevărat G - datorită şasiului său standard tip „scară“, celor trei diferenţiale 100% blocabile şi reducerii rapoartelor transmisiei în modulul „low-range“, ideal pentru condiţii off-road.

Sistemul Dynamic Select asigură numeroase opţiuni, în combinaţie cu noua suspensie şi dotarea opţională Adaptive Damping System. Prin intermediul acestora, şoferul poate modifica parametrii de amortizare la nivelul suspensiei în modurile „Sport“ şi „Comfort“, prin intermediul comutatorului. Concret, noul G detectează particularităţile drumului şi setează nivelul ideal de amortizare, permiţând inclusiv ajustarea rigidităţii amortizoarelor, spre exemplu, sau creşterea agilităţii Clasei G, în modul „Sport“.

Una dintre premisele pentru îmbunătăţirea capabilităţilor off-road este noul „G-Mode". Clasa G trece la „G-Mode" independent de programul de conducere ales, imediat ce este activat unul dintre cele trei diferenţiale blocabile sau funcţia „low-range“. Acest modul off-road adaptează amortizarea reglabilă a şasiului şi a direcţiei precum şi caracteristica de accelerare, evită schimbările inutile de viteze şi asigură o performanţă maximă în condiţii off-road. O mică pictogramă sub formă de „G" se aprinde discret în panoul de instrumente. Atenţia la detalii este un must, mai ales atunci când G-ul este sinonim cu luxul suprem. Dar, acest automobil nu doar arată a „fiară pe roţi“, ci şi este. Sub capota noului G se află un V8 pe benzină de 4,0 litri ce dezvoltă 422 CP şi oficial consumă în medie 12,3 litri/100 km. Pentru transmiterea puterii, cutia de viteze automată 9G-TRONIC cu convertizor de cuplu a fost adaptată pentru a satisface nevoile legendei off-road. Astfel, dezvoltatorii au reuşit să reducă timpii de schimbare şi de răspuns ai transmisiei în 9 trepte cu ajutorul unei aplicaţii software dedicate. Transmisia cu raporturi cu acoperire largă nu doar că facilitează condusul mai silenţios şi mai confortabil, în special la turaţii scăzute, dar contribuie totodată la reducerea consumului de carburant.

Noul G va fi lansat oficial pe piaţa locală în luna iunie 2018, preţurile în România începând de la 107.451 euro (TVA inclus), rămânând astfel la un nivel similar cu versiunea precedentă.

Specificaţia include o suită de dotări noi, precum farurile faţă LED, sistemele de asistenţă la conducere, interiorul exclusivist şi ultra-rafinat, cu scaune din piele, cât şi noua suspensie. Pentru cei mai exigenţi clienţi, Mercedes-Benz pune la dispoziţie dotări opţionale precum pachetul Exclusive Interior Plus, cu elemente ornamentale din piele pe panourile portierelor, pentru un plus de rafinament şi exclusivitate.

Pe scurt, Mercedes a reuşit să pună punctul pe G.