
Investiţie de peste 15 milioane euro într-un nou centru logistic de ultimă generaţie la Domneşti, lângă Bucureşti. Strategia companiei: digitalizare, optimizarea reţelelor logistice şi extinderea echipei.
Schrack Technik România, filiala grupului austriac Schrack Technik GMBH, cu o tradiţie de peste 100 de ani în industria instalaţiilor electrice, face un pas strategic semnificativ prin inaugurarea celui mai mare centru logistic de materiale electrice din ţară. Investiţia de peste 15 milioane de euro în noua unitate din Domneşti (lângă zona comercială Militari, judeţul Ilfov) marchează o etapă majoră în strategia de dezvoltare a companiei şi consolidează poziţia sa în topul celor mai performanţi furnizori din domeniu.
Cu o cifră de afaceri de peste 184 milioane de lei în 2024, Schrack Technik îşi propune să devină numărul 1 pe piaţa materialelor şi echipamentelor electrice din România.
„Acest nou centru logistic nu este doar o investiţie în infrastructură, ci un simbol al angajamentului nostru faţă de clienţi, parteneri şi echipă. Scopul nostru este managementul tuturor clienţilor, fie ei mici sau mari, livrarea a cât mai multe produse, la cât mai mulţi clienţi şi în cel mai scurt timp. Piaţa ne-a spus că am reuşit dar dacă vrem să continuăm acest crez, ne este clar că trebuie să investim. Noul centru logistic va eficientiza lanţul de aprovizionare, facilitând livrarea rapidă şi eficientă a produselor către cei 4.800 de clienţi din România”, afirmă Iulian Smarandache, Director General Schrack Technik România.
Nou centru logistic – infrastructura viitorului în domeniul echipamentelor electrice
Centrul Logistic Schrack Technik România este rezultatul unei implementări 100% Schrack – un proiect construit cu propriile noastre soluţii. Valoarea materialelor electrice utilizate depăşeşte 1.000.000 euro, transformând acest centru într-un reper de eficienţă, fiabilitate şi calitate.
„Este expresia concretă a încrederii noastre în ceea ce oferim: produse testate în propriile procese, pregătite să performeze în orice proiect, indiferent de dimensiune”, mai spune Iulian Smarandache, Director General al Schrack Technik România.
Cu o suprafaţă totală de 9.000 de mp în faza I (5.500 de mp depozit şi 3.500 mp de birouri), noul centru logistic a fost construit la cele mai înalte standarde europene. Clădirea integrează tehnologii verzi, panouri fotovoltaice de 400 KW, pompe de căldură şi eficienţă energetică standard A++, dar şi o instalaţie electrică realizată aproape exclusiv cu produse Schrack.
Planurile companiei includ extinderea depozitului cu încă 8.500 de mp în faza II, transformând astfel centrul logistic într-un hub regional cu rol strategic pentru aprovizionarea ţărilor din regiune. Investiţia vine pe fondul unei dezvoltări rapide în ultimii ani: doar în primele 5 luni ale lui 2025, cifra de afaceri a crescut cu 6%, iar numărul de clienţi lunari activi a depăşit 2.000 – cu 20% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2024.
Performanţă susţinută de digitalizare - www.schrack.ro, etalon naţional în B2B
Un element central al strategiei Schrack Technik îl reprezintă digitalizarea, domeniu în care compania a investit încă din 2011. Platforma www.schrack.ro este cel mai performant sistem de comenzi online de echipamente electrice pentru instalaţii electrice, reprezentând în prezent aproximativ 33% din cifra de afaceri a firmei.
Acest ecosistem digital permite vizualizarea stocurilor în timp real, atât la nivel naţional, cât şi la nivelul fiecărei sucursale. Preţurile de listă au devenit punct de reper pentru întreaga piaţă de instalaţii electrice. Fiecare client logat în platformă va vedea preţurile sale de achiziţie aşa cum au fost ele negociate cu reprezentanţii de vânzări Schrack Technik.
De asemenea, deşi se poate plăti şi cu cardul prin webshop, marea majoritate a clienţilor pot să comande produsele Schrack Technik plătind la termen conform contractului comercial agreat.
„Nu suntem un simplu site de vânzări, suntem o platformă de business, conectată la nevoile tehnice şi comerciale ale clienţilor noştri. Toate aplicaţiile dezvoltate pentru clienţi se conecteză automat la site, accesând produsele, preţurile şi soluţiile în timp real”, subliniază Dan Coldea, Director Marketing Schrack Technik România.
Strategia de leadership: investiţii în oameni şi tehnologie
Schrack Technik România are în prezent 125 de angajaţi şi plănuieşte să dubleze acest număr în următorii 5 ani, prin cooptarea de noi absolvenţi şi buni profesionişti.
Marea majoritate a angajaţilor, cei care sunt implicaţi în procesul de vânzare directă, sunt absolvenţi de studii tehnice superioare, atent şi riguros selecţionaţi pe bază de teste tehnice şi interviuri şi care urmează încă de la început o serie de traininguri specializate. Aceştia sunt susţinuţi de către departamente-cheie: product management, marketing, logistică, contabilitate, administrativ şi reuşesc cu succes să ofere suport şi să creeze instrumente destinate dezvoltării businessului.
„Noul nostru sediu şi centru logistic va fi pentru orice coleg un hub în care vom învăţa continuu şi vom excela în a oferi cele mai bune soluţii tehnice pentru instalaţiile electrice. Astăzi ne mândrim că avem o echipă sudată, o echipă care ne-a dus la rezultatele de astăzi, o echipă în care am încredere că va fi alături pentru integrarea viitorilor noştri colegi.
Vom avea oportunităţi deschise în toate departamentele companiei. În plus vom crea departamente noi, în care viitorii specialişti (elevi şi studenţi) să îşi poată forma deprinderile. Ceea ce este important pentru noi şi vrem să transmitem este că Noi venim la muncă, Nu venim la servici”, adaugă Iulian Smarandache, Director General al Schrack Technik România.
De la numărul 2 în ingineria electrică din România la liderul pieţei
Schrack Technik România este în prezent al doilea jucător de pe piaţa românească de echipamente electrice. Cu un portofoliu de peste 35.000 de produse, o reţea de sucursale în marile oraşe şi o logistică eficientă, compania este pregătită pentru următorul salt. Strategia de investiţii, împreună cu digitalizarea avansată şi expansiunea echipei poziţionează Schrack Technik drept un aspirant solid la statutul de lider naţional.
„Încă de la început, am avut o viziune pe termen lung, de 5-15 ani, în care Schrack Technik România intenţionează să devină un centru regional cheie al grupului, servind pe lângă România şi ţările din jur. Misiunea noastră este să devenim lideri în piaţa de echipamente electrice pentru instalaţii electrice şi să ne afirmăm ca unul dintre cei mai apreciaţi angajatori din acest domeniu, oferind consultanţă specializată prin intermediul unei echipe de specialişti dedicaţi”, încheie Iulian Smarandache, Director General al Schrack Technik România.
Despre Schrack Technik România
Schrack Technik România este filiala grupului austriac Schrack Technik GMBH cu o experienţă de peste 100 de ani în lume. În Romania, Schrack Technik este prezentă încă din 1998, are 125 de angajaţi şi sucursale în: Bucureşti (sediul social), Oradea, Cluj-Napoca, Bacău, Sibiu, Timişoara şi Craiova. Pe site-ul www.schrack.ro sunt comercializate peste 35.000 de produse.
