Info

O poveste ce se întinde pe trei decenii şi care continuă să se scrie: Cum a ajuns McDonald’s de la un restaurant în Piaţa Unirii din Bucureşti la o reţea de 108 unităţi şi la investiţii de 600 mil. lei în România doar în ultimii 10 ani? „Următorii 5–10 ani înseamnă dezvoltare continuă”

16 iun 2025 294 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

McDonald’s a deschis primul restaurant în România în 1995, în Piaţa Unirii din Bucureşti, brandul fiind „primit” în prima zi de 15.300 de clienţi, printre cele mai bune rezultate din Europa. Astăzi, 30 de ani mai târziu, după investiţii de 600 de milioane de lei în România doar în ultimii 10 ani, brandul nu este doar liderul pieţei autohtone de restaurante, ci este şi gazdă pentru peste 360.000 de oaspeţi în fiecare zi. Iar povestea nu se termină aici, compania ce are 108 restaurante în 33 de oraşe din ţară continuă dezvoltarea, doar pentru 2025 fiind pe listă nouă inaugurări, după cum povesteşte Valentin Truţă, director general, Premier Restaurants România.

Cum aţi descrie, în câteva fraze, cele trei decenii de istorie a McDonald’s în Romania? În ce măsură a schimbat compania piaţa locală de restaurante şi în ce masură şi-a pus amprenta asupra dezvoltării ei?

În 30 de ani în România, McDonald’s a devenit un brand de referinţă, un angajator cheie şi un investitor local. Ne-am adaptat gusturilor şi nevoilor de aici, aducând meniuri inspirate şi tehnologii care fac experienţa în restaurante plăcută. De la prima deschidere în 1995, am ridicat standardele în calitate, viteză şi inovaţie, schimbând pentru mulţi ideea de servire rapidă şi devenind parte din rutina şi amintirile lor.

Deschiderea restaurantului de la Piaţa Unirii din Bucureşti a fost unul dintre cele mai aşteptate evenimente şi, totodată, una dintre cele mai bune deschideri ca vânzări din Europa. Cum a fost atunci, ce ne puteţi povesti?

Pe 16 iunie 1995, McDonald’s a deschis primul restaurant din România, în Bucureşti – un moment istoric şi printre cele mai bune lansări din Europa, cu peste 15.300 de clienţi serviţi în acea zi. Dincolo de cifre, emoţia şi entuziasmul oamenilor au confirmat atunci că McDonald’s urma să devină parte din viaţa românilor, pornind o relaţie bazată pe încredere şi accesibilitate.

Ce alte momente-cheie puteţi identifica în aceste trei decenii de istorie?

Privind înapoi la cei 30 de ani de McDonald’s în România, sunt câteva momente-cheie care au conturat parcursul nostru şi au definit evoluţia brandului pe piaţa locală.

Primul dintre ele este, fără îndoială, deschiderea primului restaurant, în 1995 – şi tot în acelaşi an, deschiderea primului Drive-Thru din România, un concept care a schimbat complet modul în care românii privesc restaurantele cu servire rapidă.

Ulterior, lansarea meniului de mic dejun şi a brandului McCafé a marcat o extindere firească a rolului nostru în programul zilnic al clienţilor – nu mai eram doar o opţiune pentru prânz sau cină, ci o prezenţă constantă pe parcursul zilei.

Un alt moment definitoriu a fost în 2016, când Premier Capital a preluat licenţa de dezvoltare a brandului în România. De atunci, am intrat într-o nouă etapă – una marcată de investiţii consistente în modernizarea restaurantelor, digitalizare şi sustenabilitate, cu o viziune pe termen lung şi un angajament ferm faţă de piaţa locală.

Cum a evoluat piaţa de restaurante din România în această perioadă şi ce aşteptări aveţi pentru următorii 5-10 ani?

Piaţa a evoluat mult în ultimele trei decenii, a devenit mai competitivă şi diversificată, cu un focus clar pe spaţii moderne, confort, gust şi digitalizare. Ne aşteptăm ca, în următorii 5-10 ani, digitalizarea să rămână motorul principal al creşterii, influenţând atât relaţia cu clienţii, cât şi operaţiunile interne. Totodată, sustenabilitatea devine o prioritate majoră – clienţii sunt tot mai atenţi la impactul asupra mediului, iar noi ne-am angajat să răspundem prin ambalaje responsabile, programe de reciclare şi eficienţă energetică în restaurante.

Cum a evoluat comportamentul consumatorilor locali în aceşti ani şi cum v-aţi adaptat dvs meniul?

Comportamentul consumatorilor români s-a transformat semnificativ. Astăzi, clienţii îşi doresc diversitate, rapiditate şi un brand în care pot avea încredere. Ne-am adaptat constant: de la meniuri locale şi produse semnate de chefi români, până la inovaţii în meniu şi servicii. Chiar dacă lansăm frecvent produse noi, gusturile familiare rămân preferatele – vânzările de peste 90 de milioane de burgeri pe an, dintre care 30 de milioane McPuişor, spun tot.

Câţi clienţi vă trec pragul în 2025 în România?

Primim zilnic peste 360.000 de clienţi în restaurantele noastre din toată ţara — o cifră care reflectă încrederea pe care românii o au în brandul McDonald’s.

Pentru businessul McDonald’s în România, ce planuri aveţi în următorii 5-10 ani? Mai e loc de dezvoltare sau mai degrabă de consolidare?

Pentru McDonald’s în România, următorii 5–10 ani înseamnă dezvoltare continuă, investiţii strategice şi adaptare constantă la nevoile clienţilor. Ne concentrăm pe extinderea reţelei la nivel naţional, în oraşe noi sau oraşe în care cererea este ridicată, dar şi pe dezvoltarea echipei, inovarea proceselor şi diversificarea meniului.

Pentru 2025, avem în plan deschiderea a nouă restaurante — dintre care două sunt deja operaţionale, iar celelalte şapte urmează să fie inaugurate până la finalul anului. Investiţia totală depăşeşte 150 de milioane de lei.

Aţi dezvoltat pe plan local mai multe formate de restaurante. Care dintre ele va fi motorul expansiunii viitoare şi de ce? În ce măsură veţi paria şi pe McCafe – pentru a merge alături de McDonald’s?

Reţeaua de restaurante Drive-Thru va rămâne motorul principal al expansiunii în perioada următoare. Sunt restaurante deschise 24/7, care oferă o experienţă completă şi rapidă, adaptată stilului de viaţă activ al clienţilor.

În acelaşi timp, McCafé este un pilon important în dezvoltarea noastră. Oferă cafea de specialitate, produse de patiserie şi deserturi apreciate de clienţi. Este o zonă în care vedem un potenţial de creştere consistent, într-un context în care românii caută mai des momentele de relaxare într-un spaţiu familiar.

Cum au fost primele şase luni pentru business? Dar de la următoarele şase luni ce aşteptări aveţi?

Am început anul cu mult entuziasm, cu o echipă în creştere şi cu planuri ambiţioase de dezvoltare. 2025 este un an special pentru noi – aniversăm 30 de ani în România, iar acest moment vine cu o serie de surprize dedicate atât colegilor din echipă, cât şi clienţilor noştri.

În prima parte a anului am deschis deja două restaurante noi, iar în lunile care urmează ne vom concentra pe inaugurarea celorlalte şapte locaţii planificate, precum şi pe modernizarea unor restaurante existente.

Anul 2024 a fost un an record ca încasări pentru McDonald’s România. Care au fost factorii care au contribuit la acest rezultat? Care au fost provocările cu care v-aţi confruntat? Dar oportunităţile pe care le-aţi remarcat în piaţă?

2024 a fost, într-adevăr, un an remarcabil pentru McDonald’s în România: am depăşit pragul de 2 miliarde de lei cifră de afaceri, înregistrând o creştere de 16% faţă de anul anterior. Această performanţă nu ar fi fost posibilă fără o echipă extraordinar de implicată, care a reuşit să livreze constant calitate, eficienţă şi inovaţie, indiferent de provocări.

Desigur, ne-am confruntat şi noi cu dificultăţi comune întregii industrii, de la inflaţie la aşteptările tot mai ridicate ale clienţilor. Însă am reuşit să transformăm aceste provocări în oportunităţi printr-o adaptare rapidă şi prin investiţii în tehnologie şi infrastructură.

În ce masură, dezvoltarea businessului ca vânzări şi ca număr de restaurante s-a văzut şi în creşterea numărului de angajaţi? S-a resimţit această dezvoltare şi în economia locală dincolo de businessul McDonald’s?

Am început povestea McDonald’s în România în 1995 cu 4 restaurante şi 1.100 de angajaţi. Astăzi, suntem prezenţi în 33 de oraşe cu 108 unităţi şi o echipă formată din peste 7.000 de colegi dedicaţi.

În ultimii 10 ani, am investit aproape 600 de milioane de lei în extinderea reţelei, modernizarea restaurantelor şi digitalizare. Iar contribuţia noastră la bugetul de stat, prin taxe şi impozite, depăşeşte 1,4 miliarde de lei.

În ce masură este astăzi tehnologia parte din businessul dvs? Se mai poate vorbi de afaceri fără tehnologie şi fără digitalizare? Cum aţi integrat-o în operaţiuni şi cum aţi integrat-o în relaţia cu consumatorii? Ce alte investiţii în domeniu aveţi în plan?

Tehnologia este, fără îndoială, parte esenţială din modul în care funcţionează McDonald’s astăzi. În prezent, 95% dintre restaurantele noastre sunt dotate cu kiosk-uri de comandă digitală, iar aplicaţia McDonald’s are peste 5,1 milioane de descărcări în România.

Continuăm să explorăm noi modalităţi de a integra digitalizarea în toate etapele procesului, de la comandă până la livrare, toate acestea pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienţilor şi a creşte eficienţa în restaurante.