Auchan România a fost desemnat Angajator de Top şi în 2025, pentru al treilea an consecutiv, certificare oferită de organizaţia independentă Top Employers Institute din Olanda. În România, 85% dintre angajaţi recomandă Auchan în calitate de angajator, din proprie iniţiativă, un procent care depăşeşte media pieţei de retail, iar Indicele de angajament în Auchan România este de 89% potrivit celui mai recent sondaj intern, realizat de IPSOS.
Distincţia Angajator de Top este acordată în urma unei analize detaliate a proceselor de resurse umane din interiorul companiei, a facilităţilor acordate şi a posibilităţilor de dezvoltare pe care le au angajaţii de pe toate nivelurile. Certificarea se acordă de către institutul independent Top Employers, anual, celor mai buni angajatori din lume. Companiile sunt analizate pe baza informaţiilor pe care acestea le furnizează în chestionarul privind cele mai bune practici în domeniul resurselor umane.
Cu circa 7000 de angajaţi, dintre care peste 2.700 au între 10-18 ani vechime, Auchan este unul dintre cei mai mari angajatori din ţară, care oferă un mediu incluziv, cu numeroase oportunităţi de promovare şi programe de dezvoltare. Certificarea Top Employer 2025 reprezintă o recunoaştere a eforturilor continue de a construi o atmosferă de lucru centrată pe angajat şi nevoile acestuia. La Auchan, integritatea stă la baza tuturor operaţiunilor. Compania promovează un mediu de lucru transparent şi etic, în care fiecare angajat este tratat cu respect şi corectitudine. De asemenea, este încurajată performanţa prin stabilirea unor obiective clare şi recunoaşterea meritelor angajaţilor.
Şi anul acesta, Auchan a reuşit să exceleze în domenii-cheie, obţinând scoruri peste media pieţei din România. Categoriile în cadrul cărora compania a obţinut cele mai mari scoruri raportat la alte companii de pe plan local sunt Etica şi Integritatea, Misiune şi Valori, Mediul de lucru Plăcut, Ascultarea Angajaţilor şi Sustenabilitatea. Aceste rezultate confirmă angajamentul ferm al companiei faţă de valorile care o definesc şi care ghidează întreaga strategie de business.
„Suntem mândri să fim desemnaţi Angajator de Top pentru cel de-a treilea an consecutiv, o distincţie care ne arată că eforturile noastre continue de a construi un mediu de lucru cât mai bun şi împreună cu fiecare angajat, au adus cele mai bune rezultate. Credem că succesul nostru colectiv este construit pe performanţa individuală a fiecărui membru al echipei. Ne consolidăm şi în 2025 acest statut deosebit de important, continuând să investim în oameni pentru a rămâne performanţi şi relevanţi, pentru că la Auchan oamenii sunt resursa cea mai valoroasă”, a declarat Adina Nanu, Director Resurse Umane şi Transformare Auchan Retail România.
Peste 90% dintre angajaţii Auchan percep un grad ridicat de autonomie în activitatea lor.
Auchan organizează anual un sondaj alături de Ipsos, denumit Barometrul de Angajament şi Satisfacţie, care s-a transformat într-un instrument-cheie pentru o diagnoză umană, socială şi managerială a companiei. Potrivit celui mai recent sondaj, la care au participat 99% dintre angajaţii eligibili, 93% dintre aceştia au declarat că apreciază autonomia şi libertatea de acţiune de care beneficiază în cadrul companiei, un nivel foarte ridicat raportat la piaţă. Compania promovează o cultură a încrederii şi a responsabilităţii, cu opţiunea organizării individuale şi eficiente a muncii, însoţită de evaluarea performanţei bazată pe rezultate.
Etica şi integritatea, piloni ai performanţei
Etica şi Integritatea reprezintă o altă categorie importantă care contribuie la un grad înalt de angajament şi la obţinerea certificării Top Employer. În cadrul companiei, Auchan promovează etica şi integritatea printr-un cod de conduită, formări pentru angajaţi, o politică anti-hărţuire şi evaluări regulate ale eficacităţii, asigurând un mediu de lucru responsabil şi sigur.
Sustenabilitatea, un factor-cheie al succesului
De asemenea, sustenabilitatea este un alt factor important luat în calcul pentru certificarea Top Employer, iar 92% dintre angajaţii Auchan apreciază faptul că lucrează într-o companie responsabilă, cu o viziune bine definită, revizuită periodic şi integrată în strategia generală a companiei. În plus, retailerul încurajează angajaţii să susţină practicile şi politicile de mediu ale companiei prin activităţi de voluntariat şi prin Programul de Sustenabilitate Personală.
Despre Auchan România
Auchan România are în portofoliu 440 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 8 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în staţiile Petrom, 10 magazine în franciză Simply by Auchan, precum şi magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi. Auchan România a primit certificarea Top Employer atât în 2023, cât şi în 2024, şi a fost desemnat câştigător la categoria Best Benefits Strategy în cadrul galei Employer Branding Awards ediţia 2024, pentru proiectul „salariu în avans", lansat în 2023 în colaborare cu BCR. De asemenea, a obţinut distincţia GOLD la categoria „Best Internal Communication Strategy” în cadrul aceleiaşi gale, pentru strategia de comunicare internă, care încurajează comunicarea bidirecţională, schimbul de idei şi promovează o cultură a inovaţiei şi a implicării.