Evenimente

AKTOR a început forajul la al 4-lea tunel pe secţiunea Apaţa-Caţa a tronsonului de cale ferată Braşov-Sighişoara

30 dec 2024 514 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Bucureşti, 30 decembrie 2024. Compania de construcţii AKTOR forează acum toate cele patru tuneluri de pe firul viitoarei linii de cale ferată Braşov-Simeria, parte din Coridorul Rin-Dunăre, tronsonul Braşov-Sighişoara, subsecţiunea 2: Apaţa-Caţa după pornirea celei de-a patra maşini de foraj TBM (tunnel boring machine), denumită Konstantina, la jumătatea lunii decembrie.

Cu o lungime de 100 de metri, ”cârtiţa” de 1.500 de tone a început să sape în panta dealului situat la doar 4 km vest de Racoş (locaţie pe hartă), alăturându-se maşinii de foraj Alexandra, care a început lucrul la jumătatea lunii octombrie şi acum este deja înăuntrul muntelui. Cele două maşini de foraj vor săpa o pereche de tuneluri lungi de câte 5,1 km în direcţia Homorod. Este vorba de perechea nordică de tuneluri forate de Aktor pe acest viitor segment de cale ferată, şi care continuă perechea de tuneluri sudică, în lungime de 6,9 ​​km, unde TBM-urile Varvara şi Eleni au început lucrările în primăvară şi au ajuns deja în adâncul muntelui, în direcţia Apaţa.

“Acesta este un proiect de amploare, unul dintre puţinele din Europa în care patru maşini forează patru tuneluri în acelaşi timp, dovadă a capacităţii AKTOR de a livra proiecte de infrastructură de ultimă generaţie, care sporesc conectivitatea în România şi în întreaga regiune. Toată echipă este mândră să participe la această lucrare istorică, de consolidare a Coridorului Rin-Dunăre, contribuind la creşterea durabilă şi mobilitatea regiunii pentru generaţiile viitoare. Le mulţumesc muncitorilor implicaţi pentru efortul şi dăruirea lor şi autorităţilor pentru sprijin”, a declarat Alexandros Exarchou, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al Aktor Group.

Pe măsură ce avansează în interiorul muntelui, TBM-urile montează în jurul lor prefabricate de beton de 1,5 metri lăţime fiecare, ca un inel, pentru a crea forma circulară a tunelului.

Procesul de asamblare şi poziţionare a unui TBM şi începerea operaţiunii de foraj este complex şi necesită planificare, pregătire şi execuţie detaliată. Folosind TBM-uri, putem fora tuneluri cu o mai mare precizie, siguranţă şi protecţie a mediului decât permit metodele tradiţionale. Această abordare inovatoare a forajului de tuneluri deschide noi posibilităţi pentru dezvoltarea infrastructurii, minimizând în acelaşi timp impactul asupra zonei înconjurătoare”, explică Sotirios Koropoulis, directorul de proiect tronsonul Apaţa-Caţa, şantier Lot 2. Iata şi un scurt reportaj de pe şantier, aici.

Tunelurile vor fi interconectate prin 13 galerii de legătură, cu o lungime totală de 601 metri liniari pentru tunelurile Ormeniş, respectiv 10 galerii de legătură, cu o lungime totală de 417 metri liniari pentru tunelurile Homorod.

Pasajele subterane Ormeniş/Homorod vor consta fiecare din două tuneluri feroviare cu câte o linie de cale ferată. Distanţa dintre cele două tuneluri forate va fi variabilă şi este planificată să fie între 30m în apropierea zonelor de intrare şi 70m în apropierea zonei de suprasarcină înaltă.

Cele patru tuneluri vor avea un diametru interior de 8,6 metri (un diametru exterior de 9,4 metri, datorită căptuşelii din beton). Cele patru TBM folosite de Aktor au fost construite de compania HERREKNECHT. Un TBM poate să foreze tuneluri cu o viteză medie de 10-15 metri pe zi, timp şase zile pe săptămână, urmate de o zi de întreţinere.

Tunelurile se află pe firul viitoarei linii de cale ferată Braşov-Simeria, parte din Coridorul Rin-Dunăre, tronsonul Braşov-Sighişoara, subsecţiunea 2: Apaţa-Caţa. Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Naţională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorţiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.

Despre Grupul de companii AKTOR

AKTOR Group of Companies este un jucător de top pe piaţa din Europa de Sud-Est, valorificând 70 de ani de experienţă pentru a implementa proiecte tehnice la scară largă şi pentru a investi strategic în sectoare precum energia verde, imobiliare, proiecte de concesiune, parteneriate public-private (PPP), şi managementul integrat al instalaţiilor. Grupul AKTOR va direcţiona 2 miliarde EUR în achiziţii şi investiţii pentru a realiza o cifră de afaceri de 1,4 miliarde EUR şi un EBITDA de 184 milioane EUR până în 2025, printr-un portofoliu diversificat de activităţi. Până în 2025, forţa de muncă a Grupului este de aşteptat să depăşească 8.800 de angajaţi în Grecia şi în străinătate. Misiunea Grupului AKTOR este de a deveni o forţă motrice pentru progres în domeniile sale de operare, creând valoare pentru acţionarii săi şi societate, contribuind la progres şi prosperitate şi îmbunătăţind viaţa oamenilor către un viitor durabil.

AKTOR România este cea mai mare subsidiară de construcţii a grupului şi este prezentă în ţară de peste 20 de ani. Compania a finalizat şase proiecte majore şi are încă şapte în derulare. Dintre acestea, reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria (tronsonul Coşlariu – Sighişoara – sub-tronsoanele: 1. Braşov-Apaţa şi 3. Caţa-Sighişoara şi sub-tronsoanele 2. Apaţa – Caţa) presupune modernizarea unei părţi vitale a Coridorul IV paneuropean pentru călătorii cu trenul de mare viteză.

 

Urmăriţi AKTOR S.A. Romania pe LinkedIn | YouTube