Gastronomie

Sonia Năstase, executivul care conduce activitatea locală a brandului Nespresso, vorbeşte despre cum va arăta gastronomia peste ani: Viitorul aparţine celor care îndrăznesc să fie simpli

17 iul 2018 996 afişări de Cristina Rosca
Din aceeaşi categorie

Sonia Năstase, care conduce activitatea locală a brandului de cafea de lux Nespresso, răspunde:

Care credeţi că vor fi ingredientele pe care le vom folosi în viitor? Se va pune accent pe ingrediente eco/ bio sau din contră vom începe să mâncăm preparate?
Nespresso este foarte activ în domeniul gastronomiei fine, fiind recunoscut pentru faptul că ridică degustarea cafelei la rang de artă în peste 750 de restaurante de fine-dining din întreaga lume.
Tendinţa de a folosi ingrediente simple, dar de cea mai bună calitate pentru realizarea celor mai spectaculoase preparate este din ce în ce mai prezentă în bucătăria restaurantelor de gastronomie fină cu care Nespresso colaborează în întreaga lume; mai cu seamă, dezvoltarea tot mai proeminentă a conceptelor farm-to-the-table ne arată că reinventarea în bucătărie se poate face plecând de la simplitatea esenţială a ingredientelor pe care natura ni le-a dăruit. Nu întâmplător, aceasta este şi filozofia promovată de Nespresso pe tot parcursul lanţului de producţie, de la identificarea regiunilor de cultivare a cafelei până în momentul reciclării acesteia.

Ne vom întoarce în timp la mâncarea de acum câteva mii de ani sau ne vom hrăni cu pastile/ substanţe chimice?
Consider că minimalismul în gastronomie funcţionează atâta vreme cât păstrează vii identitatea şi mesajul unui ingredient. Oricât de minimalist sau, dimpotrivă, rough ar fi un preparat în farfurie, el trebuie să genereze o experienţă care aduce realmente consumatorului valoare. Compania Nespresso este recunoscută pentru autenticitatea cu care creează experienţe, atât printr-o cafea perfectă, cât şi prin rolul acesteia de a potenţa o suită gastronomică de lux; complementăm cu graţie, cu ştiinţă şi cu talent momentele de fine-dining gândite de marii chefi ai acestei lumi.

Ne puteţi nominaliza un chef/ enolog/ producător - român preferabil, iar dacă nu străin - care credeţi că va marca viitorul cafelei? Pe cine ar trebui să urmărim?
Cred că în disciplinele puternic senzoriale - gastronomie, enologie, arta cafelei - viitorul aparţine celor care îndrăznesc să fie simpli, să redefinească esenţialul într-un fel asumat. Lista numelor internaţionale începe cu chef Fabio Pisani, profesionist cu care Nespresso România a avut plăcerea de a lucra direct, cu ocazia lansării produsului nostru flagship în zona HoReCa, aparatul Aguila.   
Pe piaţa din România îi urmăresc cu interes pe chef Paul Oppenkamp şi pe chef Adrian Hădean: ambii practică o „joacă“ proprie în bucătărie al cărei rezultat mă fascinează de fiecare dată (...).