
Dispariţia subită a fondatorului şi preşedintelui Swatch Group, Nicolas G. Hayek, care a încetat din viaţă la 82 de ani în urma unui stop cardiac la sediul grupului din Bienne, Elveţia, a pus problema succesorului la conducerea unui dintre grupurile care dictează pe piaţa orologeriei. Hayek, considerat salvatorul industriei orologere elveţiene, îngenuncheată în anii '70 de dominaţia quartz-ului, a fost unul dintre cei mai inventivi lideri din business. Pe lângă brandurile orologere din portofoliul grupului Swatch (Breguet, Blancpain, Omega, Tiffany & Co, Longines, Rado, Tissot, Certina, Mido, Swatch), Hayek a dezvoltat, iniţial împreună cu Volkswagen şi apoi cu Daimler, un automobil urban cu dimensiuni reduse (poreclit Swatchmobile), care apoi s-a transformat în Smart. Antreprenorul a fost faimos şi pentru extravaganţele sale, adesea purtând cel puţin trei ceasuri la mână.
Grupul Swatch nu a făcut un anunţ oficial, dar cel mai probabil Nick Hayek, fiul său şi directorul executiv al grupului Swatch, va prelua din responsabilităţile tatălui. Nick Hayek, fost regizor de film, este la fel de pasionat de industrie (şi el poartă câte un ceas la fiecare mână), iar după venirea sa în grup colaborările dintre produsele Swatch şi industria cinematografică s-au înmulţit. De altfel grupului Swatch este şi o afacere de familie, unul dintre nepoţii defunctului preşedinte, Marc A. Hayek, conducând brandul Blancpain.
