Auto

Industria auto de azi nu mai este impresionată de motoare mari şi puternice, ci de motoare mici. Cum este să stai la volanul unui Jaguar F-Type, lansat pentru a readuce Jaguar în lumea coupé-urilor şi roadsterelor sport cu două locuri

24 oct 2017 1050 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Jaguar s-a reinventat complet în ultimii cinci ani, iar gama actuală nu mai are aproape nicio legătură cu cea de acum un deceniu. Şi pentru că progresul este cel mai important în industria auto, britanicii continuă să transforme celebrul brand.

Lansat în 2012 pentru a readuce Jaguar în lumea coupéurilor şi roadsterelor sport cu două locuri, F-Type şi-a obişnuit clienţii cu motoare puternice sau foarte puternice, V8 sau cel puţin V6 şi cel puţin 340 CP sub capotă. Dar trendul de downsizing a ajuns şi la Jaguar, iar capul de afiş este acum un propulsor cu patru cilindri dispuşi în linie, de numai 2,0 litri ce dezvoltă 300 CP şi un cuplu motor de 400 Nm. Poate părea puţin, însă puterea litrică a noului propulsor Ingenium este de 150 CP/litru, cea mai mare din gama sa. Până acum, F-Type venea cu cel puţin un V6 de 3,0 litri şi 340 CP, iar în versiunea Sport ajungea la 400 CP. Alături de modelele "clasice", gama era completată de versiunile R şi SVR ce vin cu motoare V8 de 5,0 litri şi 550 şi 575 CP.

Dar acum industria auto nu mai este impresionată de motoare mari şi puternice, ci de motoare mici, iar cei de la Jaguar-Land Rover au investit peste un miliard de lire sterline în dezvoltarea gamei de propulsoare Ingenium, iar acest lucru se observă în momentul în care iei loc la volan.

Cu noul propulsor, F-Type accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 5,4 secunde şi poate rula cu cel mult 250 km/h. De asemenea, datorită inclusiv cutiei de viteze automate cu opt trepte Quickshift, reprizele sunt extrem de rapide, mai ales că maşina are o greutate de numai 1,54 de tone pentru cabriolet. Testul cu F-Type a fost realizat în Norvegia, una dintre ţările cu cea mai dură legislaţie rutieră, motiv pentru care stilul de condus impus a fost unul prudent. Astfel, s-a putut verifica şi consumul, iar de-a lungul testului computerul de bord a afişat o valoare medie de sub 8 litri/100 km, ceea ce pentru un automobil sport de 300 CP reprezintă un lucru de luat în seamă. Transformarea lui F-Type într-un automobil sport ce se adresează atât clienţilor în căutare de un supercar, cât şi celor care vor experienţa unui coupé sau roadster de înaltă performanţă, dar cu un cost al taxelor şi al consumului semnificativ mai redus. În plus, anul acesta Jaguar a venit cu F-Type facelift, la cinci ani de la lansarea lui în 2012. Pe lângă noul motor, modelul aduce un design îmbunătăţit şi noi soluţii tehnice precum farurile ce dispun de tehnologie full LED.

La interior s-a optat pentru o îmbunătăţire a materialelor utilizate. Spre exemplu, scaunele sport sunt acum cu opt kilograme mai uşoare în comparaţie cu cele de pe prima generaţie. De asemenea, pentru personalizarea habitaclului sunt disponibile inserţii de fibră de carbon şi aluminiu, iar tapiţeria din piele Siena Tan este disponibilă pe orice model.

O noutate importantă o reprezintă noul sistem multimedia Touch Pro cu touchscreen de 8 inchi care vine cu o interfaţă similară cu cea de pe un smartphone, informaţii despre trafic şi chiar vreme fiind disponibile în timp real. Pentru cei ce doresc încă un plus de confort, F-Type dispune acum şi de sistemul de parcare automată ce poate identifica singur locul de parcare şi efectua manevrele necesare.

Tocmai pentru că tehnologia devine tot mai importantă, Jaguar oferă acum la F-Type sistemul Configurable Dynamics System ce permite celui de la volan să seteze întocmai preferinţelor sale acceleraţia, transmisia şi schimbarea treptelor, suspensia şi direcţia. De asemenea, designul exterior vine îmbunătăţit prin pachetul Sport design, ce aduce un difuzor spate mai mare, praguri laterale modificate şi un spoiler îmbunătăţit.