Rolls-Royce s-a reinventat în secolul al XXI-lea cu ajutorul celor de la BMW. A început cu Phantom, a continuat cu Ghost, Wraith, Dawn, mai nou cu Spectre, şi a intrat pe un segment total nou cu automobilul care „poate merge oriunde“ – Cullinan. După şase ani de la prezentare, acum vine în Series II.
Ibiza, ca şi Mallorca, ambele insule Baleare din Marea Mediterană, atrage an de an milionarii şi miliardarii Europei, mai ales în perioada estivală. Clima blândă, apa curată, serviciile de lux, alături de unele dintre cele mai bune hoteluri de pe glob, reprezintă motive suficiente pentru a-i convinge pe oamenii din toată lumea să vină aici. Britanicii sunt însă printre cei mai numeroşi ca vizitatori, inclusiv în segmentul de lux.
Tocmai datorită acestor persoane, care reprezintă publicul lor ţintă, cei de la Rolls-Royce au decis că Ibiza este locul perfect pentru a organiza un eveniment prin care să prezinte lumii Cullinan Series II.
„Lumea luxului a crescut mult în Ibiza în ultimii ani, iar din această perspectivă, în Europa, insula este depăşită doar de Londra şi Monaco. Sunt mulţi antreprenori care lucrează din Ibiza, iar numărul miliardarilor de aici este în creştere“, explică Georgina Cox, head of global product Communications, Rolls-Royce Motor Cars. Ea motivează astfel de ce tocmai Ibiza a fost destinaţia aleasă de brand pentru această lansare.
Denumit după cel mai mare diamant descoperit vreodată, primul automobil Rolls-Royce „tot-teren“ (din engleză, „all terrain“), cu caroseria înălţată, a fost proiectat pentru a putea rula şi pe teren accidentat, fiind primul model al brandului cu tracţiune integrală şi cu capabilitatea de a ieşi în afara carosabilului. Englezii evită denumirea de „SUV“ deoarece un Rolls-Royce nu poate fi numit „utilitar“, fie el şi sportiv.
Astăzi, Cullinan este cel mai căutat model al mărcii. Şi nu doar atât, el reprezintă circa jumătate din vânzările brandului britanic. Şi în România rezultatele sunt similare. De la 10-15 automobile
Rolls-Royce livrate într-un an, după lansarea Cullinan, în 2018, comenzile au tot urcat, ajungând până spre 30 de unităţi în 2023.
Aici este vorba de înmatriculări în România. Clienţii Rolls-Royce pot alege însă şi înregistrarea maşinii într-o altă ţară, precum Monaco şi Germania.
Mai mult, comenzile în cazul unor modele noi pot fi livrate şi la peste un an de la achitarea avansului.
Boris Weletzky, director regional la Rolls-Royce, explică faptul că brandul englez trăieşte acum vremuri interesante. Baza de clienţi creşte şi sunt tot mai mulţi tineri atraşi de marcă, în special datorită ediţiei Black Badge, ce permite personalizarea până în cele mai mici detalii. În plus, sunt lansate tot mai multe ediţii limitate bespoke, precum Frozen Lakes şi Blue Shadow, care au un design interior special. El adaugă că acum este în discuţie un echilibru între calitatea execuţiei, istorie şi tradiţie. Miza este de a concepe un obiect de artă atemporal, un automobil inspirat de tradiţie şi totuşi perfect actual. De aceea, inspiraţia vine din afara sferei auto, dinspre iahturi.
În ceea ce priveşte Black Badge Cullinan Series II, acesta este creat pentru cei care caută o reinterpretare a experienţei Rolls-Royce. Elementele întunecate, esenţiale pentru caracterul Black Badge, sunt amplificate printr-un design mai dramatic.
La exterior, maşina îşi afirmă imediat prezenţa. Pentru Black Badge, grila este finisată în negru, aceasta fiind semnătura seriei. O „linie a orizontului“ argintie creează un sentiment de lăţime şi soliditate, încadrând luminile de zi verticale ale maşinii. Pentru clienţii care doresc să îşi acopere complet maşina în întuneric, este disponibilă şi o finisare complet neagră.
De altfel, toate elementele de detaliu ale caroseriei exterioare, dar şi lucrările strălucitoare, inclusiv figurina Spirit of Ecstasy, sunt de asemenea finisate în negru. Pentru prima dată în istoria Black Badge, acest lucru se extinde acum şi la contururile ferestrelor, la partea de jos a portierelor şi la mânerele uşilor. Alte elemente „întunecate“, inclusiv accentele de pe haion şi bara de protecţie a maşinii, precum şi evacuările sunt tratate cu un electrolit specific de crom pentru a obţine efectul de oglindă întunecată. Tot la exterior, bolidul se remarcă şi prin roţile de 23 inci, fiind pentru prima dată când roţi de această mărime au fost oferite de marcă pentru o maşină Black Badge.
Ambianţa de la exterior continuă şi la interior. Contururile ventilatoarelor de aer de pe bord şi din cabina din spate sunt şi ele întunecate.
Noul Cullinan aduce şi o premieră - au revenit materialele textile la bordul Rolls-Royce, de la lâna de cea mai bună calitate pentru covoraşe până la tapiţeria din bambus. Acest material textil brodat a avut nevoie de mai mult de un an pentru a fi dezvoltat.
Un interior complet Duality Twill poate încorpora până la 2,2 milioane de cusături, 16 kilometri de fir şi este produsul a 20 de ore de construcţie. Clienţii pot alege dintre trei culori de material - liliac, ciocolată şi negru - şi 51 de nuanţe pentru aţă.
Nu doar tapiţeria reprezintă o „pânză“ pentru designerii mărcii, ci şi scaunele care pot fi transformate în opere de artă prin perforaţii minuscule în piele. Pentru Cullinan Series II, designerii au creat un model inspirat de formele şi umbrele în continuă schimbare ale norilor care trec peste Home of Rolls-Royce din Goodwood. Acest model este rezultatul a 107.000 de perforaţii individuale de 0,8 şi 1,2 milimetri.
Fiind o nouă serie şi nu un model complet nou, Cullinan Series II dispune tot de motorul Rolls-Royce V12 de 6,75 de litri ce produce 563 CP. Electrificarea rămâne doar în portofoliul Spectre momentan, însă după 2030 toate automobilele Rolls-Royce vor fi electrice.
În România brandul britanic deţinut de BMW Group este prezent prin service-ul Rolls-Royce al Automobile Bavaria din cadrul centrului din Băneasa, în timp ce vânzările se pot derula prin dealerul din Munchen deţinut tot de antreprenorul Michael Schmidt.