Style

Care este povestea companiei care a creat industria de frumuseţe profesională locală? "România se dezvolta acum 25 ani pe toate segmentele, iar segmentul saloanelor abia începuse să se formeze, neexistând decât lanţul Igiena"

24 mai 2021 248 afişări
Din aceeaşi categorie

Articol cu conţinut publicitar.

 

 

Compania Top Line a fost lansată pe piaţa din România în 1996, într-un moment în care industria de înfrumuseţare profesională autohtonă era abia la început de drum. Circa 25 de ani mai târziu, produsele şi tehologia distribuită de Top Line se regăsesc în peste 5.000 de clinici şi saloane de înfrumuseţare, mai mult de jumătate din totalul existent în ţară astăzi. Totodată, compania este prezentă în Bulgaria şi Republica Moldova, iar în 2021 va intra şi în Ungaria. Iar planurile nu se opresc aici.

„Top Line a creat industria de frumuseţe profesională din România. Am fost primii care au adus în ţară tehnologie modernă pentru estetică facială şi corporală, am introdus pentru prima dată tratamentele de remodelare corporală, am creat primele saloane de înfrumuseţare moderne şi am introdus în clinici şi saloane produse profesionale pentru folosit acasă, aparţinând unor mari branduri recunoscute la nivel internaţional“, declară Diana Baicu, director general Top Line.

România se dezvolta acum 25 ani pe toate segmentele, iar segmentul saloanelor abia începuse să se formeze, neexistând decât lanţul Igiena.

Oportunitatea de dezvoltare a acestui sector era foarte mare, cum erau toate celelalte oportunităţi din industriile de retail sau servicii, care mergeau către o piaţă de consum, îşi aminteşte executivul.

Top Line a pornit de la o idee, şi anume că saloanele nu aveau produse profesionale de calitate, nu aveau aparate şi mobilier profesional. Totuşi, aveau clienţi. Rezultatele care se obţineau în saloane nu erau cele mai bune, chiar dacă profesioniştii aveau cunoştinţe solide în domeniu.

„Ne-am propus încă de la început să aducem cele mai importante branduri de pe piaţa internaţională şi să introducem în România trendurile internaţionale. De 25 de ani investim în educaţia şi în formarea unor noi generaţii de specialişti, organizând seminarii cu invitaţi internaţionali din industrie şi programe de educaţie pentru stilişti, esteticiene şi manichiuriste. În acest mod, odată cu trecerea anilor, am reuşit să aducem piaţa autohtonă la nivelul celei internaţionale.“

Lansat în 1996, Top Line este astăzi cel mai mare distribuitor de tehnologie şi produse profesionale destinate industriei de frumuseţe din România, în portofoliul companiei aflându-se branduri de top precum Moroccanoil, Babor, Guinot, JOICO, Kevin Murphy, Goldwell, Kryolan, Academie, Dermia Solution, LPG, CND, Bluesky, Mary Cohr sau Silver Fox.

„Distribuim peste 50 de branduri în aproximativ 5.000 de saloane. Suntem prezenţi în patru ţări. Vorbim de foarte multe SKU-uri. Toate brandurile pe care le distribuim sunt branduri premium, cu lansări periodice, astfel încât noi lunar lansăm zeci de produse. Suntem în continuă expansiune şi dezvoltare şi acest lucru ne-a ajutat să ne menţinem poziţia de top player în piaţa de beauty.“

Pe lângă România, Top Line activează de nouă ani pe piaţa din Bulgaria, asigurând distribuţia de aparatură şi produse profesionale şi de retail. De doi ani se află şi în Republica Moldova, urmând ca anul acesta să se extindă şi în Ungaria.

„Compania a plecat de la a fi un distribuitor de produse profesionale şi a ajuns să opereze unele din cele mai importante branduri mondiale pe fiecare categorie şi să-şi dezvolte activitatea şi în domeniul medical, în servicii, în retail şi e-commerce. Acum suntem un grup ce are pe lângă distribuţie - cea mai importantă componentă a noastră, şi servicii şi retail.“

Partenerii Top Line sunt saloanele şi clinicile de medicină estetică, astfel că produsele din portofoliul companiei ajung la profesioniştii din domeniul de beauty, la medicii din clinici, dar şi la consumatorul final.

„A fi primul într-o piaţă este o mare oportunitate, dar vine întotdeauna cu multe provocări. Educaţia a fost cea mai importantă provocare pentru noi: educaţia pentru profesionişti, educaţia pentru consumatorii de frumuseţe şi, bineînţeles, educaţia financiară a partenerilor noştri.“

Diana Baicu spune că cele mai bune momente sunt cele care vin după momente dificile. După furtună, iese soarele din nou. „Am depăşit toate dificultăţile de-a lungul anilor, menţi­nându-ne poziţia pe piaţă, fiind solizi din punct de vedere financiar. Un moment foarte bun pentru noi a fost şi acela în care am început să ne dezvoltăm la nivel regional şi să devenim un jucător regional important, care să fie luat în considerare de toţi furnizorii noştri.“

Ea îşi aminteşte că grupul a trecut prin mai multe momente dificile de-a lungul anilor, dar faptul că a avut o strategie corectă l-a ajutat să meargă mai departe. Spre exemplu, Top Line a trecut cu bine peste criza din 2009-2010, păstrându-şi poziţia de piaţă, fiind solid din punct de vedere financiar, atât înainte, cât şi după.

„Piaţa s-a maturizat pe parcursul crizei financiare şi au mers mai departe doar player-ii care au avut o construcţie pe termen lung şi care nu vizau oportunităţi imediate şi câştiguri mari short term. Gradul de îndatorare al companiei nu a fost niciodată mare, întrucât toţi paşii pe care îi facem, îi facem calculat, cu riscuri minime de impact asupra sănătăţii finanicare a firmei.“

În pandemie, Top Line s-a reinventat. Consolidarea activităţii comerciale şi expansiunea business-ului, precum şi investiţiile în optimizări logistice şi digitalizare erau în plan şi au fost realizate în 2020, chiar dacă nu a fost tocmai uşor în perioada de lockdown.

„Flexibilitatea este una dintre caracteristicile noastre principale şi considerăm că acest lucru ne face să mergem înainte fără a întâmpina dificultăţi majore.“