Ceasuri & Bijuterii

În ultimii ani, într-o perioadă în care graniţele dintre sexe devin tot mai blurate, iar „unisexul“ a devenit o normă, bijuteriile revin în atenţia domnilor. Ghiulurile, brăţările şi, de ce nu, colierele, toate se poartă. GALERIE FOTO

15 oct 2018 681 afişări de Cristina Rosca
Din aceeaşi categorie

Întâi au fost blănurile, apoi produsele cosmetice. Acum a venit rândul bijuteriilor să nu mai fie epitomul femeilor. De fapt, ghiulurile, brăţările şi, de ce nu, colierele, revin în atenţia bărbaţilor după câteva secole de pauză. A celor curajoşi cel puţin. Pentru toţi ceilalţi, butonii şi acele de cravată rămân în tendinţe.

Iniţial, bijuteriile au fost purtate doar de bărbaţi. Apoi, au devenit un simbol al statutului social şi nu au mai avut „orientare sexuală“. Capetele încoronate din toată lumea se „împodobeau“ cu piese care mai de care mai opulente, mai strălucitoare, cu pietre preţioase mai mari, mai colorate. Ulterior, în istoria recentă, giuvaierele au fost accesoriul preferat al femeilor, bijuteriile pentru domni intrând într-un con de umbră.

În ultimii ani însă, într-o perioadă în care graniţele dintre sexe devin tot mai blurate, iar „unisexul“ a devenit o normă, bijuteriile revin în atenţia domnilor. Mai ales că reţelele sociale - în frunte cu Instagram-ul - sunt cea mai bună formă de promovare şi popularizare a unor tendinţe.

„Brandurile s-au deschis către publicul masculin pentru că au observat un interes crescând al bărbaţilor pentru accesorii, o schimbare de paradigmă, de societate, de gusturi - care au devenit mai sofisticate, mai în­drăzneţe“, spun reprezentanţii reţelei de magazine de bijuterii Teilor.

Ei explică faptul că cererea a dus la ofertă initial, însă apoi brandurile au început să ofere acce­sorii inedite, care au prins, clienţilor li s-au potrivit produsele şi astfel oferta brandurilor şi cererea clienţilor au evoluat simbiotic.

Reprezentanţii Cellini, una dintre cele mai cunoscute reţele din domeniul orologeriei şi bijuteriilor de lux, sunt de părere că cererea şi oferta s-au întâlnit undeva la mijloc.

„Cu siguranţă ce i-a determinat pe domni să fie din ce în ce mai dornici să îşi accesorizeze ţinutele cu bijuterii a fost designul spectaculos pe care acestea îl au.“ Combinaţiile curajoase dintre aur, oţel şi titanium, de exemplu, dau naştere unei bijuterii atrăgătoare din punct de vedere estetic, dar în acelaşi timp şi unei bijuterii extrem de masculine, care întăreşte calităţile purtătorului.

„Pe de altă parte, unul dintre motivele pentru care brandurile de bijuterii sunt tot mai deschise către crearea colecţiilor de bijuterii pentru bărbaţi este faptul că, aşa cum am amintit deja, domnii au devenit din ce în ce mai preocupaţi de aspectul fizic“, spun reprezentanţii Cellini, companie fondată acum două decenii ce deţine în România mai multe magazine monobrand şi multibrand.

Fie că vorbim de modul în care îşi aranjează părul, de haine sau accesorii, domnii - în număr tot mai mare - îşi doresc să fie tot timpul în pas cu moda. „Iar moda anilor 2018 sparge barierele şi nu doar că permite, ci şi îi încurajează pe domni să poarte bijuterii, căci acestea dau personalitate unei ţinute.“

Prin urmare, cererea creşte de la an la an, iar segmentul de bărbaţi nu trebuie ignorat, din contră, trebuie întreţinut, iar brandurile şi-au dat deja seama de acest lucru.

„Toate categoriile de bijuterii sunt populare în rândul bărbaţilor. Ei înşişi achiziţionează inele şi lanţuri. Când vine vorba despre cadourile pe care doamnele le fac domnilor, în topul preferinţelor se află butonii, apoi brăţările“, mai spun reprezentanţii Teilor.

Colecţia de bijuterii pentru bărbaţi Teilor cuprinde atât piesele clasice - cum sunt butonii, inelele, lanţurile, cât şi două categorii de bijuterii deosebite, dar cu priză la publicul masculin. Este vorba de brăţările tenis cu diamante negre şi de colierele tip rozariu cu diamante transparente, negre şi spinel negru.

„Colecţiile de bijuterii de bărbaţi cuprind de obicei piese cu design clasic, din aur alb sau galben şi brăţări din aur sau din piele neagră, dar de curând am început să „testăm“ piaţa cu bijuterii ceva mai sofisticate ca piatră, cum sunt diamantele negre sau spinelul, dar şi ca design, modern cum este brăţara tenis sau monturi clasice dar cu un aer modern, cum sunt rozariile.“

Cântăreţi precum Jay-Z, actori precum Brad Pitt, dar şi influenceri şi fashion icons sunt cei care au popularizat acest trend pe reţelele sociale şi nu numai. Aici, legiuni de fani aşteaptă să admire iniţial şi apoi să se inspire şi să replice.

Care este situaţia pe piaţa din România? „Publicul masculin căruia ne adresăm este încă unul destul de restrâns, dar fidel şi foarte dispus să experimenteze. Bijuteriile pentru bărbaţi, altele decât cele clasice, sunt încă privite că parte a unui stil de viaţă nonconformist, rebel şi legat mai mult de industriile creative“, explică Ioana Pascal, fondatoarea Obsidian, un magazin de bijuterii prezent atât în online, cât şi în offline.

Cu toate acestea, ea recunoaşte că a observat în ultima vreme o deschidere tot mai mare a bărbaţilor de a purta bijuterii, mai ales brăţări, care sunt un soi de entry-level în domeniul accesoriilor masculine.

În trecut, inelele bărbăteşti purtau sigiliile familiilor nobiliare şi erau un accesoriu legat de tradiţie şi prestigiu, dar în istoria ceva mai recentă au capăt o reputaţie îndoielnică. „Astăzi există un public masculin tot mai numeros care se bucură tocmai de latura uşor controversată şi curajoasă a unui inel, sau chiar mai multe purtate în acelaşi timp.“

De altfel, colecţia OBSIDIAN-Mankind de bijuterii pentru bărbaţi este construită în jurul brăţărilor şi inelelor lucrate în argint masiv şi argint antichizat. Aceasta cuprinde atât piese minimaliste, cu linii drepte şi finisaje curate, cât şi bijuterii cu detalii din pietre naturale - onix sau turcoaz, cu inserţii din bronz şi aer de bijuterie de familie.

„Fie că vorbim despre bijuteriile clasice pe care le poartă orice bărbat, cum ar fi verigheta sau butonii sau că vorbim despre bijuterii cu rol de accesorii, menite să îmbunătăţească o ţinută, bărbaţii au devenit de la an la an tot mai preocupaţi de look-ul pe care îl afişează“, completează reprezentanţii Cellini. Ei spun că accesoriile potrivite pot reprezenta sarea şi piperul în compoziţia unui outfit, iar domnii au învăţat acest lucru. În topul preferinţelor acestora se află cu siguranţă brăţările şi lanţurile, căci acestea pot fi purtate în mai multe exemplare în acelaşi timp şi pot crea un efect de-a dreptul spectaculos.

Atenţie sporită este acordată şi simbolisticii piesei purtate. De exemplu, un lanţ pentru bărbaţi nu este întotdeauna vizibil în cadrul unei ţinute, dar bărbatul îl poartă nu doar pentru că simte că îl reprezintă, ci şi pentru că are o semnificaţie specială, adaugă ei.

Pe un loc fruntaş în preferinţe rămâne însă şi clasica verighetă, care încetul cu încetul începe să iasă din zona clasicului.

„Realizate pe comandă, verighetele Insieme - brand aflat în exclusivitate la Cellini - pot fi personalizate în funcţie de preferinţele purtătorului. O combinaţie între aur alb şi galben, împreună cu mai multe pietre preţioase, poate da naştere unui accesoriu extrem de cool şi la modă.“

Tot din portofoliul Cellini, branduri precum MEISTER şi Dogma pun la dispoziţie domnilor şi bijuterii care până nu demult  erau percepute ca fiind destinate femeilor.

Produsele acestor branduri se remarcă datorită combinaţiilor inedite folosite: aur, oţel, piele, ceramică - în cazul bijuteriilor Dogma - sau datorită inovaţiei - în cazul bijuteriilor MEISTER, fie că este vorba de o busolă ce poate fi purtată drept pandantiv sau amuletă sau de inelul „Worldtimer“ de la MEISTER, ce indică ora din cele mai importante oraşe din lume.

Pe scurt, tehnologia nu a ajutat doar la popularizarea acestor piese, ci şi la realizarea lor. Bijuteriile au devenit tot mai complicate sau poate doar mai inteligente, pentru a satisface gusturile unor domni pe măsură.