Giggle, soluţia digitală inovatoare care schimbă radical modul în care angajatorii şi lucrătorii colaborează pentru sarcini temporare, se lansează oficial în România. Aplicaţia oferă o flexibilizare a muncii care permite companiilor să colaboreze temporar cu personal pe sarcini specifice, reducând astfel costurile cu angajaţii şi timpul de recrutare. Pentru zilieri, Giggle oferă oportunităţi de muncă crescute şi diversificarea surselor de venit, ceea ce sporeşte independenţa financiară. În Ungaria, peste 70.000 de job-uri ziliere au fost ocupate cu ajutorul platformei. La doar două luni de la extinderea operaţiunilor în România, Giggle a reuşit să atragă peste 7.000 de lucrători şi 40 de angajatori parteneri, dovedind că este soluţia ideală pentru provocările pieţei muncii moderne.
De la economia gig, la Giggle
Giggle a apărut în contextul creşterii economiei gig. Acest concept a început să câştige popularitate în Europa de Sud-Est odată cu apariţia aplicaţiilor precum Bolt, Uber, Fiverr sau Upwork. Rata relativ ridicată a şomajului şi costurile mai reduse cu forţa de muncă în această regiune au făcut ca joburile gig să devină o opţiune atractivă, în special pentru tineri. Oraşe precum Bucureşti, Belgrad şi Sofia au devenit adevărate huburi pentru servicii de ride sharing sau livrare de alimente oferind mii de oportunităţi de muncă flexibilă. Pandemia de COVID-19 a accelerat şi mai mult această tendinţă, fiind susţinută de iniţiativele de transformare digitală promovate la nivelul Uniunii Europene. Numărul lucrătorilor din acest sector în toate statele membre va ajunge la 43 de milioane de persoane, de la 28,3 milioane cât erau în 2022.
Pandemia a afectat felul în care companiile pot planifica necesarul de personal
După pandemie, companiile din domenii precum HoReCa, logistic, retail sau delivery s-au confruntat cu o mulţime de dificultăţi în a-şi planifica şi gestiona necesarul de personal. Fluctuaţiile cererilor şi cele financiare au făcut aproape imposibilă prognozarea exactă a nevoilor de angajaţi. Giggle permite astfel fragmentarea sarcinilor, adică împarte munca în ture mai mici şi uşor de gestionat care sunt apoi publicate pe platformă, iar aceste oportunităţi de muncă devin accesibile publicului mai larg. Astfel, Giggle ajută la crearea de lichiditate pe piaţa muncii, şi oferă angajatorilor posibilitatea de a găsi rapid forţa de muncă de care au nevoie. Giggle este o platformă potrivită pentru meserii de tip blue collar şi nu numai, pentru care nu este necesar un training extins şi complicat.
Giggle, un Tinder al locurilor de muncă
Tot ce trebuie să facă o companie este să posteze un job temporar sau o simplă tură pe care trebuie să o acopere, iar lucrătorii pot vizualiza imediat toate detaliile: titlul jobului, compania, remuneraţia, programul şi locaţia. Cei interesaţi pot aplica direct pe platformă, iar angajatorii au acces la profilurile lor complete, astfel încât să poată alege candidaţii care se potrivesc cel mai bine cerinţelor lor.
După ce un lucrător finalizează prima tură, angajatorul poate oferi o evaluare între una şi cinci stele şi un feedback scris. Acest sistem de evaluare nu doar că sporeşte încrederea, dar face şi selecţia viitoare mult mai uşoară. Platforma Giggle organizează în prealabil verificări şi interviuri cu utilizatorii care vor să aplice la job-uri şi le recomandă acestora domenii potrivite competenţelor lor. Astfel se reduc semnificativ timpul şi costurile de recrutare pentru companii.
„Credem că fiecare persoană merită şansa de a lucra într-un mod care să se potrivească cel mai bine circumstanţelor lor de viaţă—fie că sunt studenţi, persoane care lucrează în paralel cu un job full-time sau cei care se bazează pe munca gig ca sursă principală de venit. Misiunea noastră este să oferim oamenilor mai multe opţiuni şi flexibilitate în munca lor, ajutându-i să prospere, să se dezvolte personal sau să-şi îndeplinească visurile. Obiectivul Giggle este să transforme radical piaţa muncii din ţară, creând oportunităţi care să permită angajatorilor să îşi acopere flexibil necesarul de personal, în timp ce lucrătorii pot câştiga venituri suplimentare fără a se angaja pe termen lung.” a declarat Sebestyén Ádám, co-fondator al Giggle.
Ideea din spatele Giggle s-a concretizat în mai 2022, însă prima versiune web a aplicaţiei a fost lansată abia în decembrie 2022. Varianta de mobil a apărut în octombrie 2023. În noiembrie 2024, Giggle a atins pragul de 100.000 de angajaţi zilieri şi 2.000 de companii partenere în Ungaria. Până în prezent, peste 70.000 de job-uri ziliere au fost ocupate cu ajutorul platformei.
Ospătar, Hostess sau manipulant marfă, cele mai căutate job-uri în România
Fondatorii Giggle au ales extinderea în România datorită similitudinilor care există cu piaţa din Ungaria atât în ceea ce priveşte nevoile pieţei cât şi legislaţia. Cele trei industrii principale vizate de Giggle sunt HORECA, logistică şi retail. În prezent în România sunt înregistraţi peste 7.000 de lucrători pe platforma Giggle şi peste 40 de parteneri angajatori. Până acum s-au observat două tendinţe principale. Lucrătorii zilieri români aplică în principal pentru joburi care corespund cel mai bine competenţelor lor, iar a doua că lucrătorii preferă să aplice pentru locuri de muncă în care au mai lucrat anterior. În ceea ce priveşte job-urile disponibile pe platformă acestea includ în mare parte ospătari, hostese sau manipulant marfă.
Platforma Giggle este disponibilă accesând acest link https://www.gigglework.ro/. Aplicaţia de mobil poate fi descărcată din Google Play sau App Store.
