Dacă în viaţa fiecăruia dintre noi tehnologia şi inteligenţa artificială au ajuns să dicteze mersul lucrurilor, imaginaţi-vă cum stau lucrurile pentru CEO-ul uneia dintre cele mai mari companii de tehnologie, unul dintre cei care dau tonul în această lume a inovaţiei! Pentru Julia Kim, cea care se află la vârful operaţiunilor Samsung pentru piaţa din România şi Bulgaria, primul contact cu tehnologia a fost reprezentat de Tamagotchi-ul primit de la părinţii ei, cei care, de altfel, i-au dăruit şi primul telefon mobil la liceu. Lumea s-a schimbat enorm între timp, iar astăzi, în casa Juliei Kim, totul poartă amprenta inteligenţei artificiale – de la frigider la aspirator şi televizor. Care sunt aplicaţiile nelipsite din rutina ei cotidiană şi în ce aspecte ar putea AI să devină indispensabil?
Cum a fost parcursul dumneavoastră până acum? Care au fost momentele-cheie care v-au marcat cariera?
Parcursul meu profesional până în acest moment a fost unul plin de privilegii. Am fost parte a echipei Samsung timp de 20 de ani şi am avut şansa să urmăresc schimbările şi adaptările companiei prin cele mai interesante perioade din istoria tehnologiei. Este cu adevărat un privilegiu să trăiesc vremuri iconice pentru o industrie şi să o văd etapă cu etapă, de la bază în sus. Am început prin a oferi suport clienţilor acum mai bine de două decenii, am acumulat experienţă în planificarea pe zona de produse şi, în cele din urmă, am dezvoltat o cunoaştere profundă despre modul în care clienţii noştri folosesc produsele noastre, ca parte a echipei de Marketing şi Vânzări Online. În ultimii doi ani am condus afacerea Samsung în două ţări foarte diferite, dar la fel de fascinante - România şi Bulgaria. Deşi am multe momente-cheie la care îmi place să mă uit înapoi, ceea ce contează cu adevărat pentru mine este modul în care am crescut ca profesionist în cadrul companiei, rămânând aproape de ceea ce au nevoie consumatorii noştri pentru a-şi îmbunătăţi viaţa.
Ce provocări şi ce oportunităţi v-a adus rolul de CEO al Samsung România?
România este o ţară foarte interesantă, mulţi clienţi de aici sunt pasionaţi de tehnologie, educaţi digital, ceea ce înseamnă că există mulţi adoptatori timpurii în ţară gata să îmbrăţişeze cele mai noi dispozitive care ar putea îmbunătăţi viaţa lor. Acest lucru ne provoacă să fim întotdeauna cu un pas înainte şi să ne asigurăm că, prin strategiile noastre de marketing şi vânzări, dezvoltăm noi canale de comunicare care să fie relevante pentru ei.
Interesul faţă de produsele Samsung a crescut constant în România, ceea ce este un semn clar că întreaga ţară se află în mijlocul unei revoluţii digitale şi că oamenii găsesc noi modalităţi de a integra tehnologia în viaţa lor de zi cu zi. Deşi ne bucurăm de deschiderea şi setea românilor pentru tehnologie, suntem, de asemenea, conştienţi că acest interes faţă de brandul nostru şi produsele noastre implică o mare responsabilitate; trebuie să ne asigurăm că atât produsele noastre, cât şi serviciile noastre sunt la nivel înalt şi corespund aşteptărilor românilor de la Samsung.
Aţi întâlnit în această funcţie provocări diferite faţă de ce v-aţi fi aşteptat? Povestiţi-ne.
Da, desigur - conducerea unei companii de top mondiale în tehnologie vine întotdeauna cu provocări neaşteptate. De exemplu, am fost surprinsă de cât de mult iubesc românii casele lor şi cât de investiţi sunt în transformarea lor în centre digitale, în a le menţine sigure şi sustenabile. Televizoarele noastre inteligente au fost în topul rapoartelor noastre de vânzări de câţiva ani, la fel şi maşinile noastre de spălat, frigiderele inteligente şi chiar aspiratoarele. Deşi este clar că românii sunt utilizatori activi de dispozitive mobile care îi ajută să se conecteze şi să lucreze mai bine, sunt şi incredibil de investiţi în a-şi face casele inteligente, ecologice şi sigure.
Când aţi avut primul contact cu tehnologia? Vă mai amintiţi?
Este o întrebare dificilă - cred că ar fi putut fi Tamagotchi-ul pe care l-am primit de la părinţii mei când eram copil. Nu sunt sigură câţi dintre tinerii cititori ştiu ce este, era un animăluţ electronic pe care puteai să-l hrăneşti şi să ai grijă de el. Era toată nebunia în acele zile şi încă îmi amintesc ecranul său alb-negru şi butoanele mici.
Primul meu telefon mobil a fost un cadou de la părinţii mei, de asemenea, când eram la liceu. Eram foarte mândră de el şi fascinată că aveam un mijloc de comunicare instantanee în buzunarul meu, chiar dacă acum mă amuz de cât de puţin puteam să fac cu el înainte ca accesul la Internet să devină mainstream.
Am devenit atât de dependenţi de telefoanele noastre în zilele noastre, este surprinzător că acum 20 de ani abilităţile lor erau atât de limitate. Acesta este un semn că trăim în vremuri fără precedent în ceea ce priveşte avansul tehnologic şi că trebuie să fim mereu deschişi la ceea ce ne-ar putea aduce viitorul tehnologic.
Cum a ajuns tehnologia să ocupe un rol important în viaţa dumneavoastră?
Tehnologia joacă un rol imens în vieţile noastre, inclusiv a mea - o folosim pentru a călători, pentru a lucra, pentru a ne relaxa, pentru a ajunge de la punctul A la punctul B, pentru a găti, pentru a avea grijă de sănătatea noastră, pentru a fi mai conştienţi ecologic. Cred că tehnologia şi-a câştigat locul bine meritat în viaţa noastră pentru că a adus multe lucruri bune de care nici măcar nu ştiam că putem beneficia - avansuri medicale uriaşe, optimizare în toate domeniile, gestionare mai bună a resurselor şi multe îmbunătăţiri ale stilului de viaţă.
Noi, la Samsung, ne dedicăm îmbunătăţirii vieţii oamenilor printr-o gamă largă de produse care îi ajută pe clienţii noştri să fie mai eficienţi la locul de muncă, să aibă mai mult timp liber acasă şi să comunice uşor în toate situaţiile. Orice îmbunătăţire este adoptată rapid şi, din fericire, în ultimele două decenii ne-a permis să adoptăm fiecare inovaţie într-un timp record: de la gama de produse inteligente Bespoke, la prima serie de telefoane pliabile care, practic, şi-a creat propria categorie, până la noua serie Galaxy S24 şi noile televizoare Neo QLED, OLED şi Lifestyle cu tehnologie AI.
Ce rol joacă inteligenţa artificială în viaţa dumneavoastră?
Unul din ce în ce mai important, mai ales că viziunea noastră la Samsung este să democratizăm accesul la tehnologia AI pentru toţi utilizatorii. Depind în mare măsură de tehnologiile AI în viaţa mea: casa mea este una inteligentă şi unele dintre obiectele mele din gospodărie au deja o formă de independenţă. Aspiratorul meu îşi urmează programul de curăţare în mod frecvent, frigiderul meu oferă date despre proviziile de alimente, televizorul meu transformă casa mea într-o galerie de artă în weekenduri şi toate acestea fără aport semnificativ din partea mea, decât să le configurez cu câteva clicuri. La fel şi în viaţa mea profesională, AI face toată diferenţa - telefonul meu traduce automat conversaţiile cu colegii din întreaga lume, laptopul meu ştie exact ce să evidenţieze în fiecare întâlnire şi e-mailul meu mă ajută să rămân eficientă şi concentrată. Toate lucrurile bune rămân şi acesta este cazul pentru utilizarea responsabilă a tehnologiei AI.
Cum se regăsesc noile tehnologii şi în special AI în rutina dumneavoastră zilnică? Daţi-ne câteva exemple.
Eu şi funcţionalităţile de inteligenţă artificială din noile gadgeturi Samsung suntem deja colegi de muncă şi colegi de casă - era AI este aici şi îmi place să profit de ea. În timp ce mă bucur de ceaiul de dimineaţă, îmi place să mă ţin la curent cu ştirile şi telefonul meu Galaxy Fold5 face toate traducerile pentru mine în timp real, astfel încât să pot citi orice articol românesc care-mi atrage atenţia. În mod obişnuit, folosesc timpul în alergarea de dimineaţă pentru a reflecta asupra unor decizii pe care trebuie să le iau sau asupra unor sarcini pe care le am pe listă pentru ziua respectivă şi iau notiţe pe care le găsesc deja organizate şi scrise cu ajutorul Chat Assist şi Note Assist când ajung la birou. În timpul programului meu de lucru, folosesc foarte des Live Translate atunci când trebuie să iau apeluri cu colegii mei din diferite părţi ale lumii şi înainte de a ieşi la prânz, uneori folosesc Circle to Search atunci când văd restaurante interesante pe care vreau să le încerc în postările de pe Instagram ale prietenilor mei. Pe drumul de întoarcere acasă, verific SmartThings pentru a vedea dacă frigiderul meu este bine aprovizionat cu tot ce am nevoie - încerc constant să evit risipa de alimente, prin urmare folosesc funcţia AI Vision Inside care utilizează o cameră internă ce recunoaşte alimentele din frigider. Când ajung acasă, casa mea este în general deja curăţată de Bespoke Jet Bot Combo, un aspirator care ştie exact ce suprafaţă trebuie curăţată sau spălată.
Viziunea noastră pe termen lung la Samsung, AI pentru toţi, se concentrează pe integrarea AI pentru a aduce îmbunătăţiri semnificative în vieţile noastre şi deja aplic această viziune la un nivel foarte personal şi practic.
Ce alte aspecte cotidiene credeţi că s-ar putea îmbunătăţi cu ajutorul AI?
Cred că unul dintre avantajele mai puţin discutate ale introducerii inovaţiei AI în toate produsele noastre este argumentul sustenabilităţii. La Samsung, reducerea impactului nostru asupra lumii face parte din strategia noastră de afaceri de bază, de aceea ne străduim să încorporăm sustenabilitatea ambientală în toate produsele noastre.
Cu toate acestea, tehnologia AI poate ajuta clienţii noştri să ducă vieţi mai ecologice, contribuind astfel la o revoluţie în domeniul sustenabilităţii care este aici pentru a rămâne.
Cum arată planurile dumneavoastră pentru restul anului 2024 atât pe plan personal, cât şi pe plan profesional, de la conducerea Samsung România?
Anul 2024 a început deja cu planuri mari şi anunţuri uriaşe din partea Samsung, deoarece am lansat deja noua noastră viziune şi strategie pentru utilizarea tehnologiei AI pentru a ne face produsele mai sigure, mai incluzive şi mai eficiente din punct de vedere energetic. Am lansat deja noua serie Samsung Galaxy S24, care anunţă o nouă eră pentru conectivitate, atât acasă, cât şi la locul de muncă. Considerăm că Galaxy AI este aici pentru a transforma experienţa fiecărui client cu smartphone-urile noastre, fie inspirându-i să fie mai creativi, fie comunicând liber şi lucrând mai eficient.
În plus, lucrăm neobosit pentru a lansa noi produse pe piaţa românească şi pentru a crea noi oportunităţi de a întâlni clienţii români, fie în viaţa reală, fie online.
În afara acestui aspect, AI vine cu un context social care ne provoacă: trebuie să echilibrăm integrările cu confidenţialitatea şi suntem foarte interesaţi să educăm consumatorii despre modul în care să-şi protejeze confidenţialitatea în legătură cu toată tehnologia, nu doar AI.
Personal, sunt pe o misiune de a testa integrările AI cât mai mult posibil, astfel încât să pot fi un studiu de caz real despre cât de departe poate merge AI pentru a optimiza calitatea vieţii mele.