DEX-ul descrie magia drept „totalitatea procedeelor, formulelor şi riturilor prin care se invocă forţe supranaturale spre a produce miracole“. Poate şi din cauza unei definiţii atât de scorţoase, atât de mulţi oameni se feresc de termen sau îi acordă o conotaţie negativă.
Unii visători, printre care mă număr şi eu, aleg însă să pună egal între magie şi miracol şi astfel să îi acorde un vot de încredere acestui termen. Nu ştiu dacă am fost martorul vreunul miracol. Probabil că da. Dar, cu toată încrederea spun că eu cred în ele. Şi cred că magia stă în lucruri mari şi mici. O carte, spre exemplu, o carte bună, bineînţeles, îşi poate deschide uşa către un univers magic. La fel şi un film. Şi nu neapărat unul din genul fantasy.
Ei bine, ţinând cont de acest crez al meu, când Roxana mi-a spus că unul dintre subiectele pe care le va aborda în această ediţie va avea în centrul său magia, m-a intrigat. Şi asta pentru că, la prima vedere, nu găseam puntea de legătură între magie şi business. A trebuit să deschid bine ochii şi să citesc textul despre Andrei Gîrjob ca să o descopăr.
De profesie inginer, el şi-a găsit o pasiune pe care a reuşit să o transforme într-un job complet atipic, acela de iluzionist cu acte în regulă şi cu un as mereu în mânecă. Mai multe despre ce face el şi despre cum există magie şi în mediul de business puteţi citi chiar în această ediţie.
Iar dacă rămânem în zona fanteziei, în zona basmelor, v-am mai pregătit o poveste, de această dată despre Îngeri şi Zmei, un atelier de ceramică din comuna Şotrile, judeţul Prahova. Este un loc unde se coc basme de porţelan. Unele piese sunt robuste şi rugoase, ca nişte aripi de zmei, iar alte piese sunt transparente şi subtile, ca nişte aripi de îngeri. Dar frumuseţea meşteşugului Irinei Amza este că el devine realitate, nu este doar o poveste.
Şi dacă tot vorbim despre poveşti, mi-am amintit de Alice în ţara minunilor şi de citatul pisicii Cheshire „We’re all mad here“ („Suntem cu toţii nebuni aici“ - trad.). Universul acestei poveşti e plin de magie, dar ca să poţi să te bucuri de el, poate ai nevoie de un strop de nebunie.
Şi, poate, e nevoie de un strop de nebunie şi ca să porneşti la drum în antreprenoriat. Mai ales pe un drum cu totul nou şi necunoscut.
„Mi-am propus, încă de când am pornit la drum, să fac ceva mai MAD (nebunesc - trad.), mai altfel“, spune Georgiana Ghiciuc, fondatoarea brandului MAD Shoes. Parcursul ei este unul atipic, după cum recunoaşte şi singură. A studiat comunicare politică, a deţinut o mică tipografie, apoi o agenţie de marketing digital, iar ulterior a decis să schimbe macazul şi să facă total altceva - consultanţă de employer branding pentru firmele de tech. Iar cel mai recent proiect al său - MAD Shoes - o aduce faţă în faţă cu moda, un domeniu care o pasionează dintotdeauna.
Poveştile din această ediţie nu se opresc aici. Dar înainte să mergeţi mai departe şi să le descoperiţi, trebuie să ştiţi că ele sunt toate poveşti ancorate în realitatea mediului de business local, chiar dacă au, cel puţin unele dintre ele, elemente parcă desprinse din basme.
Vă urez lectură plăcută şi sper ca ediţia aceasta să vă invite să credeţi, măcar puţin, că există magie, cu sau fără un strop de nebunie!
Iar dacă aveţi şi voi poveşti magice, aşteptăm să le împărtăşiţi cu noi pe cristina.rosca@zf.ro!